antybiotyk - do końca?

1. Data: 2006-04-20 06:34:10

Temat: antybiotyk - do końca?
Od: Piotr <p...@b...maila> szukaj wiadomości tego autora

Mam przepisany antybiotyk na silny ból gardła. Mam go zażywać przez
tydzień. Mówi się, że serię antybiotyku trzeba brać do samego końca. Ja
czuje poprawę juz na drugi dzień. Czy po całkowitym ustąpieniu bólu po
np. 4 dniach mogę odstawić antybiotyk czy jednak wykończyć całe opakowanie?

2. Data: 2006-04-20 06:38:46

Temat: Re: antybiotyk - do końca?
Od: "Maaciek" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@b...maila> napisał w wiadomości
> [...]
> czuje poprawę juz na drugi dzień. Czy po całkowitym ustąpieniu bólu po
> np. 4 dniach mogę odstawić antybiotyk czy jednak wykończyć całe

trzeba

3. Data: 2006-04-20 18:33:27

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 4 dniach mogę odstawić antybiotyk czy jednak wykończyć całe opakowanie?

absolutnie wykonczyc cale opakowanie!

4. Data: 2006-04-20 19:49:37

Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 20-04-2006 o 08:34:10 Piotr <p...@b...maila> napisał:

> brać do samego końca

Na opakowaniach produktów spożywczych często można znaleźć napis: Spożyć
przed końcem...

--
Pozdrawiam. Janusz.

5. Data: 2006-04-20 23:54:08

Od: Piotr <p...@b...maila> szukaj wiadomości tego autora

siliana napisał(a):

> absolutnie wykonczyc cale opakowanie!

a dlaczego że juz tak z ciekawości zapytam? skoro chorubsko ustąpiło?

6. Data: 2006-04-21 02:40:14

Od: "jaQbek" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

> a dlaczego że juz tak z ciekawości zapytam? skoro chorubsko ustąpiło?
Bo to, że bakterii jest zbyt mało, by wywoływać objawy chorobowe nie znaczy,
że zostały wybite do końca. Poza tym pamiętam z tego co czytałem, że takie
nie do końca przeprowadzane kuracje antybiotykowe sprawiają, że te bakterie,
które taką niedokończoną kurację przeżyły, uodparniają się na ten
antybiotyk. Zreszta poszukaj w sieci, jest pełno artykułów na ten temat

badanie moczu katecholaminy
Zespół policystycznych jajników PCOS
tabletki antykoncepcyjne a...
kolano szwagra :-)
Czy niebolący ząb może wymagać kanałowego?