Zakup drewna na następny sezon

1. Data: 2011-04-21 09:31:23

Temat: Zakup drewna na następny sezon
Od: Krzysiek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dom ogrzewam węglem, w tym roku oprócz węgla chciałbym spróbować dokupić
trochę drewna.

Pytania:
- jaki gatunek najlepiej
- kiedy kupić
- jak składować (tylko na zewnątrz, czy można w piwnicy)
- ile potrzebowałbym go kupić żeby odpowiadało to 3 tonom węgla

--
Krzysiek

2. Data: 2011-04-21 12:31:54

Temat: Re: Zakup drewna na następny sezon
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-21 11:31, Krzysiek pisze:

> - jaki gatunek najlepiej

lisciasty ;-) chyba najbardziej wydajny jest dąb ale tez najwolniej schnie.
> - kiedy kupić

swiezo cięte to wlasnie teraz, tanio wychodzi od lesniczego w pniakach
tylko jest robota z cieciem i łupaniem

> - jak składować (tylko na zewnątrz, czy można w piwnicy)

IMO na dworzu, z gory nakryc zeby nie moklo i niech sie suszy.

> - ile potrzebowałbym go kupić żeby odpowiadało to 3 tonom węgla

Nie mam pojecia, trzeba by przeliczyc metr przestrzenny na rzeczywista
mase i na jej wydajnosc energetyczna ktora chyba mocno zalezy od
wilgotnosci - moze wujek google ma jakies tabelki?

KJ

3. Data: 2011-04-21 12:50:13

Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 21.04.2011 14:31, KJ Siła Słów pisze:

> lisciasty ;-) chyba najbardziej wydajny jest dąb ale tez najwolniej schnie.

Grab czy buk są dużo bardziej energetyczne.

4. Data: 2011-04-21 15:23:37

Od: Piotr <z...@o...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

> lisciasty ;-) chyba najbardziej wydajny jest dąb ale tez najwolniej
> schnie.

To zależy od tego, w czym będzie palić. Liściaste są o tyle lepsze, że nie
zapychają z czasem kominów, jednak są znacznie droższe. W posiadanym domku
z górach, w kotłowni palę drzewem iglastym (w ręcznie spawanym kotle)
które kupuję za pół-darmo od miejscowych. W środku, w kominku drzewem
liściastym.

Piotr

5. Data: 2011-04-22 06:21:56

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek <a...@a...pl> napisał(a):

> [...]
>- jak składować (tylko na zewnątrz, czy można w piwnicy)
>- ile potrzebowałbym go kupić żeby odpowiadało to 3 tonom węgla

http://www.instalacjebudowlane.pl/152-33-68.htm

ogrodzenie betownowe
free shipping paypal wholesale all shoes (ugg boots timberland boots,munich shoes,nike,adidas,lv.guc ci,chanel,prada,polo,d&g ,dior,and so on ) http://www.24hours-onlin e.com/
free shipping paypal wholesale all shoes (ugg boots timberland boots,munich shoes,nike,adidas,lv.guc ci,chanel,prada,polo,d&g ,dior,and so on ) http://www.24hours-onlin e.com/
Zlecenia + Profile firm budowlanych i fachowców
Sprzedam mieszkanie - Wrocław, Gądów - http://sprzedambezposred nio.pl/