Zmobilizować dzieci do pomocy w pracach domowych ?

1. Data: 2007-01-15 09:37:15

Temat: Zmobilizować dzieci do pomocy w pracach domowych ?
Od: "boryspol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieci dorastają (jedno już dorosłe) i zauważam, że pomijajac juz
czas potrzebny na naukę (studia) coraz mniej mają ochoty na pomoc w
domowych pracach.
Jak radzicie sobie w tym temacie ?

2. Data: 2007-01-15 09:47:09

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boryspol" :

> Dzieci dorastają (jedno już dorosłe) i zauważam, że pomijajac juz
> czas potrzebny na naukę (studia) coraz mniej mają ochoty na pomoc w
> domowych pracach.
> Jak radzicie sobie w tym temacie ?

Nie radzimy sobie, mam ten sam problem (dzieci lat 15 i 20).
Ogólnie wyznają zasadę "przewróciło się - niech leży".
Więc ja też nie podnoszę.

Jak już bałagan przekracza wszelkie granice, wówczas raz na jakiś czas
mobilizują się i robią akcję porządku.
Ale to zdarza się raczej rzadko i nieregularnie.

Pozdrowienia.

Basia

3. Data: 2007-01-15 10:30:29

Od: "boryspol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Porzadek w ich pokojach to nie problem choć należy nalegać na
utrzymywanie ich w porządku aby wchodziło to w krew.
Myślę tutaj o pomocy w ogólnym utrzymaniu domu a nawet o pomocy w
pracach remontowych.
Kiedyś na wsi była to rzecz normalna ale teraz ...

4. Data: 2007-01-15 10:36:50

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boryspol" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
[...]

=========

Może pomogłoby dyskretne pytanie, czy mieszkają w domu, gdzie są
domownikami, czy w pensjonacie z PŁATNA obsługą?

DJD

5. Data: 2007-01-15 10:36:57

Od: Borek <m...@d...chembuddy.whats.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Jan 2007 11:30:29 +0100, boryspol <b...@w...pl> wrote:

> Porzadek w ich pokojach to nie problem

To i tak nie masz powodów do narzekania.

Borek
--
http://www.chembuddy.com/?left=BATE&right=pH-calcula
tor

6. Data: 2007-01-15 12:10:36

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boryspol" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...
> Myślę tutaj o pomocy w ogólnym utrzymaniu domu a nawet o pomocy w
> pracach remontowych.

Jakieś konretne ma być to pomaganie w pracach remontowych? Czy tylko
podawanie młotka?

Qra, w tle nastoletni leń

7. Data: 2007-01-15 15:29:02

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "boryspol" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> Jakieś konretne ma być to pomaganie w pracach remontowych? Czy tylko
> podawanie młotka?

Dzieci mogą sobie same pomalować pokoje, łącznie ze szpachlowaniem dziur w
ścianach, a przy okazji nic im się nie stanie jak zahaczą o kawałek
przedpokoju tudzież sufit w łazience.
Moje rok temu same malowały. Zakupiłam tylko farbę i pędzle, tudzież
szpachlę.
Jak zachęcić? Pomalować sobie sypialnie i niech pozazdroszczą...
Joanna (syn Michał 20 lat, córka Anna 18 lat)
http://jduszczynska.republika.pl/

8. Data: 2007-01-16 12:19:13

Od: "Old Rena" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

boryspol <b...@w...pl> napisał(a):
[...]
> Myślę tutaj o pomocy w ogolnym utrzymaniu domu a nawet o pomocy w
> pracach remontowych.
> Kiedyś na wsi była to rzecz normalna ale teraz ...

Kiedyś na wsi dzieci rodziły się z wiedzą, że trzeba pomagać i z odruchem
pomocy... Rozumiem. Absolutnie nikt nigdy nie przyuczał ich do prac domowych
i pomocy w gospodarstwie. Normalna rzecz, wrodzona wkącu.

Jeśli Wasze dzieci nie mają takich wrodzonych zdolności, to pozostaje teraz
usiąść z (prawie)dorosłym potomstwem i jasno, wyraźnie określić, czego się od
nich oczekuje. Najlepsze efekty daje artykulacja swoich potrzeb i oczekiwań,
a potem konsekwentne przestrzeganie ustaleń.
Chyba że chcesz, by czytano Wam w myślach albo chcesz mieć pretensje do
dzieci, że ktoś je Wam tak wychował.

--
Old Rena
[Renata Gierbisz]

9. Data: 2007-01-16 13:18:06

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

===========

Napisz, napisz coś więcej. Bo jak na razie, to tylko dywagacje same.

A co do remontu - jak to wygląda? Czy dzieciaki to mają robić za pachołka,
jak mamusia decyduje, że synek ma mieć różowe zasłonki (bo teraz rózowy
modny)? A może po prostu dać im więceuj swobody?

Kiedyś z harcerzami remontowaliśmy harcówkę. Owszem, była potrzeba dorosłego
instruktora, aby się dzieciaki nie biły - o to, kto ma malować, kto skrobać
itd. - wszystkie chciały, a wszyscy się nie mieścili :) Całość utzymana w
formie zabawy - a, że przy okazji wymalowali sobie twarze, ręce i włosy
farbą?

DJD

10. Data: 2007-01-16 14:27:54

Od: "boryspol" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak na razie to trafnie przemówiło do mnie:

[...]

WOŚP - Wielki i śliczny miś panda!
szukam przedszkola w lublinie
6 urodziny - żywioł czy kontrola ?
[OT] Było?
Czy można coś tu poradzić? Szpital ... długie :(