Zupa rybna

1. Data: 2002-01-02 01:14:36

Temat: Zupa rybna
Od: "Radek" <r...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Prosze podajcie mi przepis na dobra zupe rybną.
Wszystkiego naj w nowym roku.

1. Data: 2002-01-02 03:52:27

Temat: Re: Zupa rybna/Cioppino
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Radek wrote:

> Prosze podajcie mi przepis na dobra zupe rybną.
> Wszystkiego naj w nowym roku.

Wlosi robia taka swietna gesta rybna zupe, ktora mozna robic ze swiezej
lub mrozonej ryby (albo z mieszanych owocow morza)

2 lyzki dobrej oliwy
galazka rozmarynu
2 zabki czosnku
2 cebule
4 pomidory
pol szklanki dobrego bialego wina
2 szklanki rosolu
kilka listkow bazylii
1/2 kg ryby, albo frutti di mare
pieprz
sol
1 lyzka sosu sojowego
Chrupki, cieply chleb, albo focaccia

Pomidory sparzyc i obrac ze skory, pokroic na grube kawalki. Cebule
pokroic w cienkie plastry. Bazylie posiekac. Czosnek pokroic w
plasterki. W glebokiej patelni albo garnku rozgrzac oliwe z galazka
rozmarynu, prawie az zacznie dymic, odrzucic rozmaryn, dodac cebule,
usmazyc na zloto. Dodac czosnek, podsmazyc, az zmatowieje. Dodac
pomidory, podsmazyc, az puszcza sok. Ciagle na duzym ogniu dodac wino,
poczekac 30 sekund, dodac rosol, owoce morza (nie rozmrazac przed
dodaniem, jesli mrozone) i bazylie. Dusic na malym ogniu, az ryby
miekkie, okolo 5-10 minut. Doprawic sola, pieprzem i sosem sojowym.
Podac z chlebem i tym samym bialym winem, z ktorym sie gotowalo.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-01-02 08:21:49

Temat: Re: Zupa rybna
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/zupy.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-01-02 19:00:32

Od: <b...@n...se> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze podajcie mi przepis na dobra zupe rybną.
------------------------
Zupa rybna 1
1 l buljonu rybnego z kostki
15 dkg ziemniakow
15 dkg marchewek
30 dkg filetow rybnych
1 lyzeczki soku z cytryny
0,5 lyzeczki soli
0,5 szklanki smietany kremowki
1 zoltko
0,5 szklanki posiekanego koperku
20 dkg obranych krewetek
260 g puszka malzy (mully)
Ugotowac buljon z plasterkami ziemniakow i marchewki. Gotowac 5 minut. Natrzec
rybe sokiem z cytryny i sola. Pokroic na kawalki i wlozyc do zupy. Gotowac na
malym ogniu kilka minut. Ubic smietane z zoltkiem i wlac do zupy. Na koniec
wlozyc krewetki, malze i koperek. Podgrzac. NIE GOTOWAC!

Zupa rybna 2 ( ze Smögen)
40 dkg filetow z dorsza
2 cebule
maslo
2 lyzeczki curry
1 l buljonu rybnego
1 puszka malzy (125 g)
15 dkg obranych krewetek
3 lyzki posiekanego koperku
1 szklanka smietany kremowki
1 zoltko
Pokroic rybe na kawalki 2 cm. Posiekac cebule i podsmazyc w masle. Dodac curry.
Zalac buljonem i wlozyc kawalki ryby. Gotowac 5 minut. Dodac malze i krewetki.
Ubic smietane z zoltkiem i wlac do zupy. Nie mozna gotowac, tylko podgrzac!

Zupa rybna 3
3-4 marchewki
2 cebule
1 por
kawalek selera
mala pietruszka
3 kostki buljonu rybnego Knorra
1,5 l wody
2 puszki pomidorow
4 zabki czosnku
3 lyzeczki tymianki
4 listki bobkowe
1 g szafranu
0,5 l mleka
1,5 kg roznych ryb (ja daje dorsza, lososia zawsze + ewentualnie inne jak mam)1
puszka (duza) mullow (malzy) albo zamrozone, albo swieze 500 g zamrozonych
krewetek w skorupkach albo swiezych Ugotowac warzywa z przyprawami i szafranem
(najlepiej wsadzic przyprawy do gazy i zawiazac). Wyjac przyprawy a reszte
zmiksowac. To mozna przygotowac dzien wczesniej. Przed podaniem: wlac mleko i
zagotowac. Pokroic rybe i gotowac na malym ogniu okolo 3 min. Dodac obrane
krewetki i mully. Zagotowac i podawac.
smacznego
baska

1. Data: 2002-01-03 07:42:56

Od: "Edede" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Radek" <r...@y...com> wrote in message
> Prosze podajcie mi przepis na dobra zupe rybną.
> Wszystkiego naj w nowym roku.

˛Hej!
Wygrzebałem kiedyś w rosyjskiej sieci przepis na "uchę" klasyczną,
kanoniczną, kultową zupę rosyjskich wędkarzy i rybiarzy. Przepis jest długi,
ale tak intrygujący, że przetłumaczyłem go do swoich celów - to znazcy jedna
z postaci powieści gotuje ją dla innych. Jeśli takie coś cię urządza (bo
specjalnie drugi raz nie chce mi się przekładać) - daj "Zn" tu albo na
priva - podzielę się.

