Wysiew nasion

1. Data: 2004-10-21 12:07:07

Temat: Wysiew nasion
Od: "Maciej" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka dni temu u znajomego na ogrodzie spodobala mi sie bardzi sosna.
Zebralem z niej kilkanascie nasion, ale nie wiem dokladnie co mam teraz z
nimi zrobic zeby mi wykiekowaly.Czy wystarczy ze umieszcze je w ziemi??

pozdr. MAciek

2. Data: 2004-10-21 12:16:52

Temat: Re: Wysiew nasion
Od: "zbyszko" <z...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

najlepiej umieścić je w piasku w skrzynce, skrzynkę zadołować w ziemi i
przykryć igliwiem na zimę, wiosną większość z nich wykiełkuje. Pozdrawiam

3. Data: 2004-10-21 18:08:03

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cl88pu$ale$1@atlantis.news.tpi.pl Maciej
<w...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> Zebralem z niej kilkanascie nasion, ale nie wiem dokladnie co mam
> teraz z nimi zrobic zeby mi wykiekowaly.Czy wystarczy ze umieszcze

Hejka. Wszystkie gatunki sosny rozmnaża się przez siew. Nasiona
limby należy zastratyfikować zaraz po zbiorze (pażdziernik) a nasiona
pozostałych gatunków przechowuje się na sucho. Wysiewa się je pod
koniec kwietnia lub na początku maja tak, aby ominąć przymrozki
majowe, a nasiona podkiełkowane nawet w drugiej połowie maja. Młode
siewki iglastych są bardzo wrażliwe na przymrozki. Podłoże powinno być
przygotowane starannie i zawierać dużo próchnicy. Grubość przykrycia
nasion od 1 do 3 cm w zależności wielkości nasion (limba - 2-3 cm.,
kosodrzewina - 1 cm.). Do chwili ukazania się pierwszych wschodów
pożądane jest stosowanie lekkich okryć.
Przy siewie amatorskim oraz wolno rosnących lub wrażliwych na
przymrozki gatunków sosny najlepiej jest wysiać nasiona do zimnego
inspektu. (Z. Terpiłowski ''Szkółkarstwo ozdobne'') Powodzenia. :-)
Pozdrawiam dokumentarnie Ja...cki

Sadzenie iglaków.
To ja też parę zdjęć.
Boczniak