Zolta trawa u dolu zdzbla

1. Data: 2012-07-28 06:56:17

Temat: Zolta trawa u dolu zdzbla
Od: "emes" <e...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie mi czy to po prostu jakas dzika trawa czy choroba,
najlepiej to widac po koszeniu, trawa do 2-3 centymetrow jest zoltra a
powyzej jest juz normalnie zielona. co to za dziugostwo?

2. Data: 2012-07-28 15:33:18

Temat: Re: Zolta trawa u dolu zdzbla
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Jul 2012 08:56:17 +0200, emes napisał(a):

> Powiedzcie mi czy to po prostu jakas dzika trawa czy choroba,
> najlepiej to widac po koszeniu, trawa do 2-3 centymetrow jest zoltra a
> powyzej jest juz normalnie zielona. co to za dziugostwo?

Gdzie ciemniej=niżej, tam mniej zielono 333-)
--
XL

3. Data: 2012-07-28 18:58:07

Od: "Majka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

emes <e...@e...pl> napisał(a):

> Powiedzcie mi czy to po prostu jakas dzika trawa czy choroba,
> najlepiej to widac po koszeniu, trawa do 2-3 centymetrow jest zoltra a
> powyzej jest juz normalnie zielona. co to za dziugostwo?

Mam inne żółknięcie jedynego kawałka prawdziwego trawnika w ogrodzie (bo
większość którą koszę, to żywioł czyli wszystko, a nie trawa).
Oto na moim trawniku pojawiły się w odstępach kilkudniowych placki o średnicy
30 cm zupełnie obumarłe. Żóta, wychnięta trawa - mimo, że ten trawniczek był
regularnie podlewany i nawożony.
Psa nie mam, żeby to powstało od moczu psiego.

Majka

4. Data: 2012-07-28 23:22:36

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Jul 2012 18:58:07 +0000 (UTC), Majka napisał(a):

> [...]
> 30 cm zupełnie obumarłe. Żóta, wychnięta trawa - mimo, że ten trawniczek był

Rożne możliwości::
http://www.forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=17&t
=35643&start=14
Ale zapewne:
"Nasz bohater to chrabąszcz majowy (...)Jeszcze większe spustoszenie robią
jego larwy, zwane pędrakami. Wylęgają się z jaj pod ziemią. Żyją zakopane
nawet 5 lat, podgryzając korzonki młodych drzewek, traw, owoców. Łyse żółte
placki na trawnikach to często ich dzieło. "
http://www.kochamwies.pl/eko/uprawy/13475-buraki-na-
pedraki

--
XL