Zapalenie jelita grugego

1. Data: 2000-08-22 21:31:13

Temat: Zapalenie jelita grugego
Od: Richas <R...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto wie cos na temat zapalenia jelita grubego. Jak to leczyc ?
Czy leczenie za pomoca SULFASALAZIN to jedyna metoda ?

2. Data: 2000-08-23 06:59:16

Temat: Re: Zapalenie jelita grugego
Od: radek kosciuk <l...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

witaj

Zapalenie jelita grubego to albo "zwykle zapalenie" albo wrzodziejace
lub choroba crohna. Te dwa ostatnie zwane sa jako niespecyficzne
zapalenie jelita grubego. Jestem chory na wrzodziejace.
1. Na to sie nie umiera ( chyba ze z odwodnienia)
2. trzeba stosowac dietetyke, ostra ( nic smazoengo, zadnych surowych
owocow i warzyw, gotowane miesko drobiowe i ryz, ryby... jablka
gotowane, unikac mleka(ze wzgledu na kazeine - czynnik alergiczny,
wiekszosc osob chorych na zapalenie jelita jest na to uczulona)
3. leczenie. sulfasalzyna to smierc. niszczy watrobe, zoladek, nerki.
Ale.. istnieje bezpieczniesza forma salicylow do stosowania na zapalenie
jelita. 5-asa. - mesalazyna . Polska wersja to JUCOLON, produkowany
przez Anpharm dawka 250mg 5-asy w tabletce, ja na niebieska recepte
place okolo20 PLN za sto tabletek ( Mesalazyna dunska kosztuje okolo 180
PLN a jest to to samo...), oprocz salicylow mozna stosowac tez sterydy i
wiele innych srodkow... i nawet trzeba zaczac palic papieroski :)
4. chcesz wiedziec cos wiecej to napisz do mnie, lub zerknij na

radek

Richas wrote:

> Kto wie cos na temat zapalenia jelita grubego. Jak to leczyc ?
> Czy leczenie za pomoca SULFASALAZIN to jedyna metoda ?

Potrzebny ginekolog - Szybko.
Prosba o rade
Żywienie optymalne.
Prazinil