babka marmurkowa - pomocy!!!

1. Data: 2006-04-12 15:04:30

Temat: babka marmurkowa - pomocy!!!
Od: "Olka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam przepis na babkę marmurkową, którą trzeba pracowicie ucierać w makutrze.
Ktoś poradził, żeby składniki zmiksować i też będzie dobrze.
Nie było dobrze! ZAKALEC (owszem, dało się zjeść).
Którymi częściami miksera należy ucierać masło i pozostałe ingrediencje, aby
osiągnąć efekt jak po ręcznym, dwugodzinnym ucieraniu??
Chciałam taką łaciatą babkę postawić na stół świąteczny.

Z góry dziękuję za rady

Olka

2. Data: 2006-04-12 15:16:52

Temat: Re: babka marmurkowa - pomocy!!!
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Olka wrote:
> [...]
> osiągnąć efekt jak po ręcznym, dwugodzinnym ucieraniu??
> Chciałam taką łaciatą babkę postawić na stół świąteczny.

Mikserem musisz "zbudowac" strukture ciasta: najpierw ubijasz maslo z
cukrem az bedzie bardzo puszyste i nie bedzie chrzescil cukier w masie.
Moze to trwac 2-3 minuty. Nastepnie dodajesz po jednym jajku, ciagle
miksujac, na koniec po ostatnim jajku miksujesz 1-2 minuty. Teraz
dodajesz make z proszkiem, olejek smakowy i miksujesz 2-3 minuty, az
masa bardzo urosnie. Teraz spojrz na mase, wlacz mikser i miksuj z
zamknietymi oczami przez 30 sekund, znow spojrz, jesli kolor i poziom
ciasta sie nie zmienil (bledsze ciasto i wiecej) to znaczy ze jest juz
wystarcajaco zmiksowana. Jesli zbladlo, to miksujesz jeszcze minute czy
dwie i znow test z zamknietymi oczami. .

Teraz przekladasz do blachy wysmarowanej maslem i oproszonej maka.
Wstawiasz do pieca (rozgrzanego do odpowiedniej temperatury przez co
najmniej 15 minut) i pieczesz, az patyczek wstawiony w srodek wyjdzie
czysty, zaleznie od ciasta, okolo godziny. Nie otwieraj pieca przez
pierwsze 45 minut, bo napewno opadnie. I juz.

Podaj przepis, z ktorego Ci nie wyszlo, przeanalizujemy. Jesli natomiast
wrzucilas wszystkie skladniki naraz do miksera i wyszedl Ci zakalec, to
wlasnie dlatego, ze naraz.
Magdalena Bassett

3. Data: 2006-04-12 15:57:38

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wystarcajaco zmiksowana. Jesli zbladlo, to miksujesz jeszcze minute czy
> dwie i znow test z zamknietymi oczami. .

Nie wrzuciłam wszystkiego hurtem, tylko miksowałam taką przystawką z jednym
ostrzem, a potem zamieniłam na końcówki do ubijania piany.
I tu jest pies pogrzebany. Może używam złych końcówek?
Może mylę pojęcia miksera?
Mam taki z misą obrotową (pianę ubija się rewalacyjnie - "na sztywno"), który w
w przypadku ciast nie bardzo się sprawdza.
Na drożdżowym omal nie spaliłam silnika.

Olka

4. Data: 2006-04-12 19:49:02

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

s...@p...onet.pl wrote:

> Nie wrzuciłam wszystkiego hurtem, tylko miksowałam taką przystawką z jednym
> ostrzem,

cos nie tak...

a potem zamieniłam na końcówki do ubijania piany.
chyba dobrze.

> I tu jest pies pogrzebany. Może używam złych końcówek?

Jesli recznym, to takie koncowki

http://www.muratordom.pl/obrazki/obrazki_mdom/mikser
_reczny_art.jpg

Jesli wolnostojacym, to takie koncowki (te, ktore leza obok, to do
ciasta drozdzowego):

http://www.domy.natjar.com/images/mikser_2.jpg

> Może mylę pojęcia miksera?
> Mam taki z misą obrotową (pianę ubija się rewalacyjnie - "na sztywno"), który w
> w przypadku ciast nie bardzo się sprawdza.
> Na drożdżowym omal nie spaliłam silnika.
Nie wszystkie miksery maja silniki wystarczajace mocne na drozdzowe
ciasto.
A przepis? zalacz przepis, bo to tez bardzo wazne.

MB

5. Data: 2006-04-13 05:30:43

Od: "Olka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://sawirti.w.interia.pl/szablon_obrazki/mikser.j
pg
Z tego używałam wpierw nasadki miksującej do masła i cukru, potem zmieniłam na
"trzepaki" i tak do końca. Końcówki do ciasta drożdżowego nie wydają mi się zbyt
skuteczne.
A przepis mam taki (w werski ucieranej wyśmienity i puszysty):
50 dkg mąki
1,5 szklanki cukru
25 dkg masła lub margaryny
4 jaja
1 szklanka mleka lub śmietany
3 łyżki kakao
&#189; paczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
1 łyżka tartej bułki
cukier mączka do posypania
Masło utrzeć z cukrem, dodając po jednym żółtku, następnie mąkę, cukier
waniliowy, proszek do pieczenia i mleko, a na końcu pianę z białek. Rozdzielić
ciasto na dwie części. Do jednej z nich dodać kakao. Do wysmarowanej masłem i
wysypanej tartą bułką formy włożyć ciasto: najpierw warstwę bez kakao, a potem z
jego dodatkiem. Piec około godziny w temperaturze &#177; 160° C. Sprawdzić
patyczkiem, czy ciasto jest upieczone. Po wyjęciu z piekarnika posypać cukrem
pudrem.

Dobry smak przegrywa z nowoczesną techniką :-(

Re: Paluszki krabowe - propozycje :)
co zrobic na wyjazdowe swieta...
Żurek
SZALENSTWO