Życie komórki...

1. Data: 2000-01-06 22:13:09

Temat: Życie komórki...
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy mógłby ktoś w wielkim skrócie opisać życie
typowej komórki ludzkiej w połącznieniu z ilością
podziałów i uwarunkowaniami długości życia tkanek?

2. Data: 2000-01-16 02:43:13

Temat: Re: Życie komórki... (najchętniej w organiżmie człowieka)
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Emilia Jarochowska <e...@u...idn.org.pl> w artykule
news:85p763$vtl$1@ufik.idn.org.pl pisze...

> E, a czemu akurat nie od komorki jajowej? Czemu nie od graycells w mozgu
> ojca? One w zasadzie tez by byc mogly byc odpowiedzialne za powstanie
> zycia, nie? ;')
>
> I, zeby bylo jasne, te pierwsze komorki w ogole, to one nie byly ludzkie
> ;-P

Dzużo wniosłaś do tematu... dzięki... ;->

Może dodam pytania pomocnicze. Jak długo żyje typowa komórka, np. wątroby
człowieka albo komórka mięśnia dwugłowego przedramienia. Jak długo żyje
tkanka zbudowana z takich komórek - czy długoś zależy od długości życia
pojedynczych komórek czy może od ilości podziałów?

3. Data: 2000-01-16 21:38:43

Od: "Marcin Wozniak" <m...@m...poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol napisał(a) w wiadomości: <8...@p...net>...

[big CIACH]

>Może dodam pytania pomocnicze. Jak długo żyje typowa komórka, np. w?troby
>człowieka albo komórka mię?nia dwugłowego przedramienia. Jak długo żyje
>tkanka zbudowana z takich komórek - czy długo? zależy od długo?ci życia
>pojedynczych komórek czy może od ilo?ci podziałów?

Pszemol, daj spokoj. Nie ma czegos takiego jak typowa komorka. Komorki sa
wyspecjalizowane i ich zycie jest podporzadkowane funkcji oraz warunkom
srodowiskowym. Np. komorki nablonka dziela sie czesto, bo musza uzupelniac
straty z powierzchni, natomiast komorki nerwow praktycznie sie nie dziela po
osiagnieciu dojrzalosci (oczywiscie sa wyjatki, jak to w biologii...). Z
dlugoscia zycia tkanek tez jest roznie np. wlosy i paznokcie moga rosnac
jeszcze pare dni po smierci mozgu, jedne tkanki potrafia sie regenrowac,
inne nie itd., itp... Zadaj konkretne pytanie, dostaniesz konkretna
odpowiedz. A najlepiej zacznij od powrotu do ksiazek z liceum, moga Ci duzo
pomoc... ;).

Marcin

###### mailto:m...@m...poznan.pl ########
#### http://www.man.poznan.pl/~marcinwu ####
Bikt nie jedt dOskonaly

Szukam dobrej książki o żywieniu po zapaleniu trzustki
Laserowa korekta wzroku
Odp: Ostroga kosci pietowej
Odp: rehabilitacja - metoda Vojty
Odp: szukam "łuski adama"