asymetria bioder?

1. Data: 2007-10-09 14:35:04

Temat: asymetria bioder?
Od: "Anna" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

syn w wieku niemowlęcym i wczesnego dzieciństwa miał dysplazję stawu
biodrowego.
Nosił tzw rozwórkę, ale potem zaczął chodzić i już nie nosił.
Nie dopilnowałam do końca.
Obecnie trener na basenie zwrócił nam uwagę że syn ma wadę postawy.
Wyrażenie dość ogólne stą poszliśmy do lekarza rodzinnego.
Okazało się że jest podejrzenie o asymetrie bioder.
Czy przyczyna może być nie doleczona dysplazja bioder?
Czy to wrodzone?
Czy jest sens iść z czymś takim do lekarza ortopedy prywatnie?
Na ile jest to poważne?
Tak "na oko" to nic nie widać, syn wygląda normalnie, ale jeśli faktycznie
jest asymetria to chyba należy wkładkę jakąś do buta nosić, bo inaczej to
skolioza będzie?
Zapisaliśmy sie do ortopedy na ubezpieczalnię ale czekać trzeba aż do 21
listopada...:o(

pozdr
anka

2. Data: 2007-10-17 17:03:29

Temat: Re: asymetria bioder?
Od: "Mermaind" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obecnie trener na basenie zwrócił nam uwagę że syn ma wadę postawy.
> Okazało się że jest podejrzenie o asymetrie bioder.
> Na ile jest to poważne?

Może skutkować skolioza.

> Tak "na oko" to nic nie widać, syn wygląda normalnie, ale jeśli faktycznie
> jest asymetria to chyba należy wkładkę jakąś do buta nosić

Raczej poszukać bardzo dobrego fizjoterapeutę (prywatnie), który zdiagnozuje,
czy rzeczywiście jest jakaś asymetria bioder. Terapia manulana (o ile będzie
konieczna) + odpowiednio dobrane ćwiczenia. Wkładka niekoniecznie (są
zwolennicy i przeciwnicy, dużo zależy od indywidualnego przypadku). Jeśli
będzie konieczna konsultacja u lekarza ortopedy, to fizjoterapeuta powinien
znać dobrego ortopedę.

> Zapisaliśmy sie do ortopedy na ubezpieczalnię ale czekać trzeba aż do 21
> listopada...:o(

Spokojnie można poczekać, takie są terminy. Ja na pierwszej wizycie dostałam
skierowanie na RTG i znowu musiałam czekać... Odniosłam jednak wrażenie, że
ortopedzi albo nie znają się na rehabilitacji innej niż ta sprzed 20 lat, albo
akurat tak pechowo trafiłam :(, albo kierowali na taką, na jaką możliwości
poradni pozwalały. Więc jeśli w Waszym mieście jest kilka poradni wad postawy,
to poszukajcie najlepszej przychodni rehabilitacyjnej i zapiszcie się do
ortopedy do tej przychodni. Może Wam się uda. Ja z dzieciakami chodzę
prywatnie.

Pozdrawiam
Jola

polip w pęcherzyku żółciowym