Zakładki

1. Data: 2005-05-21 19:15:33

Temat: Zakładki
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jeden post niżej znalazłam sliczne zakładki i ... problem polega na tym, że ma
pewne kłopoty z tym związane. Chciałabym , żebyście mi powiedziały jak robicie
takie zakładki (nie chodzi mi o to , że XXX lub haftem płaskim).
Szczególnie mam pytanie o boki, żeby się nie szczępiły, itp.
Podzielcie się swoimi dobrymi radami :)

2. Data: 2005-05-21 19:29:03

Temat: Re: Zakładki
Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:
> [...]
> takie zakładki (nie chodzi mi o to , że XXX lub haftem płaskim).
> Szczególnie mam pytanie o boki, żeby się nie szczępiły, itp.

Najprostsza metoda to zrobić na taśmie z aidy albo z płótna lnianego.
Nie jest to co prawda tanie, ale odpada konieczność obrębiania dłuższych
boków, a na krótszych można zrobić frędzle. Możesz też zszyć dwa już
wyhaftowane kawałki, wtedy będzie i niepostrzępiona i dwustronna :)
No i oczywiście możesz obszyć ściegiem dzierganym, albo obrobić rządkiem
półsłupków na szydełku :)
Pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl
http://galeriaszpilka.blox.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

3. Data: 2005-05-22 12:28:09

Od: "Ula Głuszek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julka" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

My z corka robilysmy na kanwie plastikowej, wycinasz i juz

--

Pozdrawiam Ula Wrocław

4. Data: 2005-05-24 09:47:42

Od: "zdzieba" <z...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co z drugą stroną, zbyt ładnie chyba nie wygląda?

Pozdrawiam >
zdzieba/w-wa/

5. Data: 2005-05-24 14:33:12

Od: sarenka <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja robię jeszcze inaczej. Haftuje na dwóch kawałkach kanwy, przyszywam
je do dwóch prostokątów (takich samych, podklejonych uprzednio
flizeliną), składam prawą do prawej i zszywam po lewej zostawiając
kawałek nie zszyty do przewinięcia na drugą stronę (ścinam rożki).
Wywijam, zamykam ściegiem krytym.

I przypominam, że kanwa po wypraniu lubi się skórczyć, także jeszcze
przed haftowaniem robię jej kąpiel w dość ciepłej wodzie :))

Pozdrawiam gorąco - Sarenka z Wrocławia

6. Data: 2005-05-24 15:29:16

Od: "Ula Głuszek" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdzieba" <z...@a...pl> napisał w wiadomości

> Pozdrawiam >
> zdzieba/w-wa/
drugi taki kawalek byl z tylu

http://wroclawianki.art.pl/spotkania/2005-02-26/slid
es/Fotka83_zakladka1.php

http://wroclawianki.art.pl/spotkania/2005-02-26/slid
es/Fotka84_zakladka2.php
tak wygladaja

--

Pozdrawiam Ula Wrocław

Kilka schematów z DMC
sweterek w ananaski i kłopoty [szydełko]
[xxx] vervaco lucca poszukuję...
Zgrany duet serwetkowy...
szukam xxx