badania do ksiazeczki pracowniczej!

1. Data: 2003-02-01 23:04:58

Temat: badania do ksiazeczki pracowniczej!
Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

hej wszystkim!mam pytanie czy ktos sie orientuje czy jak konczy mi sie waznosc
ksiazeczki czy musze znow robc badania9kal,krew,klatka piersiowa).czy ide tylko
ja podbic i przedluzyc.mialam badania robione pol roku temu.dzieki za
odpowiedzi.pozdrawiam.marta

2. Data: 2003-02-02 00:33:55

Temat: Re: badania do ksiazeczki pracowniczej!
Od: "magda" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

przedłużają bez problemów, nowe badania przy zmianie pracy lub stanowiska,
jeśli trzeba.
pozdr

3. Data: 2003-02-02 08:01:17

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja się podczepię pod wątek.
Kto określa jakie badania powinien zrobić pracownik? Czy pracodawca?
Czy też istnieje pakiet badań obowiązkowych dla wszystkich, a
pracodawca może tylko coś dorzucić?

Renata

4. Data: 2003-02-02 08:20:06

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisała ...

> [...]
tylko
> ja podbic i przedluzyc.mialam badania robione pol roku temu.

Skoro robiłaś badania pół roku temu, to dlaczego kończy
Ci się ważność książeczki ?
Owa "ważność" to nic innego, jak wyznaczona przez lekarza
data następnych badań - przważnie za rok, dwa, czasem trzy lata.
Jeżeli u Ciebie jest to pól roku, to widocznie specyfika pracy
wymaga tak częstego powtarzania badań - niekoniecznie wszystkich,
ale któregoś z nich na pewno.

Pozdrawiam !
Mała Mi

5. Data: 2003-02-02 16:26:15

Od: "Goska" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ze wszystkim się zgadzam. Chcę jedynie dodać, że badanie kału robi się raz
na całe życie. Podstawowe badania, które należy powtarzać to krew, mocz i
inne zależne od typu pracy.
Moja praca wymagała przebadania sie od stóp do głów. I dobrze bo
przynajmniej wiem co jest ze mna grane a i jeśli chodzi o kasę to nic nie
zapłaciłam.

6. Data: 2003-02-02 18:26:16

Od: "Leo" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
tylko
> ja podbic i przedluzyc.mialam badania robione pol roku temu.dzieki za

Witam!
Badanie na nosicielstwo wykonuje sie raz w życiu. Aktualnie książeczki
podbijane są na okres 1 roku. Jeśli miałaś wykonywane badania (analizy, rtg)
pół roku temu, to można je wykorzystać przy aktualnym badaniu.
W myśl najnowszej ustawy nie będzie już książeczek
sanitarno-epidemiologicznych dla osób pracujących z " żywnością" - markety,
restauracje, zakłady produkujace żywność, itp. Tak więc jeśli pracujesz w
takim miejscu, to poproś badającego Ciebie lekarza, żeby oprócz podbicia
książeczki wystawił również zaświadczenie dla sanepidu. To zaświadczenie
zastępować będzie książeczkę.
Nie wszyscy lekarze jeszcze o tym wiedzą, tak więc może nie mieć jeszcze
takiego druku.

Powodzenia
Leo

7. Data: 2003-02-02 18:41:10

Od: "Leo" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:slrnb3pk2c.c60.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
.waw.pl...
> To ja się podczepię pod wątek.
> Kto określa jakie badania powinien zrobić pracownik? Czy pracodawca?
> Czy też istnieje pakiet badań obowiązkowych dla wszystkich, a
> pracodawca może tylko coś dorzucić?

Wszystko normuje ustawa. Pracodawca jest zobowiązany wystawić skierowanie na
badanie wstępne lub okresowe do pracy. Na skierowaniu podane jest
stanowisko, na którym masz pracować(lub pracujesz) i ewentualne zagrożenia
wynikające z pracy na tym stanowisku. Na tej podstawie lekarz medycyny pracy
zleca niezbędne badania.

Pozdrawiam
leo

8. Data: 2003-02-02 18:44:09

Od: "Leo" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> przedłużają bez problemów, nowe badania przy zmianie pracy lub stanowiska,
> jeśli trzeba.
> pozdr

Jeśli masz aktualną książeczką i jest ona Tobie nadal potrzebna, to nie
traci ona ważności po zmianie pracy lub stanowiska.

Czym innym jest zaświadczenie o zdolności do pracy. Wydaje się je na okres
2-5 lat
w zależności od zajmowanych stanowisk, zagrożeń w miejscu pracy. Jeśli
zmienia sie pracę lub stanowisko wydawane jest nowe zaświadczenie - na dane
stanowisko, dla danego zakładu pracy.

pozdrawiam
leo

9. Data: 2003-02-02 22:27:43

Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b1joqc$mjp$1@news.tpi.pl>, Leo wrote:

> [...]
> wynikające z pracy na tym stanowisku. Na tej podstawie lekarz medycyny pracy

Czyli dobrze rozumiem, że nigdzie nie ma listy badań, a jedynie
wszystko zależy od lekarza, do którego pójdę?

Renata

10. Data: 2003-02-03 09:40:38

Od: "Leo" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
wiadomości news:slrnb3r6qu.di7.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
.waw.pl...

> Czyli dobrze rozumiem, że nigdzie nie ma listy badań, a jedynie
> wszystko zależy od lekarza, do którego pójdę?
>
> Renata

Jak napisałem wcześniej, wszystko normuje u s t a wa. Badania niezbędne do
wykonania do pracy na danym stanowisku są zawarte w tej ustawie i na tej
podsawie lekarz medycyny pracy powinien zlecać badania. Jeśli pracodawca
skieruje Ciebie na na badanie okresowe i na skierowaniu napisze, że jesteś
monterem urządzeń klimatyzacyjnych i zagrożeniem w pracy jest wysokość
(pracujesz na wysokości), to lekarz znając wytyczne ustawy powinien
skierować Ciebie jeszcze dodatkowo do okulisty, laryngologa, neurologa.
Ustawa zawiera m.in. informacje dotyczące wymogów dotyczących
przeprowadzenia badań profilaktycznych na danym stanowisku-niezbędnych badań
do wykonania, czas na jaki można wystawić zaświadczenie.

Pozdrawiam
leo

MARKET Super Ogrzewacz Chemiczny!!!
A jak wyleczyc gronkowca.....