angielski dla wzrokofca

1. Data: 2003-04-07 07:05:15

Temat: angielski dla wzrokofca
Od: "chory" <n...@n...az> szukaj wiadomości tego autora

hej!

moim preferowanym systemem reprezentacjji jest wzrokowy. interesuje mnie
wiec taka mozliwosc nauki jezyka:
pokazuje mi sie slowko angielskie, polski odpowiednik i obrazek, ktory ma
pokazywac znaczenie slowka. jesli to slowko to book-ksiazka. wtedy na
obrazku jest ksiazka. ale jesli slowko to np. conscius, to jak ma byc
pokazawana swidomosc? moze np. dwoch gosci napranych, 3 spi, a jeden tylko
wyglada na trzezwego i wziety w kolko jako przyklad swiadomosci. potem w
mojej lepetynie tworzy sie skojarzenie meidzy ym obrazkiem pokazujacym
swiadomego a slowem conscious. myale ze jaos by to wyszlo. tylko czy macie
taki słownik obrazkowy?

a moze inny pomysl? moze hipnopedia... tylko czyto ma sens?

1. Data: 2003-04-07 09:23:48

Temat: Re: angielski dla wzrokofca
Od: "Krzysztof Dzwonkowski" <k...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chory" <n...@n...az> napisał w wiadomości

> [...]
> mojej lepetynie tworzy sie skojarzenie meidzy ym obrazkiem pokazujacym
> swiadomego a slowem conscious. myale ze jaos by to wyszlo. tylko czy macie

kiedys widzialem taki slownik ale w wersji drukowanej . byl nawet podzial na
kategorie (kwiatki,zwierzaczki itp). Jednak o ile pamietam wszytsko to byly
nazwy przedmiotow a nie np czasownikow.

Krzychu
k...@w...ps.pl

1. Data: 2003-04-07 13:58:09

Od: "patrycja." <p...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

"chory"
> pokazuje mi sie slowko angielskie, polski odpowiednik i obrazek,

"pokazuje" Ci się w.. głowie czy na kartce??

> jesli slowko to np. conscius, to jak ma byc
> pokazawana swidomosc?

dokładnie tak: jak chcesz :) to ma być Twoje skojarzenie.. może być nawet
absurdalne... ważne żeby _Tobie_ odpowiadało i.. kojarzyło się... możesz na
rysunku mieć np. mózg który dla kogoś będzie zgubny, ale jeśli to _Ty_ go
wybrałeś i _Ty_ będziesz się na jego podstawie uczyć.. będzie skuteczny :]

> a moze inny pomysl?

dobre... to jest metoda którą uczą się.. dzieci. dlaczego "tylko" dzieci
skoro jest skuteczna? bo jest _Czasochłonna_ i w rezultacie nauczysz się
mniej słówek niż "innymi metodami".

próbowałeś uczyć się... budując zdania? to jest o tyle dobre że na raz
uczysz się.. kilku słówek, po prostu od razu łączysz je w jakieś zdanie,
powtarzasz, zapisujesz... zapamiętujesz ;)
co o tym myślisz?

1. Data: 2003-04-07 16:05:22

Od: "chory" <n...@n...az> szukaj wiadomości tego autora

> "pokazuje" Ci się w.. głowie czy na kartce??

na kartce czy monitorze

> [...]
> wybrałeś i _Ty_ będziesz się na jego podstawie uczyć.. będzie skuteczny :]

- ale sa chyba w miare uniwersalne skojarzenia, nie? Jak narazie musze sobie
sam swoej skojarzeniowe obrazki rysowac, ale mnei dwie lewe rozleniwione
rece ledwo kreske narysowac umia.;) ale i tak dizala to lepiej u mnie niz
kojarzenie z innym slowami fragmentow slowa.

> [...]
> uczysz się.. kilku słówek, po prostu od razu łączysz je w jakieś zdanie,
> powtarzasz, zapisujesz... zapamiętujesz ;)

oj, nie zbyt mi to odpowiada. ale ja nei mam nawet problemow z budowa zdan,
tylko z zasobem slow. od dzisiaj wiec wrypuje slownik. :( zycz mi
szczescia!;) a tak w ogole, to zeby Polak mogl cos przeczytac o psychologii,
ot chyab musi troche znac przy najmniej jednego jezyka. na rumunii i
moldawii nawte z tego co wiem jest lepiej!

1. Data: 2003-04-07 16:31:24

Od: "patrycja." <p...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

"chory"

> oj, nie zbyt mi to odpowiada

jak możesz? ;)

> ale ja nei mam nawet problemow z budowa zdan

tym bardziej ta metoda powinna być dla Ciebie lepsza :)

> tylko z zasobem slow. od dzisiaj wiec wrypuje slownik. :( zycz mi
> szczescia!;)

życzę! :] szczerze mówiąc sama nigdy nie miałam problemów z gramatyką a
słowka... wstyd się przyznać :/

>na rumunii i
> moldawii nawte z tego co wiem jest lepiej!

przeprowadzamy się? chociaż po co.. niebawem "Europa" sama do nas przyjdzie
;D

papa ;)

1. Data: 2003-04-10 13:36:16

Od: "Agnes38" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może byście się tak polskiego trochę poduczyli ;)

1. Data: 2003-04-10 17:15:38

Od: "Paka" <p...@b...tu.kielce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnes38" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
l...
> A może byście się tak polskiego trochę poduczyli ;)

a po co?
pżecierz czytać łumiem :-)

Uwaga! Posting Magdy N - feminizm
Do tycztomka