abies koreana

1. Data: 2006-08-11 06:10:28

Temat: abies koreana
Od: "ad" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie po dłuższej przerwie:)
Mam pytania na temat jodły. Zakupiłam kilka dni temu piekną Silberlocke i teraz
nie wiem, gdzie ją posadzić:) Chodzi o to, że z róźnych źródeł wynika różna jej
docelowa wysokość: od 5-12 m. A więc jakie są Wasze Kochani doświadczenia. Czy
rzeczywiście tak wolno rośnie, jak to napisane w tabazie, że po 10 latach ma
1.5-1.8 m.? Jak duże urosły Wasze jodły i jak są wiekowe. Najlpeiej gdyby to
właśnie o tej Silberlocke.
A co mi jeszcze chodzi po głowie, to czy ktoś próbował ją jakoś formować.
Ostatnio widziałam w takim pokazowym ogrodzie przy szkółce pieknie uformowaną
jodłę w kulkę na dłuuugiej nóżce. Tylko nie wiem, czy ona była tak zaszczepiona
czy urosła i podstawę miała własną.
pozdrawiam ala

2. Data: 2006-08-11 06:48:46

Temat: Re: abies koreana
Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 1.5-1.8 m.? Jak duże urosły Wasze jodły i jak są wiekowe. Najlpeiej gdyby to
Mam zwykła jodłę, stanowisko słoneczne, kupiona o wys. ok 1,7m. Rośnie w
gruncie od 6 lat obecnie ma wysokość ok. 4m przy średnicy ok. 1,7 m. Roczne
przyrosty na długość ok. 40cm, na szerokość ok 10-15 cm. Jak na razie tempo
wzrostu nie maleje

> [...]
> Ostatnio widziałam w takim pokazowym ogrodzie przy szkółce pieknie uformowaną
> jodłę w kulkę na dłuuugiej nóżce. Tylko nie wiem, czy ona była tak

Mam też "silberlocke". Stanowisko ocienione od wschodu, Rośnie w gruncie 4
lata, wyjściowa wysokość ok. 1m. regularnie obcinam jej przewodnik i skracam co
dłuższe gałązki. Obciąłem dolne pędy. Utworzyła nieregularną kulę o wys. ok.
1,2m i średnicy ok. 1m

Pozdrawiam Tomek

3. Data: 2006-08-11 11:32:47

Od: "ad" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Super:) Dzięki za rzeczową odpowiedź:)) Właśnie o to mi chodziło, czy zrobi się
z tego jakaś kulka, czy tylko zdeformuję roślinę.
A czy byłaby zbytnią śmiałością prośba o zdjęcie:)

Czyli zwykła jodła rośnie dość szybko. Tylko tak myslę sobie teraz, że to i tak
cecha przynależna poszczególnym odmianom. hm...
Jeszcze raz dziekuję i pozdrawiam
ala

4. Data: 2006-08-11 11:43:30

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A czy byłaby zbytnią śmiałością prośba o zdjęcie:)

Wystawię zdjęcia jak wrócę do domu (sobota)

pozdrawiam tomek

5. Data: 2006-08-11 11:59:04

Od: "pluton__" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> Mam pytania na temat jodły. Zakupiłam kilka dni temu piekną Silberlocke

Koreanska ( prawdziwa) ma bardzo male przyrosty ( maks 10 cm rocznie ).

Ale czesto zdarzaja sie oszukance.

pozdrawiam
pluton

6. Data: 2006-08-11 13:36:07

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

pluton__ napisał(a):
> Witam

> Koreanska ( prawdziwa) ma bardzo male przyrosty ( maks 10 cm rocznie ).

I wyglądu toto nie ma za grosz.
:-)

> Ale czesto zdarzaja sie oszukance.

Piękne i dające się formować tyle, że bez przesady z tym cieciem.
;-)
pozdr. Jerzy

7. Data: 2006-08-11 19:11:03

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Aug 2006 15:36:07 +0200, Jerzy Nowak napisał(a):

> I wyglądu toto nie ma za grosz.
> :-)

Ano nie ma.
Moja pięcioletnia ma 50 cm...

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

8. Data: 2006-08-11 20:39:44

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra napisał(a):
> Ano nie ma.
> Moja pięcioletnia ma 50 cm...

Ciesz się bo i tak duża, 15-letnia ma ok 120 cm i "straszy" swoim wyglądem.
:-(
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-08-11 21:03:48

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Aug 2006 22:39:44 +0200, Jerzy Nowak napisał(a):

> Ciesz się bo i tak duża, 15-letnia ma ok 120 cm i "straszy" swoim wyglądem.
> :-(

Jak kupiłam to miała moze z 10-15 cm mniej:)

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

10. Data: 2006-08-12 07:28:59

Od: "ad" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciesz się bo i tak duża, 15-letnia ma ok 120 cm i "straszy" swoim wyglądem.
> :-(
> pozdr. Jerzy

A czym się różni prawdziwa od oszukanej? Bo to co kupiłam bardzo mi się podoba.
Ma poskręcane gałązki, widać białe igiełki i jest bardzo bardzo ładna!:) Czyli
mam rozumieć, że prawdziwa po prostu straszliwie woooolno rośnie i "straszy
swoim wyglądem"?? A na czym polega jej brzydota, bo to może z czasem wyjdzie?
To chyba moje obawy na temat monstrualnych wielkości są trochę na wyrost:) No
chyba że mam jodłę oszustkę:))
POzdrawiam serdecznie w słoneczną sobotę:) ala

zakupy na Słowacji
Co to jest ?
Stihl a Kawasaki a SOLO
Rośliny egzotyczne