Zgorzel zęba - jak sobie z tym poradzić?

1. Data: 2007-01-29 16:15:30

Temat: Zgorzel zęba - jak sobie z tym poradzić?
Od: "Harry" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Jest sobie zakażenie dolnej 7. Ząb już niestety martwy i pełno ropy w
kanałach. Był otworzony "awaryjnie". Po 2 wizycie u stomatologa założony
ponownie opatrunek z wentylem i ropy ciągle nie ubywa. Stomatolog zaleca
usunięcie, ale to ostateczność. Czy coś można zrobić, by pomóc miejscowej
chemii? Dalacin? Inny antybiotyk? Częstsze płukanie kanałów?
Z góry wielkie dzięki za info.
Serdecznie pozdrawiam.
H.

2. Data: 2007-01-29 16:27:57

Temat: Re: Zgorzel zęba - jak sobie z tym poradzić?
Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> usunięcie, ale to ostateczność. Czy coś można zrobić, by pomóc miejscowej
> chemii? Dalacin? Inny antybiotyk? Częstsze płukanie kanałów?

Rada jest jedna - leczenie kanałowe. Przy zgorzeli kanały trzeba opracować nieco
szerzej, niż przy łagodniejszych zapaleniach, ew. stosować bardziej stężone
roztwory środków płuczących (i co ważniejsze - w dużych ilościach). Antybiotyk
nic nie da, jeżeli nie usuniesz przyczyny. Same opatrunki nie są w stanie
wyjałowić kanałów, jeżeli nie idą w parze z mechanicznym opracowaniem zakażonej
zębiny.
Na dobrą sprawę ze zgorzelą można się uporać na 1 wizycie. Antybiotyk oczywiście
nie zaszkodzi, ale to tylko "dodatek" do leczenia zasadniczego.
Serdecznie pozdrawiam.
Radek :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000708-0, 2007-01-29
Przetestowano na: 2007-01-29 17:28:04

3. Data: 2007-01-29 16:47:41

Od: "Harry" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki wielkie za odpowiedź. A krótko wracając do tematu, to kanały są już
otwarte. Stomatolog wyciągnął trochę ropy (podobno było dużo i jest coraz
więcej), włożył watkę nasączoną jakimś specyfikiem i zamknął fleczerem z
wentylem, by gazy mogły odchodzić. Cały czas upiera się przy usunięciu zęba,
choć wydaje mi się, że musi być sposób, by uratować zęba. Ząb już nic nie
boli, tylko po prostu nie można go zamknąć na stałe, bo ciągle coś się w
środku sączy. Zębiszony mam wszystkie i w bardzo dobrym stanie - nie wiem
nawet jak to badziewie się do mnie przyplątało... :(
H.

4. Data: 2007-01-29 16:57:45

Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> środku sączy. Zębiszony mam wszystkie i w bardzo dobrym stanie - nie wiem
> nawet jak to badziewie się do mnie przyplątało... :(

Nie usuwaj - zgorzel nie jest wskazaniem do ekstrakcji.
Ząb może być otwarty, a kanały puste. Sposób na uratowanie zęba jest i tyle.
Gazy będą się zbierały dopóki, dopóty nie zostaną usunięte wytwarzające je
bakterie. A dokonać tego można jedynie przez szerokie opracowanie kanałów +
jednoczesne płukanie odpowiednimi preparatami.
Opatrunki kanałowe można stosować, ale mają one ograniczoną skuteczność.
Pozdrawiam.
Radek :-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000708-0, 2007-01-29
Przetestowano na: 2007-01-29 17:57:51

5. Data: 2007-01-29 17:36:42

Od: "Harry" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coż, dziękuje jeszcze raz za utwierdzenie mnie w moich przekonaniach.
Pozostaje mi tylko znaleźć stomatologa, który się tego podejmie w
Trójmieście. Chyba NFZ tego nie dofinansuje :-/
H.

6. Data: 2007-01-29 17:59:15

Od: "liann_ka" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Harry" <m...@w...pl> wrote in message

> [...]
> Pozostaje mi tylko znaleźć stomatologa, który się tego podejmie w
> Trójmieście. Chyba NFZ tego nie dofinansuje :-/

Jesli jakis stomatolog upiera sie przy usunieciu zeba zawsze warto udac sie
po porade do innego.

7. Data: 2007-01-29 20:31:18

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Harry pisze 29-01-2007 18:36:
> Coż, dziękuje jeszcze raz za utwierdzenie mnie w moich przekonaniach.
> Pozostaje mi tylko znaleźć stomatologa, który się tego podejmie w
> Trójmieście. Chyba NFZ tego nie dofinansuje :-/

Możesz poszukać na tej stronie: http://www.endodoncja.pl/adresy.html

I tak, masz rację - NFZ tego nie refunduje (chyba, że jesteś jeszcze
niepełnoletni).

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

8. Data: 2007-01-30 03:10:12

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Harry" <m...@w...pl> wrote in message

> Coż, dziękuje jeszcze raz za utwierdzenie mnie w moich przekonaniach.
> Pozostaje mi tylko znaleźć stomatologa, który się tego podejmie w
> Trójmieście. Chyba NFZ tego nie dofinansuje :-/

zanim zaczniesz leczyc kanalowo upewnij sie, ze zab moze byc
z sukcesem odbudowany. jesli tak, wtedy zacznij leczenie kanalowe.

iwon(K)a

9. Data: 2007-01-30 13:11:46

Od: "Mietek" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

co to znaczy wg ciebie?

10. Data: 2007-01-31 14:32:38

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mietek" <r...@t...pl> wrote in message

> co to znaczy wg ciebie?

wg mnie? - zeby zab mozna bylo dlugoterminowo, bez szkody dla zeba i
przyzebia) odbudowac nadbuowa a potem korona. wszystko zalezy ile
zostalo zeba, i jak dziura jest usytuowana (czy nie jest za blisko kosci,
bo wtedy trzeba wykonac zabieg usuniecie kosci, a w zebach trzonowych nie
zawsze sie
to da). ocena czy sie da czy nie- badanie kliniczne zeba, przeswietlenie
sczytu plus
okluzyjne- zapada decyzja. tylko u dentysty. endodotna wyleczy kazdy zab, to
potem od dentsysty zalezy jak z sukcesem utzrymac to leczenie (zakaladam, ze
jest wykonane prawidlowo). szkoda pieniedzy na zab, ktory sie i tak zlamie,
wypadnie korona ze sztyftem, czy tez utworzy sie kieszen prtzyzebna, nie
mowiac juz
o nieszczelnosci korony.

iwon(K)a

słodycze