Zywopłot

1. Data: 2001-04-19 09:35:09

Temat: Zywopłot
Od: "Andrzej Burcek" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie
Prosze grupowiczow o opinie w nastepujacej sprawie.

Wczoraj posadzilem wzdluz płotu od strony sciezki ktora wedruja inni
dzialkowicze, sadzonki ligustru co 25 cm na dlugosci ok 12 mb.(aby sie
odgrodzic od spojrzen wedrowcow).
Zostalem natychmiast skrytykowany przez przechodzącego działkowicza, ktory
jak twierdzi ma 15 letnia praktyke w prowadzeniu dzialki .
Twierdzi on, ze liguster "wypije wszystkie soki z ziemi" co spowoduje
padniecie mojej czeresni i dwoch brzoskwin, ktore posadzilem rok temu ok.
2,5 m od obecnego zywoplotu. Twierdzi tez, ze korzenie ligustru przerastają
na boki na dużą odległość i przejdą przez 15 m trawnika az do mojej winnicy
gdzie zagroża 20 krzewom winorosli.
Jesli chodzi o "soki z ziemi", to glebe mam delikatnie mowiac wilgotna, gdyz
jest u stop niewielkiego wzniesienia, ale co ze skladnikami odzywczymi i z
moim trawnikiem (nie mowiac o winoroslach).

Reasumując- czy powinienem czym predzej wyrwac sadzonki, czy nie przejmowac
sie?

Andrzej

2. Data: 2001-04-19 12:40:48

Temat: Re: Zywopłot
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Burcek" <a...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Zostalem natychmiast skrytykowany przez przechodzącego działkowicza, ktory
> jak twierdzi ma 15 letnia praktyke w prowadzeniu dzialki .

Zupełnie nie na temat: czy oglądałeś jego działkę?

> Twierdzi on, ze liguster "wypije wszystkie soki z ziemi" co spowoduje
> padniecie mojej czeresni i dwoch brzoskwin, ktore posadzilem rok temu ok.
> 2,5 m od obecnego zywoplotu.

Nie wierzę. Drzewa owocowe korzenią się głęboko.

>Twierdzi tez, ze korzenie ligustru przerastają
> na boki na dużą odległość i przejdą przez 15 m trawnika az do mojej
winnicy
> gdzie zagroża 20 krzewom winorosli.

15m? Czy ten "doświadczony działkowicz" nie był przypadkiem w stanie
wskazującym na spożycie napojów...hm...chłodzących?
Na dwa razy tyle, ile wynosi wysokość to mogę się zgodzić, ale nie więcej!

> Reasumując- czy powinienem czym predzej wyrwac sadzonki, czy nie
przejmowac
> sie?

Proponuję po pierwsze się nie przejmować :), a po drugie czekać i
obserwować. Sam ocenisz, czy dzieje się coś niedobrego. Wprawdzie nie
przepadam za ligustrem, ale przynajmniej uchroni Cię od takich uwag w
przyszłości:-))))

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-04-19 12:46:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Burcek" <a...@p...wp.pl> wrote in message
> Twierdzi on, ze liguster "wypije wszystkie soki z ziemi" co spowoduje
> padniecie mojej czeresni i dwoch brzoskwin, ktore posadzilem rok temu ok.
> 2,5 m od obecnego zywoplotu.

Mam kilka krzakow ligustra
(http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/privet.j
pg)
i nie zauwazylem zadnej korelacji miedzy odlegloscia
innych roslin od niego a tym, jak rosna. Trawa u podnoza
rosnie az za dobrze, cis obok go przerasta.

> Twierdzi tez, ze korzenie ligustru przerastają
> na boki na dużą odległość i przejdą przez 15 m trawnika az do mojej winnicy
> gdzie zagroża 20 krzewom winorosli.
Kompletny nonsens.

Nie przejmuj sie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2001-04-19 14:57:38

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Burcek napisał(a):

> [...]
> Twierdzi on, ze liguster "wypije wszystkie soki z ziemi" co spowoduje
> padniecie mojej czeresni i dwoch brzoskwin, ktore posadzilem rok temu ok.

