Zalozyc szkolke

1. Data: 2004-05-04 12:58:22

Temat: Zalozyc szkolke
Od: "ao" <s...@N...atomnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nie bedac rolnikiem i majac tylko dzialke przy domu mozna zalozyc
szkolke krzewow ozdobnych?
Ostatnio widze sporo takich niewielkich szkolek wzdluz ruchliwszych traktow.
Pomyslalem wiec rowniez o podobnej swojej, ale nie jestem rolnikiem.

Pozdrawiam
Andrzej

2. Data: 2004-05-04 13:03:24

Temat: Re: Zalozyc szkolke
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ostatnio widze sporo takich niewielkich szkolek wzdluz ruchliwszych traktow.
> Pomyslalem wiec rowniez o podobnej swojej, ale nie jestem rolnikiem.

Powsadzaj badyle do ziemi i juz bedzie szkolka.Na rosliny ozdobne
narazie nie trzeba zadnych zezwolen.Do tego nie trzeba byc rolnikiem ,
trzeba wiedziec co sie sadzi i poco.Mirzan

3. Data: 2004-05-04 13:18:04

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale jeśli nie płaci się podatku rolnego, to trzeba zgłosić działalnośc
gospodarczą i zdecydować się na jakąś formę opodatkowania.

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

4. Data: 2004-05-04 14:04:29

Temat: Re[2]: Zalozyc szkolke
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Rafal!
W Twoim liście przeczytałem:

RW> Ale jeśli nie płaci się podatku rolnego, to trzeba zgłosić działalnośc
RW> gospodarczą i zdecydować się na jakąś formę opodatkowania.

Zgadza się. Trzeba załozyć firme. Ja własnie wyrejestrowałem firme -
szkółkę.
Będę miał nareszcie więcej miejsca na ogród ozdobny - ale fajno!!!
Na razie urządziłem rabatę z sosnami, swierkami i jodłami.
Krzysztof Marusiński

5. Data: 2004-05-04 21:03:51

Od: "ao" <s...@N...atomnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
RW> gospodarczą i zdecydować się na jakąś formę opodatkowania.

>Zgadza się. Trzeba załozyć firme. Ja własnie wyrejestrowałem firme -

Trudno mi sobie wyobrazic papierkowa robote w firmie-szkolce. Inwentaryzacja
na koniec roku sadzonek, siewek... ksiegowanie strat po zimie... -
inwentaryzacja roslinek w firmie-szkolce na tzw. ksiazce przychodow i
rozchodow przekracza moja ksiegowa wyobraznie. Jak z tym sobie dawales rade?
Latwiej juz chyba poprowadzic sklepik z roslinami niz taka szkolke w formie
DG. Przynajmniej jasno widac, co wchodzi i co wychodzi. A w szkolce -
sadzonka raz moze byc polproduktem, raz wyrobem gotowym, tak mi sie wydaje,
i widze tu klopoty z kiegowaniem, a ksiegowosci nie cierpie, choc z zawodu
jestem ekonomista poniekad.

Pozdrawiam
Andrzej

6. Data: 2004-05-05 06:59:25

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trudno mi sobie wyobrazic papierkowa robote w firmie-szkolce.

Nikt Ci nie każe prowadzić książki przychodów i rozchodów. O różnych formach
opodatkowania poinformuje Cię Urząd Skarbowy.
Póki co przeczytaj to:
http://web.mg.gov.pl/portalout/cig_First.jsp?paramet
ers=(primaryMenu=(CIGWWW
.PRZEDS);secondaryMenu=(JAKZALFIR);areaTitle=(PRZEDS
IEBIORCZOSC))

7. Data: 2004-05-05 14:11:13

Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj ao!
W Twoim liście przeczytałem:

a> Trudno mi sobie wyobrazic papierkowa robote w firmie-szkolce.

Odpowiem na adres prywatny.
Krzysztof Marusiński

planuje posadzic zywoplot,ale mam klopot
nawożenie pomidora
Rododendron(azalia)
Jak uszczelnić studzienkę?
sadzenie magnolii