Zabudowa piwnicy - przepisy budowlane

1. Data: 2005-01-29 13:12:24

Temat: Zabudowa piwnicy - przepisy budowlane
Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

To mój pierwszy post na tej grupie i od razu przychodzę z interesem (
pytaniem ).

Otoż chciałbym sobie zabudować piwnicę - tzn wstawić do niej drzwi
antywłamaniowe. Czy zarządca budynku ma prawo zabronić mi tego posiłkując
się argumentacją typu:

- Pomieszczenie garażowo-piwniczne jest jedną strefą i zabudowanie swojej
piwnicy drzwiami antywłamaniowymi i ścianką z cegieł sprawi ze powstanie
nowa strefa pożarowa którą obowiązują jakieś tam przepisy - typu
zastosowanie drzwi o podwyższonej odporności ogniowej, przeglądy strażaków
itp..

- Wymagana byłaby zgoda straży pożarnej itd...

W tej chwili piwnica ma drzwi i sciankę z blachy - które to nie są żadnym
zabezpieczeniem
http://arbiter.pl/files/g/2_4823_226_2643.jpg
http://arbiter.pl/files/g/2_4824_226_2645.jpg

Musiałbym zamurować taką wnękę
http://arbiter.pl/files/g/2_3945_208_0803.jpg

W piwnicy nie mam żadnych rur, ani urządzeń - tylko cztery puste ściany. A
może wystarczy napisać pismo do administracji - z powiadomieniem tylko ze
tworzę taką zabudowę?
Chciałbym wstawić tam drzwi w klasie C. I ściankę też solidną - tak solidną
jak drzwi.
Dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

2. Data: 2005-02-02 16:05:52

Temat: Re: Zabudowa piwnicy - przepisy budowlane
Od: "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poczytaj grupe o rowerach w sprawie drzwi antywlamaniowych w piwnicach

tragedia.

drzwi z atestem C maja stawic opor wlamywaczowi przez 6 minut

musta

3. Data: 2005-02-03 23:15:17

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Musta" <mustaf[antyspam]a8@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> poczytaj grupe o rowerach w sprawie drzwi antywlamaniowych w piwnicach

nie interesuje mnie ich opinia. Decyzje juz podjalem - teraz tylko kwestie
techniczne

A temat tam poruszałem.

> drzwi z atestem C maja stawic opor wlamywaczowi przez 6 minut

nie czytałem tego nigdzie - zaraz poszukam .Ale lepsze 6 minut niz 20
sekund.

4. Data: 2005-02-04 06:53:29

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musta napisał(a):

> poczytaj grupe o rowerach w sprawie drzwi antywlamaniowych w piwnicach

> drzwi z atestem C maja stawic opor wlamywaczowi przez 6 minut

Źródło informacji mozna prosić ?

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

5. Data: 2005-02-04 07:07:00

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter napisał(a):

> Otoż chciałbym sobie zabudować piwnicę - tzn wstawić do niej drzwi
> antywłamaniowe. Czy zarządca budynku ma prawo zabronić mi tego
/.../

Pytałem w swojej SM, co oni na to. Nie wyrazili sprzeciwu, ale gdy u
siebie będę zabierał się za temat, chcę mieć to na papierze.

> Chciałbym wstawić tam drzwi w klasie C. I ściankę też solidną - tak solidną
> jak drzwi.

Ścianka - zgoda. Ale drzwi klasy C wydają się nieporozumieniem. Zbyt
wielki koszt. Za dużo mniejsze pieniądze można zbudować stalowe drzwi (
blacha grubości 2-3 mm, rama z kątowników, względnie profili
zamkniętych, futryna z kątownika, do tego 2 zamki w klasie C, mogą być z
jednym wzorem klucza ). Jeżeli w konstrukcji zostanie zastosowane wiele
nietypowych rozwiązań ( np. zwiększona ilość bolców antywyważeniowych,
wzmocnione okolice zawiasów i zamków, same zamki ) jest szansa, że taka
konstrukcja oprze się dłużej niż 6 minut. Czytałeś dyskusję na
pl.rec.rowery - mnie się bardzo podobał pomysł z siłownikami od
samochodowych zamków centralnych, uruchamianymi zdalnie.

