Piękny kawałek cielęciny...

1. Data: 2005-03-04 11:55:19

Temat: Piękny kawałek cielęciny...
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Uśmiechał się dziś do mnie taki piękny kawałek cielęciny, że nie mogłam
się mu oprzeć i kupiłam :-). Nie wiem za bardzo do czego go spożytkować,
żeby nie sprofanować. To część pieczeniowa. Boję się, żeby nie wyszło mi
z tego coś gumiastego, bo tak zwykle udaje mi się cielęcinę przyrządzić,
w związku z czym rzadko ją robię ;-). Może pokroić na jakieś sznycelki
i zrobić w sosie śmietanowo-pieczarkowym? Co sądzicie? Co Wy robicie z
takimi pieknymi kawałkami mięsa?
Dodam, że nie jest tego zbyt wiele jak na jakąś wielką pieczeń na
przykład, bo około 40 dag tylko.

Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2005-03-04 12:21:50

Temat: Re: Piękny kawałek cielęciny...
Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

(...)
> Dodam, że nie jest tego zbyt wiele jak na jakąś wielką pieczeń na
> przykład, bo około 40 dag tylko.

Pieczenie odpada, bo nic z tego nie zostanie. Zrobiłbym sznycle cielęce
po wiedeńsku (w bułce i jajku, krótko na patelnię), a na wierzch jajo
sadzone, podawać na liściu sałaty.

PWZ

1. Data: 2005-03-04 12:46:48

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Zawadzki napisał(a):
Zrobiłbym sznycle cielęce
> po wiedeńsku (w bułce i jajku, krótko na patelnię), a na wierzch jajo
> sadzone, podawać na liściu sałaty.

To mi za bardzo trywialnego schaboszczaka przypomina ;-)

Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2005-03-04 13:16:25

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takimi pieknymi kawałkami mięsa?
> Dodam, że nie jest tego zbyt wiele jak na jakąś wielką pieczeń na

Przede wszystkim powinnaś się była dowiedzieć u sprzedawcy kiedy cielę było
bite. Cielęcina bowiem wymaga kruszenia, inaczej cobyś nie robiła wyjdzie
gumowata. Jeśli kupowałaś w sklepie to zapewne jest już odleżała, ale jeśli
na bazarku, to mogła być bita wczoraj a nawet dzisiaj. W takim przypadku
powinna poleżeć na dole lodówki ze 2-3 dni.
Ja bym ją potem natarła dobrze solą i czosnkiem, zawinęła w folię i jeszcze
na dobę na dno lodówki. Po czym bym ją upiekła w szklanym naczyniu, a jak
nie masz to jakimś innym ale przykrytym. Pycha, właśnie miałam taką wczoraj
na obiad.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2005-03-04 13:32:44

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

batory napisał(a):

> [...]
> na bazarku, to mogła być bita wczoraj a nawet dzisiaj. W takim przypadku
> powinna poleżeć na dole lodówki ze 2-3 dni.

Kupiłam w sklepie na bazarku ;-), ale tam przywożą cielęcinę w czwartki,
więc ta ma na pewno przynajmniej jedną dobę :-)

Ewa

1. Data: 2005-03-04 14:11:17

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> To mi za bardzo trywialnego schaboszczaka przypomina ;-)

Wobec tego może ragout np. w sosie curry?

PWZ

1. Data: 2005-03-04 14:24:56

Od: j...@w...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robicie z
> takimi pieknymi kawałkami mięsa?
> Dodam, że nie jest tego zbyt wiele jak na jakąś wielką pieczeń na

Witam!
Ja polecam taką wersję

Cielęcinę kroimy na plastry 1-2cm grubości i rozbijamy, kupujemy słoninę i
kroimy w cieniutkie paseczki, plasterki. Tak przygotowany materiał
przekładamy w naczyniu żaroodpornym na przemian . Na dno idzie cielęcinka u
góry ma być słoninka. Każdą warstwę posypujemy pieprzem czarnym zmielonym i
solą. Zalewamy całość szklanką rosołu albo jak nie ma to ja we wrzątku
rozpuszczam łyżeczkę vegety,przykrywamy naczynie i do piekarnika na 200 C na
około 1 godzinę. Wychodzi super połączenie chudego mięsa ze słoniną i
pieprzem. Do tego ziemniaki pieczone z czosnkiem i majerankiem albo
gotowane.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2005-03-04 15:55:19

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupiłam w sklepie na bazarku ;-), ale tam przywożą cielęcinę w czwartki,
> więc ta ma na pewno przynajmniej jedną dobę :-)
>
> Ewa
Czyli bite w środę-czwartek, czyli jak raz może być w niedzielę na obiad.
Ciekawy wydaje mi się przepis Asi M. z Olsztyna ukrywającej się pod
pseudonimem Joanna Michalska, ten ze słoninką
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2005-03-04 16:43:50

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:

> [...]
> takimi pieknymi kawałkami mięsa?
> Dodam, że nie jest tego zbyt wiele jak na jakąś wielką pieczeń na

Cielecine wlozyc do kwasnego mleka na dobe. Nastepnie oplukac, wytrzec i
pokroic na plastry. Kazdy umiescic miedzy dwoma platami folii spozywczej
i rozbic lekko plaska strona tluczka.

Umoczyc w mace i jajku, smazyc na malym ogniu na masle z olejem az
kotlety same odejda przy poruszaniu patelni (nie odwracac na sile, po
panierka sie odklei.) Po przewroceniuposypac bialym pieprzem i sola i
skropic delikatnie cytryna. Przelozyc na goracy talerz i zalac patelnie
bialym winem lub rosolem, zeskrobac i zredukowac przez 5 minut na
wysokim ogniu. Polac tym kotlety. Podac z ziemniakami z wody z maslem i
koperkiem i mizeria.

Magdalena Bassett

1. Data: 2005-03-04 19:03:08

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cielecine wlozyc do kwasnego mleka na dobe. Nastepnie oplukac, wytrzec i
> pokroic na plastry. Kazdy umiescic miedzy dwoma platami folii spozywczej
> i rozbic lekko plaska strona tluczka.

Eeee, tam, cielecinę można normalnie tłuc tłuczkiem, bez takich zabiegów z
folią

> [...]
> bialym winem lub rosolem, zeskrobac i zredukowac przez 5 minut na
> wysokim ogniu. Polac tym kotlety. Podac z ziemniakami z wody z maslem i

Jestem za, a nawet przeciw :-) <- żart taki, wężytkiem, wężykiem, co prawda
nie mój jak wiadomo; mam dziś mizerię, ale jakąś mizerną (ogóry z przeceny)
Pozdrówka - Agnieszka

ciasto z kisielem - pytanie
soczewica
Wiosna i deser