Zawartosc apteczki pierwszej pomocy?

1. Data: 2000-02-05 18:54:27

Temat: Zawartosc apteczki pierwszej pomocy?
Od: "Leszek Olech" <l...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio nabylem droga kupna samochod. Jako porzadny kierowca i swiadomy
uzytkownik drog sprawdzilem czego w nim brakuje. Gasnicy i apteczki. Nie
posiadajac kodeksu drogowego (moze tam jest wyposazenie - eee- chyba nie)
zadzwonilem do PZMot i wszystko czego sie dowiedzialem to to, ze to
niepotrzebna instytucja. Nie potrafili powiedziec jaka powinna byc zawartosc
apteczki ani jaka, porzadna, gasnice nabyc. Gasnice kupilem w Realu -
pierwsza ktora sie wyrozniala - 5-cio letnia gwarancja. Ale czy zadziala nie
wiem, bo zazwyczaj zasycza i umieraja (ale przynajmniej mandatu za brak jej
nie dostane). Dlatego w PZMot chcialem sie zapytac o jakiegos
rekomendowanego producenta. Niestety nie dane mi bylo posiasc tej wiedzy.

A APTECZKA? Od tescia wiem ze te ktore z wyposazeniem sprzedaja w aptekach
sa beznadziejne - gdy lekarz zajrzal mu kiedys do niej, to sie przerazil
ubogoscia. Niestety nie powiedzial co dokupic:)

A zatem: CO KUPIC DO APTECZKI samochodowej? Rekawice, opaske uciskowa,
zestaw do usta-usta juz mam - no i nadmanganian potasu i jodyne:)

Lekarze i kierowcy PORADZCIE - byle zmiescilo sie w apteczce.
Z gory dziekuje.
Jesli mozna, to prosze o KOPIE na PRIVA (polecenie: "Reply ALL" czyli
"Odpowiedz wszystkim")

Leszek "Goldblum" Olech - POLAND
mailto:l...@s...onet.pl
--------------------------------
Do not try and bend the FUTURE. That's impossible.
Instead, only try to realize the truth...
There is no...

2. Data: 2000-02-06 07:41:22

Temat: Re: Zawartosc apteczki pierwszej pomocy?
Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek Olech napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>zestaw do usta-usta juz mam - no i nadmanganian potasu i jodyne:)
>
>Lekarze i kierowcy PORADZCIE - byle zmiescilo sie w apteczce.

Na pewno nozyczki - ostre, z zaokraglonymi czubkami.
Bandaze - jeden elastyczny, jeden normalny (napisales o opasce uciskowej,
ale nie wiem, czy to synonim ;) )
Chusta trojkatna - zawsze sie przyda (jako temblak, do unieruchomienia
konczyn itp.)
Agrafki (dwie, duze) - bardzo pomocne np. w zrobieniu pseudo-temblaka z poly
kurtki czy marynarki.
"Aluminiowy kocyk" - sa takie, w sprzedazy w postaci niewielkich pakiecikow,
zapobiegaja utracie ciepla jak ktos lezy dluzszy czas nieprzytomny,
oczekujac lekarza.
Jakies ostrze (niewielki scyzoryk, ostrze do skalpela) - czasem moze byc
potrzeba zrobienia konikotomii (jesli Ty nie umiesz, to moze bedzie w
poblizu ktos, kto to bedzie umial zrobic, tylko nie bedzie mial czym).

Medykamenty? Tu juz mozna popuscic wodze fantazji...
A propos apteki - na Twoje zyczenie apteka powinna przygotowac Ci apteczke.

Adam B.

3. Data: 2000-02-06 14:24:49

Od: p...@a...gda.pl (Piotr Zielinski) szukaj wiadomości tego autora

> niepotrzebna instytucja. Nie potrafili powiedziec jaka powinna
> byc zawartosc apteczki

Proponuje przede wszystkim:
Rękawiczki lateksowe (kilka) (podstawowa zasada: bezpieczenstwo ratownika),
Bandaże, plastry, chusta trojkatna, opakowane jałowe gaziki (lepiej wieksza
ilosc do opatrywania ran, ucisku na miejsce krwawienia itd),
Woda utleniona (szybko traci waznosc!) lub nadmanganian potasu,
Folia aluminiowa (do okrywania poszkodowanych)
Nożyczki (ostre)
Maseczka do sztucznego oddychania

Nie stosujemy: lekow doustnych (chyba lepiej nic nie podawac nieznajomym),
opasek uciskowych, zastrzykow, spirytusu ani jodyny do polewania ran.

Piotr Z.

--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

4. Data: 2000-02-06 20:22:36

Temat: Odp: Zawartosc apteczki pierwszej pomocy?
Od: "Przemcio" <d...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Co do zawartości apteczki to najlepsze informacje można uzyskać chyba
tylko na posterunku Policji. Znam przypadek lekarza , który przy kontroli
pojazdu przez Policję na żądanie tejże ukazał swą apteczkę w której było pół
apteki i szpitala i dostał mandat za .... brak agrafki.
Więc agrafka to następne przedmiot w apteczce.Sądzę ,że dla kierowcy
nie-lekarza, do zestawu który podałeś należałoby dodać . : bandaże ,
nożyczki, plaster z opatrunkiem i bez, jałowe opatrunki

--
Przemcio
d...@f...onet.pl

Użytkownik Leszek Olech <l...@s...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:Dl_m4.44097$H...@n...tpnet.pl...

5. Data: 2000-02-08 02:06:36

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 06 Feb 2000 20:22:36 GMT "Przemcio" <d...@f...onet.pl>
napisal(a):

> [...]
>pojazdu przez Policję na żądanie tejże ukazał swą apteczkę w której było pół
>apteki i szpitala i dostał mandat za .... brak agrafki.

A swoją drogą, to czy wydano wogóle rozporządzenie w sprawie apteczki,
gaśnicy itd.? Gdzie je można znaleźć? W "Prawie o ruchu drogowym" (20
czerwca 1997 r.) mowa jest tylko, że "Minister [...] określi, w drodze
rozporządzenia, warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich
niezbędnego wyposażenia". Słyszałem też, że przy wjeździe do Niemiec
sprawdzano czy w apteczce są rękawiczki.

gr

6. Data: 2000-02-13 12:36:39

Od: Michal Tarasiejski <t...@s...mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak z ciekawosci, co to konikotomia?

Pozdro
Michal

7. Data: 2000-02-14 07:28:15

Od: "Leszek Olech" <l...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak z ciekawosci, co to konikotomia?
>
> Pozdro
> Michal

Zabieg polegajacy na udroznieniu drog oddechowych jesli pacjent nie ma
droznej jamy ustnej (z roznych powodow), a prostszy od trachotomi, bo mniej
inwazyjny. Tyle wiem jako laik. Nacina sie takze w innym miejscu. Aha.
Zasadnicza IMHO roznica to to ze sie nacina (i wklada np. zdezynfekowana
rurke), a nie OTWIERA. Jesli widziales film Anaconda to tak wlasnie TO
zrobiono i wsadzono pacjentowi (ktory wciagnal jakiegos toksycznego robala w
usta) w otworek dlugopis. KIDS. DO NOT try this at home.!!!
Lekarze powinni mnie poprawic.
Leszek

Bobath
amebioza