Odp: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2000

następny wątek »

1. Data: 2000-01-01 00:59:34

Temat: Odp: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2000
Od: "Czarek" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Lawa:
> Równie dobrze można się "umówić", że pierwsza tona to 999 kg, a
> dopiero następne mają po 1000 kg.

Wiec rownie dobrze mozna sie umowic nastepujaco:
1) Dziecko w wieku 6 mcy ma 1,5 (slownie: poltorej) roku. :)))))))
2) Wszystkie zegary (minimum 3) na calym swiecie (z wyjatkiem tego w
Krakowie - hiehiehie...) pokazywaly nieprawidlowy czas do konca XX wieku
hiehiehie.....
3) Zero jest liczba nie warta uwagi zwlaszcza z punktu widzenia matematykow,
fizykow itd, wiec naturalna konsekwencja jest wniosek iz 10, 100,
1000......... to takze 'wynaturzenia' nie 'godne' aby sie ktokolwiek 'nimi'
przejmowal.
4) Samochod ktorego licznik kilometrowy wskakuje na 2000 przejechal
1999 km. :))))
5) Czesc komputerow 'przypadkowo' wykazuje niekompatybilnosc z rokiem
2000. :)))
6) pierwszy milimetr pierwszego metra nalezy przedstawiac jako 1,01 metra.
7) W 2000 urodziny naszej ery (Nowy Rok 2000) obchodzimy 1999 urodziny
'nowozytne'.
8) .......... inny 'genialny' wniosek.
120000) ........... jeszcze inny niz poprzednie 'rownie genialny' wniosek.

O czym tu jest mowa? Czy ktos moze stanac i potwierdzic iz zyl w roku 1 pne
a takze w pierwszych latach nowozytnych przy czym *nie bylo* roku
oznaczonego 0 (slownie: zero) naszej ery? :))))
Czy jest ktos taki? ;))))))))))))))

Pozdrawiam tych co weszli i tych co 'uparli sie ociagac' z wejsciem
w Nowe Tysiaclecie. :)))
--
Czarek ktory z 'obawami' ale bardzo chetnie wszedl w XXI wiek :)))))))))))

1. Data: 2000-01-01 15:42:23

Od: "Sasanka" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Czarek <c...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:Wjcb4.6370$N...@n...tpnet.pl...
> Andrzej Lawa:
> 4) Samochod ktorego licznik kilometrowy wskakuje na 2000 przejechal
> 1999 km. :))))

Oczywiscie, zakladajac, ze tak jak lata jego licznik bedzie zaczynal
liczenie od 1, a nie od 0.
Licznik kilometrow w samochodzie zlicza kilometry przejechane, a lata
liczymy obecnie trwajace.

> [...]
> a takze w pierwszych latach nowozytnych przy czym *nie bylo* roku
> oznaczonego 0 (slownie: zero) naszej ery? :))))

Nie ma, a czy jest ktos taki, kto moze temu zaprzeczyc?

> Pozdrawiam tych co weszli i tych co 'uparli sie ociagac' z wejsciem
> w Nowe Tysiaclecie. :)))

Spora liczba ludzi uparla sie, tak jak ty, mimo wszelkich faktow wejsc juz
teraz w XXI wiek. No nic za rok bedzie rownie piekny sylwester.

Pepone (goscinnie u Sasanki)

1. Data: 2000-01-01 18:06:45

Od: "Czarek" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Sasanka:
> Spora liczba ludzi uparla sie, tak jak ty, mimo wszelkich faktow wejsc juz
> teraz w XXI wiek. No nic za rok bedzie rownie piekny sylwester.

Dobrze ale IMO jest to 'specjalnosc wylacznie polska' - to tez daje do
myslenia. :))

OK! Zamiast sie klocic chcialbym zwrocic uwage na pewna rzecz...
Czy zauwazyliscie ze w naszym zyciu (ziemskim) oraz w ogole od co najmniej
1000 lat (na ziemi) nie bylo jeszcze takiego roku wokol ktorego byloby *tak
wiele* kontrowersji?
Jedni mowia ze to 'pierwszy' rok nowego wieku, inni - ze 'ostatni' starego
wieku.
Jedni uwazaja ze to 'poczatek' nowego tysiaclecia, inni - ze 'koniec'
poprzedniego tysiaclecia.
............. Itd itp

Gorace dyskusje tocza sie wokol kwestii:
1) Nowe Tysiaclecie,
2) Nowy Wiek,
3) Pierwszy czy Ostatni,
4) Poczatek czy Koniec.

Ciekaw jestem z czym Wam sie to kojarzy? :)))
Moze 'koniec swiata' - zapowiadany 'niesmialo' tu i tam?

Pozdrawiam noworocznie.
--
Czarek

PS: IMO musial byc rok oznaczony 0 ne poniewaz czas jest pojeciem ciaglym,
ale to tylko moje zdanie. :)))))))

1. Data: 2000-01-01 18:52:34

Temat: Re: Odp: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2000
Od: expert <e...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1000 lat (na ziemi) nie bylo jeszcze takiego roku wokol ktorego byloby *tak
1.1.1900 swietowano poczatek 20 wieku.
1.1.1000 swietowano poczatek II tysiaclenia.

1. Data: 2000-01-01 22:47:57

Temat: Odp: Odp: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2000
Od: "Czarek" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W zasadzie cale zagadnienie IMO sprowadza sie do nastepujacej kwestii:
czy Chrystus w roku np 20 ne mialby obchodzil 20 urodziny czy 19?

