antybiotyki

1. Data: 2005-10-06 16:19:38

Temat: antybiotyki
Od: Konrad <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

słyszałem kiedyś o minimalnym czasie brania antybiotyków chyba 5 albo 7
dni. jeśli terapia będzie trwała krócej to ponoć ją o d można potłuc.
wiadomo wam coś na ten temat?

2. Data: 2005-10-06 18:09:07

Temat: Re: antybiotyki
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma takiej reguły. Niektóre infekcje leczy się JEDNORAZOWYM podaniem
antybiotyku, a niektóre wielomiesięcznym ich przyjmowaniem.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-10-06 20:09:45

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> słyszałem kiedyś o minimalnym czasie brania antybiotyków chyba 5 albo
7
> dni. jeśli terapia będzie trwała krócej to ponoć ją o d można potłuc.
> wiadomo wam coś na ten temat?

generalnie stare zasady sztuki zalecaja podawanie antybiotyku jeszcze 3
dni po ustapieniu objawow. sa jednak odstepstwa od tej reguly (pisoal o
tym Piotr)
nie watro wiec tluc sobie od razu tylka :)

--
pozdro
ape

4. Data: 2005-10-10 20:27:31

Od: "Marcin N." <m...@w...pl.no.spam> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-10-2005 o 18:19:38 Konrad <h...@w...pl> napisał:

> słyszałem kiedyś o minimalnym czasie brania antybiotyków chyba 5 albo 7
> dni. jeśli terapia będzie trwała krócej to ponoć ją o d można potłuc.
> wiadomo wam coś na ten temat?

Dobrze slyszales. Jest faktem, ze zbyt krotkie stosowanie antybiotyku moze
bardziej zaszkodzic niz pomoc. Wynika to z faktu, ze jesli bedzie zbyt
krotko podawany to nie zdazy zabic, ew. zahamowac wzrostu bakterii tak by
organizm z nimi sobie poradzil, a ponadto dojdzie do powstania mechanizmow
opornosci u rezydujacych drobnoustrojow co moze sie skonczyc tragicznie
przy ponownym, masywnym rozmnozeniu tychze bakcyli. Inna sprawa jak pisali
poprzednicy istnieja rozne schematy podawania antybiotykow od dawek
uderzeniowych po dlugie terapie.

Marcin

Szlachetne zdrowie, ile Cię trzeba cenić ...
Isotrex ?
kontrast do kregoslupa czy szkodzi?
białe grudki w kupce 2,5 miesięcznego niemowlaka
Do lekarzy i nie tylko...ogólnie do zorientowanych w temacie rwy kulszowej