Re: badania do ksiazeczki pracowniczej!

From: "Leo" <f...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: badania do ksiazeczki pracowniczej!
Date: Sun, 2 Feb 2003 19:26:16 +0100

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:4859.00000511.3e3c5299@newsgate.onet.pl...
> hej wszystkim!mam pytanie czy ktos sie orientuje czy jak konczy mi sie
waznosc
> ksiazeczki czy musze znow robc badania9kal,krew,klatka piersiowa).czy ide
tylko
> ja podbic i przedluzyc.mialam badania robione pol roku temu.dzieki za
> odpowiedzi.pozdrawiam.marta

Witam!
Badanie na nosicielstwo wykonuje sie raz w życiu. Aktualnie książeczki
podbijane są na okres 1 roku. Jeśli miałaś wykonywane badania (analizy, rtg)
pół roku temu, to można je wykorzystać przy aktualnym badaniu.
W myśl najnowszej ustawy nie będzie już książeczek
sanitarno-epidemiologicznych dla osób pracujących z " żywnością" - markety,
restauracje, zakłady produkujace żywność, itp. Tak więc jeśli pracujesz w
takim miejscu, to poproś badającego Ciebie lekarza, żeby oprócz podbicia
książeczki wystawił również zaświadczenie dla sanepidu. To zaświadczenie
zastępować będzie książeczkę.
Nie wszyscy lekarze jeszcze o tym wiedzą, tak więc może nie mieć jeszcze
takiego druku.

Powodzenia
Leo