Żurek

11. Data: 2006-04-12 13:09:54

Temat: Re: Żurek
Od: "dżdżownica" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:e1itrd$gma$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Panie to z zazdrości, każda chciałaby się unurzać, ale mają zbyt mało
> charakteru by się tak puścić.

Pansrawisto,
nie czytałeś klasyki, nie ogladałeś jej wersji dla oglądajacych
I nie wiesz.
I ja Ci nie powiem

dzudzu

12. Data: 2006-04-12 13:16:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"dżdżownica" <d...@o...pl> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Pansrawisto,
> nie czytałeś klasyki, nie ogladałeś jej wersji dla oglądajacych
> I nie wiesz.
> I ja Ci nie powiem
>
> dzudzu

Nawet polonistki biję na głowe ilością przeczytanych książek np. całą
"Komedię Ludzką"...

13. Data: 2006-04-12 18:23:56

Od: "Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12-04-2006 o 15:16:19 Panslavista <p...@w...pl> napisał:

> "dżdżownica" <d...@o...pl> wrote in message

> Nawet polonistki biję na głowe ilością przeczytanych książek np. całą
> "Komedię Ludzką"...

A co z tego masz poza "przeczytaniem"?
Ja widzę - na razie masz kłopoty ze Sobą, niedługo zmienisz to na
atakowanie innych. Masz długą drogę przed sobą...
Ale póki zdołasz tylko o kuchni - _chcemy_ Cię tutaj!
--
Zdrówka - Wojtek H.

14. Data: 2006-04-12 18:26:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> wrote in message
..

> [...]
> atakowanie innych. Masz długą drogę przed sobą...
> Ale póki zdołasz tylko o kuchni - _chcemy_ Cię tutaj!

Dzisiaj czerwony czysty barszczyk na rosołku i paluszki własnego wyrobu,
drożdżowe z kminkiem...
Buraki jesienią wszystkie robię do słoików, botwinę (z ćwikłowych) tak samo,
botwina prawdziwa zostaje na grządkach, jeszcze parę dni i będziemy jeść bo
liście przykryte folią, podobnie jak pietruszka są już duże. Botwina z tartą
bułeczką fantastyczna do drugiego dania...

15. Data: 2006-04-13 15:20:27

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 12 Apr 2006 13:17:18 +0200, Waćpanna lub waćpan Kinga 'Słowotok',
w wiadomości <news:e1injv$lfh$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> Ludzie drodzy, błagam. podajcie mi przepis na dobry, najlepszy na świecie
> żurek, taki z białą kiełbaską i ziemniakami i majerankiem, taki gęsty, bo z
> moim robieniem żurku to jest tragedia, albo wychodzi za rzadki i bez smaku
> (jak dodaję sklepowy zakwas) i nie wiem, jak go zagęścić, albo jest za gęsty
> i pływają w nim kawałki zakwasu ze słoika mimo przetarcia przez sitko.
> A zamarzyło mi się na Wielkanoc i żurek musi być.

Kinga, a musi być samodzielnie zakwas robiony?
Bo u nas to się kupny ze sklepu bierze, taki w butelkach, nazywa się żurek
śląski, to gęste wychodzi, nie ma co :) Szczególnie jak się trochę ziemniaki
w nim rozgotują.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

16. Data: 2006-04-13 15:52:04

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' napisał(a):
> [...]
> mimo przetarcia przez sitko.
> A zamarzyło mi się na Wielkanoc i żurek musi być.

Już za późno na nastawianie, więc kup na targu, palcu, bazarku - czy jak
to się nazywa w Twojej miejscowości. Powinny być kobiety z butelkami po
winie/wódce, a w butelkach żurek z żytniej mąki. Na dnie butelki jest
kilkucentymetrowa warstwa tej mąki, ona potem w gotowaniu zagęści Ci
zupę. Na spory, ale nie ogromny garnek potrzeba dwie butelki.

