bakaliowa pasta z cieciorki

1. Data: 2001-03-28 22:30:26

Temat: bakaliowa pasta z cieciorki
Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja tylko na chwile - pochwalic sie moim nowym pomyslem ;) niestety jestem
teraz panicznie zapracowana.

przyszla kalendarzowa wiosna, a za oknem sypalo, zimno. sennie tak...
przyszlo slonce i odrazu wrocila mi ochota do zycia i eksperymentowania w
kuchni :)))))))))
oto efekty:

************

PuszKKKa : Puszatkowa Książka Kucharska Kazały
http://puszkkka.spinacz.pl

bakaliowa pasta z cieciorki
---------------------------

"muszę powiedzieć, że ta pasta to bardzo udany eksperyment - właściwie
to jeden z dwóch najlepszych moich własnych pomysłów :)

pastą mozna smarować pieczywo (wtedy jest dobra na szybkie i pozywne
sniadanko) lub jeść samą jako deser - zdrowszy niz wszelkie slodycze.
dzieciakom
tez powinna smakowac - w koncu jest slodka ;)"

Informacje ogólne:

Rodzaj diety: wegańska
Kategoria: desery i łakocie, dodatki do pieczywa, śniadania
Potrawa na kinder-bale, ale nie tylko
Skala trudności: * (czyli latwy)
Czas przygotowania: jak sie ma ugotowana ciecierzyce, to zostało juz
tylko jakies 10-20 min. pracy. nie licząć zmywania ;)

Składniki:

ugotowana ciecierzyca - 2 szkl.
orzechy włoskie - 1.5 szkl.
orzechy laskowe - 1 szkl.
słonecznik - 200g
rodzynki - 1.25 szkl.
sliwki suszone - 0.75 szkl.
woda - 2 szkl.
jabłka - 4 szt., sredniej wielkosci

Przepis:

ciecierzyce przed gotowaniem trzeba moczyc 8-12 godzin, a później
gotowac 1-1,5 h. W czasie moczenia troche ponad 2-krotnie a nawet 3-krotnie
zwiększa objętość. nalezy
więc namoczyc tak na oko niecałą szklankę. a wodę z gotowania
wykorzystac do jakiejs zupy, nie wylewać tak a propos.

jabłka umyc i powykrawac ogonki i gniazda nasienne. mozna obrać jak
ktoś chce.
mielić wszystko razem w malakserze - koniecznie partiami, żeby go nie
przeciążyć.
rodzynki i sliwki można dodac w nieco mniejszej ilości w razie, gdyby
dla kogos miało byc za słodkie i ew. wg. potrzeb dosypywać. jednak może sie
okazać, że dla kogos będzie
nawet za mało słodkie - wtedy najlepiej dosypac więcej rodzynek.

Wskazówki i uwagi:

podane proporcje sa orientacyjne, takie jak robiłam dziś. mozna je
zmieniać.
np. zamiast sliwek dodac same rodzynki lub część zastąpic morelami
suszonymi czy innymi suszonymi owocami.
orzechy tez mogą byc dowolne - ja akurat miałam laskowe i włoskie.
część słonecznika tez mozna zastapic orzechami - mi bardziej chyba wtedy
smakuje. niestety dzis sie
okazalo, ze mam troche za malo orzechow.
a zamiast wody mozna dodac wiecej owocow - niekoniecznie jablek. moga
byc gruszki, melony, arbuz czy inne soczyste owoce.

paste trzymac w lodowce. nadmiar ew. zamrozic - z podanych proporcji
wychodzi naprawe ogromna ilosc pasty.

należy tez liczyć sie z tym, ze pasta ciemnieje po jakims czasie.

Nadesłał(a): patrycja [k...@w...pl] , dnia: 2001-03-29
Przepis własny autora.

************

smacznego i pozdr.
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-03-30 07:22:08

Temat: Re: bakaliowa pasta z cieciorki
Od: "==wojmat==" <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> w wiadomości
news:3AC26602.5C1C8031@mikrus.pw.edu.pl napisał(a):
(...)
> bakaliowa pasta z cieciorki

mniam. spotkamy się IRL to kanapki posmarujesz i spróbujemy ;-)

1. Data: 2001-03-30 07:46:14

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

==wojmat== wrote:

> mniam. spotkamy się IRL to kanapki posmarujesz i spróbujemy ;-)

ha! wiedzialam, ze do kogo jak do kogo, ale do ciebie ten przepis trafi ;)
jak bedzie nastepne spotkanie to z pewnoscia zrobie wlasnie ta paste -
tylko sie przypomnij :))))

pat

1. Data: 2001-03-30 09:54:09

Od: Groch Włoski Sidoroski <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> w wiadomości
news:3AC439C6.47AC183A@mikrus.pw.edu.pl napisał(a):
(...)
> ha! wiedzialam, ze do kogo jak do kogo, ale do ciebie ten przepis trafi ;)

jam jest piewca ciecierzycy a imię moje Groch Włoski Sidoroski

wojmat

spotkanie???
ciasto z rabarbarem, ale ze sliwkami lepsze
Pascha
jakie wino do piwnicy ?