Najważniejsze na koniec: "wypasione" drzwi wskazują włamywaczowi cel
wart włamania. A gdyby tak, od strony korytarza były widoczne zwyczajne
drzwi, takie jak innych wiele ? Co najwyżej pełne. A właściwe drzwi a/w
byłyby dopiero po otwarciu pierwszych.

6. Data: 2005-02-04 10:48:57

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-04 08:07 +0200, Użytkownik PeJot napisał :

> [...]
> wart włamania. A gdyby tak, od strony korytarza były widoczne zwyczajne
> drzwi, takie jak innych wiele ? Co najwyżej pełne. A właściwe drzwi a/w

To ja dodam od siebie. W piwnicy mam takie zwykle drewniane grzwi ze
szczebelkami. Chcialam zabudowac, zeby nie bylo widac i przybilam dykte.
Efekt byl taki, ze nie bylo cyrkulacji powietrza i splesnialy mi 2
kartony ubran - do wyrzucenia. Wszystko jeszcze dlugo walilo plesnia,
musialam zlecic developerowi wybicie kratki wentylacyjnej i od srodka
przybilam podwojna warstwe siatki na owady - zeby byl przewiew. Na razie
(odpukac, tfu tfu przez lewe ramie) od 3 lat nikt sie jeszcze nie wlamal
/w sumie "eksponaty" tam zgromadzone maja wieksza wartosc dla mnie niz
dla zlodzieja... np. taki fajny parawan na plaze i rower za 200zl.../
NIE ZAPOMNIJ O WENTYLACJI!!!

Edytka [edymon]

www.edytka.host.sk

7. Data: 2005-02-04 11:21:12

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"[edymon]" napisał(a):

> NIE ZAPOMNIJ O WENTYLACJI!!!

Ano, ale to jest do zrealizowania, nawet w podanym przeze mnie
rozwiązaniu.

8. Data: 2005-02-04 11:22:07

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-04 12:21 +0200, Użytkownik PeJot napisał :

> Ano, ale to jest do zrealizowania, nawet w podanym przeze mnie
> rozwiązaniu.

Ja tylko przypominam! :-)

Edytka [edymon]

www.edytka.host.sk

9. Data: 2005-02-10 00:07:43

Od: "Arbiter" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ścianka - zgoda. Ale drzwi klasy C wydają się nieporozumieniem. Zbyt
> wielki koszt. Za dużo mniejsze pieniądze można zbudować stalowe drzwi (
> blacha grubości 2-3 mm, rama z kątowników, względnie profili

drzwi mogfge kupic za 1kplN. a kto mi to wyrzezbi ze złomów? nawet jesli
300pln to trzeba tego pilnowac a efekt nieznany. Wole rozwiazania sprawdzone

> konstrukcja oprze się dłużej niż 6 minut. Czytałeś dyskusję na
> pl.rec.rowery - mnie się bardzo podobał pomysł z siłownikami od
> samochodowych zamków centralnych, uruchamianymi zdalnie.

czytałem na preclach. Siłowniki to tylko zamek. Istotna jest solidna
konstrukcja. Alarm i central zamek tam i tak bedzie

> [...]
> wart włamania. A gdyby tak, od strony korytarza były widoczne zwyczajne
> drzwi, takie jak innych wiele ? Co najwyżej pełne. A właściwe drzwi a/w

Moja piwnica ma 3.5m2 wiec podwojne drzwi nie wchodza w gre.

10. Data: 2005-02-10 06:18:40

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter napisał(a):

> drzwi mogfge kupic za 1kplN. a kto mi to wyrzezbi ze złomów?

Ślusarz.

> Moja piwnica ma 3.5m2 wiec podwojne drzwi nie wchodza w gre.

Podwójne drzwi dają się zainstalować na _jednej_ futrynie.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html