Gotujesz wywar: 3-5 grzybków suszonych, listek bobkowy, kilka ziaren
pieprzu, kawałek chudej wołowiny z kością, jarzyny. Na patelni
przysmażasz boczek pokrojony w kosteczkę. Wrzucasz ten boczek do wywaru,
na patelni pozostaje z niego tłuszcz. Na wytopionym tłuszczu podsmażasz
1-2 cebule pokrojone też w kostkę. Wrzucasz do wywaru. Zagotowujesz.
Do wrzącego wlewasz kwas żytni wstrząśnięty, by się zmieszał z mąką,
która była na dnie butelki. Dodajesz do garnka majeranek, ze dwa ząbki
czosnku przeciśnięte przez praskę. Dodajesz do tego słodką 12 lub 18%
śmietanę. Chwilę gotujesz wszystko razem. Oczywiście sól wcześniej do
smaku, odrobina vegety nie będzie zbrodnią przeciw ludzkości.

Osobno gotujesz białą kiełbasę, jaja na twardo i ziemniaki. Nakładasz na
talerze.

Kupując ten żurek w butelkach sprawdź - powąchaj, powinien mieć świeży,
kwaskowaty zapach, orzeźwiający i miły. Spróbuj - powinien być
kwskowaty, bez żadnej goryczki czy obcych domieszek smakowych. Może być
wyczuwalny zapach i smak mąki, ale delikatnie.

Zamiast ziemniaków w talerzu wolę żytni świeży chleb do zagryzania.

Ten żurek nie ma prawa nie wyjść, jest bardzo smaczny i bogaty w smaku,
spróbuj :)
--
pa, BasiaBjk

17. Data: 2006-04-13 16:08:36

Od: "dżdżownica" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@Q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> kilkucentymetrowa warstwa tej mąki, ona potem w gotowaniu zagęści Ci zupę.
> Na spory, ale nie ogromny garnek potrzeba dwie butelki.

A ja zdecydowanie polecam 'Żurek domowy' Knorra - chemia, to chemia, ale
smak jest piękny.
Z tym w butelkach bazarowo-"palcowych" ;-) to różnie bywa.
Czasem smaczy, czasem zniesmacza...

dżdżownica

18. Data: 2006-04-13 16:16:11

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

dżdżownica napisał(a):

> A ja zdecydowanie polecam 'Żurek domowy' Knorra - chemia, to chemia, ale
> smak jest piękny.
> Z tym w butelkach bazarowo-"palcowych" ;-)

No co, nigdy Ci się nic nie popalcowało? :)

to różnie bywa.
> Czasem smaczy, czasem zniesmacza...

Toż mówię, że trzeba próbować. Albo mieć zaprzyjaźnioną czystą i
sprawdzoną dostawczynię. U nas te niektóre kleparskie żurki są naprawdę
dobre.
--
pa, BBjk

19. Data: 2006-04-13 17:31:36

Od: "dżdżownica" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No co, nigdy Ci się nic nie popalcowało? :)
oooo
zaraz tam tak nerwowo...

> to różnie bywa.
>
> Toż mówię, że trzeba próbować. Albo mieć zaprzyjaźnioną czystą i
> sprawdzoną dostawczynię. U nas te niektóre kleparskie żurki są naprawdę
> dobre.
ale nie w każdym mieście Polski jest rynek na Kleparzu, czy Jeżycki...

dzudzu

20. Data: 2006-04-13 17:41:49

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

dżdżownica napisał(a):

> oooo
> zaraz tam tak nerwowo...

Nerwowo?
Aleś wymyslił. Nerwowo to ja chyba zacznę reagować na zgoła inne
żywioły, o ile się nie uspokoją.
--
pa, BBjk

SZALENSTWO
co na wielkanocny stół?
Solona słonina [do Waldka]
sałatka jarzynowa z jogurtem? ze smietana?
Piekarnik turystyczny