Zapalenie teczowki

1. Data: 2003-06-21 00:35:36

Temat: Zapalenie teczowki
Od: p...@n...net (Piotr) szukaj wiadomości tego autora

Od blisko trzech miesiecy lecze zapalenie teczowki. Przeszedlem dwa
czterotygodniowe cykle leczenia MAXIDEXEM, ale pare dni po zakonczeniu
brania kropli objawy wracaja. Lecze sie w Wielkiej Brytanii (tutejsza
sluzba zdrowia jest dosc darwinowska), za kazdym razem trafiam do
innego lekarza, wiec radze sie na grupie - czy ten cholerny MAXIDEX
mam brac do konca zycia? Czy powinienem domagac sie jakichs badan
wskazujacych co jest powodem zapalenia?

Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2003-06-22 19:01:55

Temat: Re: Zapalenie teczowki
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> innego lekarza, wiec radze sie na grupie - czy ten cholerny MAXIDEX
> mam brac do konca zycia? Czy powinienem domagac sie jakichs badan

Jesli zapalenie teczowki, to nie dostales zadnych kropli poszerzajacych
zrenice? Zadnych czystych kropli sterydowych? Kombinacja antybiotyku ze
sterydem zapalenia teczowki sie juz od 10 lat nie leczy....pisze o tym nawet
polski profesor Kanski, autor szeregu ksiazek okulistycznych - mieszkajacy
od 25 lat w Londynie....

casus
spec. ch. oczu

3. Data: 2003-06-22 20:02:45

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bd4ufr$pgo$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> poszerzajacych zrenice? Zadnych czystych kropli sterydowych?
> Kombinacja antybiotyku ze sterydem zapalenia teczowki sie juz od 10
> lat nie leczy

W Wielkiej Brytanii Maxidex jest sterydem bez antybiotyku (tylko z
hypromelozą, nawilzaczem), moze masz na mysli Maxitrol?

http://bnf.vhn.net/bnf/documents/bnf.2063.html#BNFID
_5426

--
Robert

4. Data: 2003-06-22 21:41:21

Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:a3f5ca3a.0306201635.6d6cb3ca@posting.google.com tako rzecze
Piotr

> Od blisko trzech miesiecy lecze zapalenie teczowki. Przeszedlem
> dwa czterotygodniowe cykle leczenia MAXIDEXEM, ale pare dni po
> zakonczeniu brania kropli objawy wracaja.
Na pewno piszesz o zapaleniu tęczówki? Objawy powracają?
Bo ja jestem w stanie rozpoznać u siebie początki, ale zakończenie
leczenia to wyłącznie lekarz po badaniu dna oka. Lekarz Cię zbadał,
orzekł, że jest czysto, bez wysięku, odstawiłeś krople i znowu?

Jako weteran zapalenia tęczówki (kilka razy) opiszę Ci leczenie w
Polsce
-Tropicamid na rozszerzenie źrenic
-Dexamethason (czasem Dicortineff) jako główny lek
-do tego opcjonalnie różne leki dodatkowo (np. maść do oka na noc) i
doustnie leki przeciwzapalne (np.Majamil) czasem w ostrym stanie
doustnie sterydy (u mnie Encorton)
Bywało tak, że robiono mi zastrzyki w oko z Depo-Medrolu.

Czy powinienem
> domagac sie jakichs badan wskazujacych co jest powodem zapalenia?
Ja dostaję na tle reumatycznym (ZZSK). Warto zbadać choćby OB, pewnie
specjaliści Ci powiedzą jakie dodatkowe badania wykonać.

--
Matwieicz kupował zachodnie piwo w puszkach, przelewał do krajowych
butelek i dopiero wtedy pił. W ten sposób poniżał Zachód.

5. Data: 2003-06-23 17:12:27

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> doustnie sterydy (u mnie Encorton)
> Bywało tak, że robiono mi zastrzyki w oko z Depo-Medrolu.

dla mnie dziwne jest 4 tygodniowa kuracja sterydem - tylko i wylacznie. Nie
napisales tez, czy skoro nie ma poprawy po odstawieniu lekow robiono Ci
badania diagnostyczne? Bo chyba czas poszukac przyczyny....

casus

OBERON - co to jest ???
co postawi na nogi? (grypa)
Szukam w Warszawie