architektura mózgu?

1. Data: 2001-03-25 09:46:18

Temat: architektura mózgu?
Od: "Narden" <n...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze wybaczyc laikowi pytanie, ale bardzo mi zalezy na fachowej pomocy.
Czy mowimy o czyms takim w j. polskim, jak architektura mozgu? Czytam
wlasnie tekst w j. angielskim, w ktorym autor raz mowi o "brain structure",
a raz "brain architecture". Czy sa to synonimy?
Pozdrawiam i dziekuje,
Monika

2. Data: 2001-03-29 13:19:10

Temat: Odp: architektura mózgu?
Od: "lek5" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie architektóra tylko budowa, baranie....

Użytkownik Narden <n...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:99klp7$hgb$...@n...tpi.pl...

3. Data: 2001-03-30 08:56:31

Od: "Mateusz Delarue" <d...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik lek5 <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:99vcpr$i5l$...@n...onet.pl...
> nie architektóra tylko budowa, baranie....

lek5: wspolczuje Ci...

delarue

4. Data: 2001-03-30 10:41:03

Temat: Re: architektura mózgu?
Od: "Narden" <n...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze, nie musisz mnie obrażać - jak wspominalam, jestem calkowitym
laikiem, a pytanie nasunelo mi sie w zwiazku z czytanym przeze mnie tekstem
angielskim. Czy Ty od urodzenia wszystko wiedziales, czy uczyles sie z
czasem?
Po drugie, jak juz chcesz byc taki genialny, nie rob bledow ortograficznych.
Gorzej swiadcza o Tobie, niz o mnie brak wiedzy z zakresu anatomii.
Monika

lek5 napisał(a) w wiadomości: <99vcpr$i5l$1@news.onet.pl>...

5. Data: 2001-03-30 17:29:28

Od: "Blade Runner" <B...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
nie traktuj tego misia (lek5) tak na serio, to dla niego rodzaj terapii,
pisze na przypadkowe grupy i obraza ludzi bo pewnie ma problemy w
nawiazywaniu kontaktow, moze sie jaka, moze ma pryszcze, moze ma kompleks
malego penisa. Nie ma co mu odpisywac, bo po pierwsze to nic nie da, a po
drugie - na odpowiedzi to on tylko czeka, pomaga mu swiadomosc, ze wreszcie
w swoim szarym zyciu wywolal jakas reakcje.
A co do architektury mozgu, to jest to synonim budowy, podobnie jak po
polsku - nieco literacki
Pozdrawiam
Blade Runner

6. Data: 2001-03-30 17:57:44

Od: "Mateusz Delarue" <d...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

:)))
Chyba sie nie zrozumielismy: wspolczuje panu o nicku Lek5 jego waskich
horyzontow i znajomosci ortografii:)
piszac lek5: wspolczuje ci, adresowalem to do niego, nie do ciebie
trzymaj sie

Mateusz

Użytkownik Narden <n...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9a2266$8k$...@n...tpi.pl...

7. Data: 2001-03-30 19:47:07

Od: "Tomasz Bandurski" <t...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
structure",
> a raz "brain architecture". Czy sa to synonimy?

W polskim jezyku naukowo-medycznym stnieje slowo "architektonika"
okreslajaca budowe danego narzadu, zwykle na poziomie mikroskopowym,
szczegolnie gdy rozpatruje sie zaleznosc tej struktury i funkcji. Okresla
wiec struktrue, czesto w scislym powiazaniu z jego czynnoscia. Np mowi sie o
architektonice kosci, gdzie uklad beleczek odpowiada rozkladowi
przenoszonych sil, architektonice mozgu, gdzie dany typ histologiczny
komorek odpowiada za okreslona funkcje. Takze, gdy zaburzenia funcji
jakiegos narzadu maja swoj mikroskopowy odpowiednik w postaci zaburzen
struktury mikroskopowej. Np. zaburzenie architektoniki komorek watroby w
jej marskosci powoduje zaburzenia przeplywu krwi.

Tomasz Bandurski

Do uzytkownikow grupy pl.sci.medycyna
czaszka
Bolace Oczy