Niejasne mam wrażenie, że ten "doradca" przed rozmowš z Tobš wypił "wszystkie
soki ziemi" zgromadzone w ziemniakach! :-)))))))))))))))))))))))
Moje ligustry (Basiu wybacz!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-) ) rosnš sobie 1m od
czereśni i tyle samo, albo troche mniej od krzewu winorośli. I raczej ligustrowi
to szkodzi (trochę wolniej w tym miejscu rosnie ) niż tamtym.

> Twierdzi tez, ze korzenie ligustru przerastajš na boki na dużš odległość i
> przejdš przez 15 m trawnika az do mojej winnicy

Pewnie z malinami mu sie pomieszało.
Ech! te nasłonecznione pola ziemniaków....

> gdzie zagroża 20 krzewom winorosli.

Domagam się publicznych zeznań o odmianach.:-)))))
Pochwal się niech Ci zadroszczš, a ja niech wiem co konkurencja trzyma :-)

> Reasumujšc- czy powinienem czym predzej wyrwac sadzonki, czy nie przejmowac
> sie?

A ............... (z elegancji i regulaminu wykropkowałem) głupie gadanie!
Winoroślam :-)
Janusz
PS
To "winoroślam" to nowe pozdrowienie wymyślone niedawno przez pewnš inteligentnš
damę. Taka fajna zbitka wyrazów winorośla i pozdrawiam.

5. Data: 2001-04-19 21:39:50

Od: "AO" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moim trawnikiem (nie mowiac o winoroslach).
>
> Reasumując- czy powinienem czym predzej wyrwac sadzonki, czy nie

Jednak prawda, ze najlepiej wybetonowac cala dzialke...

Andrzej

6. Data: 2001-04-20 06:20:10

Od: "Andrzej Burcek" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zupełnie nie na temat: czy oglądałeś jego działkę?

Poszedłem zobaczyć jego działkę- ligustru rzeczywiście nie ma, ale
brzoskwinie ma nie przycinane chyba od 15 lat , nie mowiąc o winoroślach.

Dziekuję za słowa otuchy

Andrzej

7. Data: 2001-04-20 06:26:57

Od: "Andrzej Burcek" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...

> Domagam się publicznych zeznań o odmianach.:-)))))

Einset Seedles
Muskat letnij
Kodrianka
Skarb Panonii
Muskat Odesskij
Gewurtztraminer
Magdalenka Andegaweńska
Polar

Poza Gewurtztaminerem wszystko Januszu już masz!
Winoroślam :-)
Andrzej

8. Data: 2001-04-20 08:19:13

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Burcek napisał(a):

> Einset Seedles
> Muskat letnij
> Kodrianka
> Skarb Panonii
> Muskat Odesskij
> Gewurtztraminer
> Magdalenka Andegaweńska
> Polar

Nooo! Super zestaw! Gratuluję. Niech Ci Bogusław zazdrości. :-))))
I do pojedzenia, i do butelek, i na rodzynki, i jasne, i ciemne, i
czerwone, i klasyczne odmiany, i nowoczesne, i bardzo wczesne, i
późniejsze jednak najwyżej o sredniej porze dojrzewania. Rozumnie
dobrane.
Gdybyś jeszcze coś dosadzał to ewentualnie doradzałbym coś z ciemnych
odmian (masz tylko Kodriankę); może Agat Doński, może Nero, może
Iliczewski albo Schuyler. Ewentualnie ciemnš beznasiennš Venus.

> Poza Gewurtztaminerem wszystko Januszu już masz!

Magdalenki nie mam. Sam nie wiem dlaczego bo dostępna. Klasyczna świetna
odmiana deserowa. Trochę delikatna, ale jeżeli się jš przychroni przed
zimowymi mrozami, na ogół sie udaje. Wymaga mniej więcej tyle starań co
Skarb Pannonii, ale jest o wiele smaczniejsza.

> Winoroślam :-)
> Andrzej

Ja też Cię winoroślam :-)
Janusz

9. Data: 2001-04-20 13:00:43

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Lipy w moim ligustrze rosna doskonale. Topole tez.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

10. Data: 2001-04-21 17:15:21

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości

> Ja też Cię winoroślam :-)

A jak powinni pozdrawiać się uprawiający chrzan?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Encianthus
jak pielęgnować yukę?
Wyniki pl.rec.dom (117:2 - TAK)
Spotkanie miłośników orchidei w Warszawie
jasrzębiec ???