antykoncepcja a trądzik - co sądzicie?

1. Data: 2005-06-30 07:14:03

Temat: antykoncepcja a trądzik - co sądzicie?
Od: "Katarzynka" <k...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Moja córka (17 lat) od trzech lat próbuje walczyć z trądzikiem (bardzo
silnym, często ropnym na całej twarzy i połowie pleców). Jest pod opieką
dermatologa, który po wyczerpaniu wszelkich możliwości typu maści zapisał
antybiotyk doustnie. Niestety organizm się szybko przyzwyczaja i lekarstwa
przestają działać. Pani doktor dosłownie powiedziała, że córka musi do
trądziku przywyknąć(???) Ja jestem innego zdania. Już teraz ma trwałe ślady
na twarzy i obawiam się o nowe blizny, które pozostaną na całe życie. Córka
jest bardzo nieszczęśliwa i zakompleksiona.
Ktoś poradził , że bardzo skuteczne są tabletki hormonalne. Co mi radzicie?
Jak ze skutkami ubocznymi? I jakie to tabletki? A może inne metody leczenia,
o których nie wiem? Mieszkam na Dolnym Śląsku - może jakieś namiary na
b.dobrego, sprawdzonego dermatologa?
Z góry dziękuję za pomoc.
Katarzyna

2. Data: 2005-06-30 07:34:45

Temat: Re: antykoncepcja a trądzik - co sądzicie?
Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzynka napisał(a):
> [...]
> o których nie wiem? Mieszkam na Dolnym Śląsku - może jakieś namiary na

hm... piszesz o dermatologu, ale nic o endokrynologu... czy Twoja córka
była takiego lekarza?? miała badany poziom testosteronu??

jeżeli nie, to od tego należało by zacząć...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

3. Data: 2005-06-30 10:02:46

Od: "Katarzynka" <k...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> E_m_i_
>
> "Ci co poznali mrok, światło kochają,
> Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

Rozumiem, że musi być skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu? Czy mogę
się domagać od pediatry takiego badania?
Katarzyna

4. Data: 2005-06-30 17:48:08

Od: "Rybak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzynka" <k...@t...net> napisał w wiadomości
> [...]
leczenia,
> o których nie wiem? Mieszkam na Dolnym Śląsku - może jakieś namiary na

Absolutnie do tradziku nie wolno sie przyzwyczajac, kazdy normalny i
kompetentny dermatolog to powie. To choroba, ktora nalezy leczyc, poniewaz
nieleczona powoduje blizny i czesto prowadzi do depresji wsrod pacjentow ze
wzgledow estetycznych. Ja nie chce absolutnie niczego sugerowac, ale w moim
przypadku masci i antybiotyki nie pomogly, jak juz to okresowo i tylko
rozregulowaly mi skore. Pomogl dopiero Roakutan - lek drogi i ryzykowny, ale
ja to ryzyko podjalem (efekty jak na razie gigantyczne), poniewaz jak
chlopak nie moge sobie pozwolic na leki hormonalne. Twoja corka jednak moze
i warto chyba takie badania pzreprowadzic.

5. Data: 2005-06-30 17:54:04

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzynka napisał(a):

> Rozumiem, że musi być skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu? Czy mogę
> się domagać od pediatry takiego badania?

szczerze mówiąc nie wiem... musisz sie zapytać w ośrodku, chyba, że ktoś

6. Data: 2005-06-30 18:00:13

Od: "Rybak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, że musi być skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu? Czy mogę
> się domagać od pediatry takiego badania?
> Katarzyna

Uzupelniam- do endokrynologa panstwowo tzreba miec skierowanie od lekarza
pierwszego kontaktu i z tego co mi mama mowi powinno sie podac przyczyne,
czyli np. sprawa tradziku chyba takowa jest:)

7. Data: 2005-06-30 18:02:24

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rybak napisał(a):

> Uzupelniam- do endokrynologa panstwowo tzreba miec skierowanie od lekarza
> pierwszego kontaktu i z tego co mi mama mowi powinno sie podac przyczyne,
> czyli np. sprawa tradziku chyba takowa jest:)

w takim razie będzie trzeba walczyć o swoje i nie dać się zbyć !!

8. Data: 2005-07-02 08:08:04

Od: "Marek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> leczenia,
> o których nie wiem? Mieszkam na Dolnym Śląsku - może jakieś namiary na

Zmien dermatologa czym predzej. Jesli lekarka nie potrafi sobie poradzic z
ciezka odmiana tradzika powinna sama zasugerowac to..
Zainteresuj się lekiem Roaccutane, dzieki niemu jest ogromna szansa trwalego
wyleczenia z tradziku. Moj dermatolog, ktory zreszta leczy roaccutanem od 15
lat, stwierdzil ze w 80 % lek odnosi sukces. Niektorzy dziennikarze
szukajacy sensacji propaguja teze, ze po tym leku ma sie mysli samobojcze
itp, gdyz pare przypadkow na swiecie bylo. Ja sie akurat z tym nie zgadzam,
w moim przypadku wszystko przebieglo bez problemow, co miesiac mialem
morfologie i pare innych badan krwi, bylem pod stala opieka, co miesiac
wizyty. Od 9-ciu miesiecy jestem na tym leku i jutro biore ostatnia tabletke
! Po pierwszym miesiacu widac bylo znaczna poprawe, a teraz praktycznie nie
idzie poznac, ze kiedys mialem problemy z tradzikiem.

Jest to dosc droga kuracja, ale mozna kupic tanszy odpowiednik z niemiec
(ISOTRETINOIN), ktory ma taki sam sklad i dziala identycznie. Cala kuracja
kosztowala mnie z 1000-1500zł. Przy uzyciu roaccutane wyszloby mnie to z
3000-4000 zł.

Jeśli jestes z wielkopolskiego idź prywatnie do Prof. Żaby w Poznaniu.

9. Data: 2005-07-02 11:57:44

Od: "Rybak" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> 3000-4000 zł.
>
> Jeśli jestes z wielkopolskiego idź prywatnie do Prof. Żaby w Poznaniu.

Hej, ja wlasnie biore 5 miesiac. Mam pytanie, dlaczego brales az 9
miesiecy!: jaka dawke przy jakiej wadze?

tobradex
pytanie o cisnienie
dziwne bóle
Postinor-duo, a podwyższona temperatura