Pozdrawiam noworocznie.
--
Czarek

PS: Widomo ze w wyliczeniach urodzin Chrystusa popelniono blad. Jednak
chodzi o zasade ktora 'starano sie' kierowac przy okreslaniu poczatku
ery nowozytnej.
PSS: IMO - 20 urodziny czyli 'teoretycznie' mialby wowczas miec
skonczone 20 lat.

1. Data: 2000-01-01 23:19:48

Od: "Czarek" <c...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Czarek:
> W zasadzie cale zagadnienie IMO sprowadza sie do nastepujacej kwestii:
> czy Chrystus w roku np 20 ne mialby obchodzil 20 urodziny czy 19?

OK! To zbyt skomplikowane, wiec inaczej:
czy czlowiek ktory urodzil sie w pierwszym dniu ery nowozytnej w 20 roku
naszej ery skonczyl 20 lat czy 19? - tak znacznie lepiej i prosciej IMO.
Dla mnie oczywiscie: 20 lat skonczyl taki czlowiek. :))))))

Pozdrawiam.
--
Czarek

1. Data: 2000-01-02 00:29:00

Temat: Re: 3 tysiaclecie rozpoczyna sie 1.1.2000
Od: "Andrzej Lawa" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wiec rownie dobrze mozna sie umowic nastepujaco:
> 1) Dziecko w wieku 6 mcy ma 1,5 (slownie: poltorej) roku. :)))))))

Owszem. Równie dobrze. Ponieważ dziecko 6-miesięczne _nie_ma_ 1.5 roku.

[ciach]

> [...]
> fizykow itd, wiec naturalna konsekwencja jest wniosek iz 10, 100,
> 1000......... to takze 'wynaturzenia' nie 'godne' aby sie ktokolwiek

O czym ty gadasz?

> 4) Samochod ktorego licznik kilometrowy wskakuje na 2000 przejechal
> 1999 km. :))))

Nie. Przejechał 2000 (o ile oczywiście nikt przy nim nie malipilował).
Ponieważ liczniki samochodowe zwykle są ZEROWANE.

> 5) Czesc komputerow 'przypadkowo' wykazuje niekompatybilnosc z rokiem
> 2000. :)))

Tyś się chyba z głupim na rozum zamienił... Co ma problem roku 2000
(notabene strasznie rozdmuchany) do końca lub nie wieku (czy też milenium)?

> 6) pierwszy milimetr pierwszego metra nalezy przedstawiac jako 1,01 metra.

Nope. Linijka zaczyna się od zera. W przeciwieństwie od kalendarza.

> 7) W 2000 urodziny naszej ery (Nowy Rok 2000) obchodzimy 1999 urodziny
> 'nowozytne'.

Hę?

> [...]
> a takze w pierwszych latach nowozytnych przy czym *nie bylo* roku
> oznaczonego 0 (slownie: zero) naszej ery? :))))

Wstaję i mówię: nie było w naszym kalendarzu roku oznaczonego jako zero.
Osoby twierdzące inaczej są po prostu niedouczonymi imbecylami.

[ciach]

> Czarek ktory z 'obawami' ale bardzo chetnie wszedl w XXI wiek :)))))))))))

Ja zaś jestem takim człowiekiem, który obawia się powiedzieć, że 2+2=5.
Pewnie jestem zacofany, ale lubię matematykę taką, jaka jest.

1. Data: 2000-01-02 00:37:52

Od: "Andrzej Lawa" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Czarek <c...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:Vmrb4.7156$N...@n...tpnet.pl...

> PS: IMO musial byc rok oznaczony 0 ne poniewaz czas jest pojeciem ciaglym,
> ale to tylko moje zdanie. :)))))))

W ogólnie przyjmowanym kalendarzu roku 0 nie było. Przypomnę genezę oznaczeń
lat naszej ery i poprzedniej ery: dawniej "przed naszą erą" oznaczało "przed
narodzeniem Chrystusa" a "nasza era" to "po narodzeniu Chrystusa"
(oczywiście ktoś rąbnął się przy obliczaniu o kilka latek, ale to detal). I
dzięki temu mamy "pierwszy rok przed narodzeniem Chrystusa" oraz "pierwszy
rok po narodzeniu Chrystusa". Jeśli chcesz mieć rok zerowy, musiałby to być
rok "w trakcie narodzin Chrystusa", albo musiałbyś mieć dwa lata zerowe.

Kurcze, co ja się naużeram z tymi niedouczonymi tłumokami...

1. Data: 2000-01-02 00:41:22

Od: "Andrzej Lawa" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik expert <e...@f...onet.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@f...onet.pl...
> 1.1.1900 swietowano poczatek 20 wieku.
> 1.1.1000 swietowano poczatek II tysiaclenia.

Przepraszam, to z wlasnych doswiadczen? ;>

No, moze swietowali.... W koncu kiepska edukacja nie jest wynalazkiem
XX-wiecznym...

1. Data: 2000-01-02 00:49:23

Od: "Astec S.A." <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Czarek <c...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> PS: IMO musial byc rok oznaczony 0 ne poniewaz czas jest pojeciem ciaglym,

> Andrzej Lawa wrote:
[..]
> Kurcze, co ja się naużeram z tymi niedouczonymi tłumokami...

A po co się użerać? Do VIII wieku naszej ery nie znano w naszym
kręgu cywilizacyjnym liczby 0, więc nie było i roku 0.
Liczba ta dopiero została przyjęta dzięki arabskim matematykom,
którzy ją "wynaleźli".
Ot i cała tajemnica, którą trzeba objaśniać tym co liczą od zera.

Więc policz sobie Czarek od 1 i zobaczysz kiedy kończy się XX wiek.

pozdrawiam
Arek

p.s.
A wiek XIX skończył się "tak naprawdę" dopiero w 1914 roku ;)))

następny wątek »