badania krwi AspAT AlAT

1. Data: 2002-04-16 09:44:10

Temat: badania krwi AspAT AlAT
Od: jakub <r...@w...polska.depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

czesc,
czy moze mi ktos objasnic ponizsze cudnosci, to sa wyniki z badania krwi, dwa
pierwsze wyniki sa wyraznie pozanorma....

z gory dziekuje kuba

BIOCHEMIA - INTEGRA 400 firmy Roche
AspAT 53 U/l N: < 39
AlAT 175 U/l N: < 40
Bilirubina calkowita 0.80 mg/dl N: 0.2 - 1.1

2. Data: 2002-04-16 14:33:08

Temat: Re: badania krwi AspAT AlAT
Od: "WaldiM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "jakub" <r...@w...polska.depfa-it.com> napisal w wiadomosci
it.com...
> [...]
> AspAT 53 U/l N: < 39
> AlAT 175 U/l N: < 40
> Bilirubina calkowita 0.80 mg/dl N: 0.2 - 1.1

a jakie cudnosci niby mamy Ci objasnic????
normy przekroczone... watrobka nawala... cos jeszcze?
czy to moze kryptoreklama firmy Roche Diagnostic?

WaldiM

http://www.antykoncepcja.pl
http://www.londyn.org

3. Data: 2002-04-16 14:54:41

Od: jakub <r...@w...polska.depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Apr 2002 16:33:08 +0200
"WaldiM" <w...@a...pl> wrote:

> [...]
>
> a jakie cudnosci niby mamy Ci objasnic????
> normy przekroczone... watrobka nawala... cos jeszcze?
> czy to moze kryptoreklama firmy Roche Diagnostic?

a watroba, a co konkretnie? wogle do jakiego lekarza z tym isc? i czy to jakies
powazne? pytam bo mi takie AspAT nic tam nie mowi...

4. Data: 2002-04-16 16:23:51

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

jakub wrote:

> a watroba, a co konkretnie? wogle do jakiego lekarza z tym isc? i czy to jakies
powazne? pytam bo mi takie AspAT nic tam nie mowi...

Odpowiedź pierwsza: stary, jesteś chory na wątrobę, broń boże nie idź do lekarza!

Leszek

5. Data: 2002-04-16 16:27:14

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

jakub wrote:

> a watroba, a co konkretnie? wogle do jakiego lekarza z tym isc? i czy to jakies
powazne? pytam bo mi takie AspAT nic tam nie mowi...

Odpowiedź druga: a kto zlecił te badania? Jak jakiś lekarz, to idź do niego. Jak sam
sobie zleciłeś, albo zleciła ci praca, to idź z tym
do tzw. lekarza pierwszego kontaktu albo lekarza w pracy (jak masz takiego). Jak masz
dużo kasy, to idź prywatnie do gastroenterologa,
to specjalista od chorób przewodu pokarmowego.

Samo AspAT czy AlAT nic nikomu nie powie, ono jest tylko sygnałem uszkodzenia wątroby
(a nawet nie zawsze wątroby, gwoli ścisłości).
Podwyższenie AspAT masz bardzo nieznacząne (co nie znaczy, że choroba jest
nieznacząca). Jaka to choroba, nie da się zgadnąć.

Leszek

6. Data: 2002-04-16 16:37:03

Od: jakub <r...@w...polska.depfa-it.com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Apr 2002 18:27:14 +0200
Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> wrote:

powazne? pytam bo mi takie AspAT nic tam nie mowi...

> Odpowied 1/4 druga: a kto zleci? te badania? Jak jaki? lekarz, to id 1/4 do
niego. Jak sam sobie zleci?e?, albo zleci?a ci praca, to id 1/4 z tym
> do tzw. lekarza pierwszego kontaktu albo lekarza w pracy (jak masz takiego). Jak
masz du?o kasy, to id 1/4 prywatnie do gastroenterologa,
> to specjalista od chorób przewodu pokarmowego.
>
> Samo AspAT czy AlAT nic nikomu nie powie, ono jest tylko sygna?em uszkodzenia
w?troby (a nawet nie zawsze w?troby, gwoli ?cis?o?ci).
> Podwy?szenie AspAT masz bardzo nieznacz?ne (co nie znaczy, ?e choroba jest
nieznacz?ca). Jaka to choroba, nie da si? zgadn?ae.

> Leszek

hmm, no dzieki, jednak chyba pojde do lekarza... choc dziwi mnie troche ze norma x4>
przekroczona a objawow czegokolwiek zadnych...
pozdrawiam i jeszcze raz dzieki
kuba

7. Data: 2002-04-16 19:48:31

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "jakub" <r...@w...polska.depfa-it.com> napisal w wiadomosci
it.com...

> [...]
> >
> hmm, no dzieki, jednak chyba pojde do lekarza... choc dziwi mnie troche ze
norma x4> przekroczona a objawow czegokolwiek zadnych...

jesli masz co do tych wyników jakies watpliwosci to powtórz te badania... mi
raz wyszlo ze mam hbs, powtórzylam dwa razy i za kazdym razem wyszlo ze
jednak nie mam...aparaty tez niestety sie myla...

Fenquil?
reumatolog w krakowie
"Woda w żołądku"
białaczka