Zostaly mi georginie w ziemi :(

1. Data: 2002-12-10 10:52:01

Temat: Zostaly mi georginie w ziemi :(
Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Są jeszcze szanse na ratunek?
grzesiek

2. Data: 2002-12-10 11:45:02

Temat: Re: Zostaly mi georginie w ziemi :(
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:at4h0s$soc$1@news.onet.pl Grzegorz Szutka
<s...@p...onet.pl> napisał(a):
> Są jeszcze szanse na ratunek?
> grzesiek

Módl się i licz na cud bo szans nie ma żadnych.
Ja...cki

3. Data: 2002-12-10 17:38:33

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Módl się i licz na cud bo szans nie ma żadnych.
> Ja...cki
:)
w ubieglym roku tesciowa z zemsty
ze w tym malonaslonecznionym miejscu dalie jej nie zakwitly
nie wykopala ich na zime
:)
o dziwo
w tym roku dalie te nawet zakwitly
:)))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2002-12-10 19:54:44

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:00b401c2a073$7ad5a460$234b4cd5@d3h6c1 Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):
> :)
> w ubieglym roku tesciowa z zemsty
> ze w tym malonaslonecznionym miejscu dalie jej nie zakwitly
> [...]
Hejka. Skoro u Ciebie taki łagodny mikroklimat to budlee napewno nie
przemarzną. No i pomyśl poważnie o oszołamiająco pachnących tuberozach.
Pozdrawiam siarczyscie Ja...cki

5. Data: 2002-12-10 23:35:09

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2002-12-11 09:58:16

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:006801c2a0a5$56da72c0$ba4b4cd5@d3h6c1 Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):
> ta tuberoza wyglada naprawde ladnie
> ale niewiele o niej znalazlem
> jesli masz jakies wskazowki to bardzo bym prosil
> :)
Hejka. Poniżej to, co o tuberozie napisano w "Ogrodniku"

Nie są mrozoodporne i z tego względu w naszym klimacie są uprawia się je
podobnie jak amarylisy. Wymagają ciężkiej gliniastej ziemi i ciepłego,
słonecznego stanowiska. Podobnie jak u amarylisów czy hipeastrum, gdy tylko
liście zaczynają zasychać, należy zaprzestać podlewania i trzymać bulwy
sucho przez kilka miesięcy, aż zaczną pojawiać się pączki kwiatowe.
Roślinę rozmnażamy z nasion lub bulw przybyszowych, które oddzielamy od
bulwy matecznej podczas spoczynku. Tuberoza pachnie podobnie jak jaśmin czy
gardenia, ale ma zapach znacznie bardziej szlachetny. Niestety jej bulwy
żyją bardzo krótko, co spowodowało że zastąpiło ją w naszych domach i
ogrodach wiele innych roślin cebulowych, jak na przykład amarylisy. Tuberoza
jest dziś już prawie zupełnie zapomniana.

W "Uprawie roślin ozdobnych" S. Wóycicki, PWRiL, W-wa 1957r. autor
podaje: Dla produkcji bulw wybierane są tereny o glebie żyznej,
piaszczysto-gliniastej. Pora sadzenia przypada na kwiecień. Kopanie bulw
trwa od połowy pażdziernika do połowy listopada... i dalej jak uprawiać w
doniczkach.
Myślę, że podstawowym problemem jest przetrzymanie cebul w suchym i
chłodnym miejscu, tak aby za wcześnie nie pojawiły się pączki kwiatowe.
Pozdrawiam Ja...cki

7. Data: 2002-12-11 10:13:32

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Smal" napisał
> ta tuberoza wyglada naprawde ladnie
> ale niewiele o niej znalazlem

To roślina cebulowa ( bulwiasta ) wrażliwa na zimno. Uprawiałam w doniczce
na dworze, a na zimę - do papierowej torebki i do ciepłego pomieszczenia.
Nawet kwitła parę razy, ale potem jej przeszło i rzuciła się na dzielenie, a
nie kwitnienie. Zapach ładny, ale moja nie była duża (20-25 cm) ani
szczególnie piękna - białe pełne mięsiste kwiaty trochę podobne do lewkonii.

Majka

8. Data: 2002-12-11 14:48:32

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:at727j$5ps$1@news.tpi.pl...

> Tuberoza pachnie podobnie jak jaśmin czy
> gardenia, ale ma zapach znacznie bardziej szlachetny.

Ciekawe, co oznacza szlachetnosc zapachu.

> [...]
> ogrodach wiele innych roślin cebulowych, jak na przykład amarylisy. Tuberoza
> jest dziś już prawie zupełnie zapomniana.

Jezeli nie jest mrozoodporna i w dodatku bulwy zyja krotko,
to slusznie, ze jest zapomniana.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2002-12-11 16:07:41

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie kwitnienie. Zapach ładny, ale moja nie była duża (20-25 cm) ani
> szczególnie piękna - białe pełne mięsiste kwiaty trochę podobne do

jak dla mnie, zbyt duzo z nia zachodu
dla odrobiny ponoc ladnego "smrodu"
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
podziekowaniami za informacje
_hehehe

10. Data: 2002-12-11 17:27:56

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4fIJ9.101034$%p6.10182659@twister.neo.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Ciekawe, co oznacza szlachetnosc zapachu.

Mamy pewność, że nie śmierdzi:-)

> Jezeli nie jest mrozoodporna i w dodatku bulwy zyja krotko,
> to slusznie, ze jest zapomniana.

Oj, nie. A zastosowanie w aromoterapii, przy produkcji perfum oraz
...jako afrodyzjak (to miałem na mysli pisząc o ukrytych walorach).
Ja...cki

Przemarźnięty kaktus...
Re: randap - jak użyć?
ficus elastica