Namaste!
EuGeniusz Dębski

1. Data: 2002-01-03 09:08:47

Od: "w.s" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1 l. wody. pokrojoną rybę, głowę z ryby np.z karpia
sól,pieprz celuba listek laurowy.Gotowaćod 15-20 minut na małym ogniu. Po
ugotowaniu odcedzic . rybę ułożyć na
półmisku, a do pozostałej ilości rosółu dodać kaszy lub ryżu .Ugotować i
życzę SMACZNEGO

1. Data: 2002-01-04 09:45:13

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>z postaci powieści gotuje ją dla innych. Jeśli takie coś cię urządza (bo
>specjalnie drugi raz nie chce mi się przekładać) - daj "Zn" tu albo na

Ja bardzo poprosze ten przepisik. Moze byc na priv, jesli nie ma wiekszego
zainteresowania:)))
Tylko prosze - nie cyrylica:))))
Ja uże zabyla russkij jazyk:)))
Monika
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl
----- od 28.08 - nowa, lepsza wersja -----

1. Data: 2002-01-09 04:30:36

Od: d...@a...com (DonJose) szukaj wiadomości tego autora

Bouillabaisse
Przygotowanie tej zupy ma miejsce w trzech stadiach. Trzy elementy buillabaisse
to: bullion, ryby, oraz pikantny sos rouille. Najlepiej rozlozyc operacje na
dwa dni.

Czesc pierwsza: bullion
Filizanka drobno posiekanej (lub zmielonej) cabuli
ž filizanki drobno posiekanego poru, lub jeszcze pol filizankmi cebuli.
Pol filizanki oliwy z oliwek
4 zabki czosnku
pol kilo dojrzalych pomidorow, lub poltora filizanki odcedzonych pommidorow z
puszki, lub ź filizanki pasty pomidorowej
2,25 litra wody
nac pietruszki - 6, 7 lodyzek
lisc laurowy
˝ lyzeczki tymianku, lub bazylku
1/8 lyzeczki nasion anyzy
2 duze szczypty szafranu
4 cm kawalek swiezej skorki pomaranczy, lub ˝ lyzeczki wysuszonej skorki
pomaranczy
1/8 lyzeczki pieprzu
lyzka soli
2-3 kilo rybek, lub (najlepiej) roznyh rybich odpadow I pozostalosci: glow,
osci, ogonow, lusek z krewetke i innych frutti di mare.

1. Gotowac cebule i pory w oliwie na mamlym ogniu - do zmiekczenia; ale nie
rumienic. To trwa ok. 5 minut.
2. Dodac czosnek i pomidory, gotowac na umiarkowanym ogniu prze 5 minut.
3. Dodac wode, przyprawy, reszrte jarzyn i rybie odpady. Nie przykrywac garnka.
Gotowac, na srednimo ogniu 30-40 minut. Jak juz sie ugotuje, wyjac ryby, glowy,
itp. I odcedzic. Ten bullion mozna odstawic do lodowki na noc.

Czesc druga:
3-4 kg roznych ryb, krewetek, malz, itp. Czym bardziej zroznicowany dobor, tym
lepiej.
Kromki podpieczonej bulki francuskiej
Drpbno posiekana nac pietruszki
Rouille

Mniej wiecej 20 minut przed podaniem doprowadzicd bullion do wrzenia. Dodac
krewetki, i ryby z twardym miesem. Doprowadzic do wrzenia. Gotowac przez piec
minut. Dodac miekkie ryby oraz szkarlupnie, i malze. Gotowac jescze przez 5
minut. Uwazac, aby nic sie nie rozgotowalo.

Czesc trzecia: Rouille
ź filizanki czerwonej papryki przegotowanej przez kilka minut w osolonej wodzie
i odcedzonej, lub papryczka z konserwy (pimiento)
mala ostra papryczka ugotowana do miekkosci, lub kilka krople sosu Tabasco
sredniej wielkosci ziemniak ugotowany w bulionie
4 zabki zmiazdzongo czosnku
lyzeczka bazylku lub tymianku

4-6 lyzek oliwy z oliwek
sol, pieprz
2-3 lyzki goracej zupy
Zmieszac i zmiazdzyc wszystkie skladniki, dopoty powstanie z nich pasta.
Kropla po kropli dodac, lub wbic oliwe, tak jak sie robi majonez. Posolic I
popieprzyc do smaku. Tuz przed podaniem dodac zupe - kropla po kropli.

Podawac w nastepujacy sposob:

Wyjac ryby i ulozyc na polmisku. Do wazy wlozyc kromki bulki francuskiej, wlac
zupe I posypac nacia od pietruszki. Ryby podlac kilokam lyzkami zupy. Podawac
od razu. Podany osobno sos rouille dodaje sie w zaleznosci preferencji
poszczegolnych gosci. W ten sposob moga oni regulowac ostrosc zupy.

pizza
Bigos
Noworoczne życzenia
dzieki za odpowiedz-palurdy