bezmiesna dieta karmiacej

1. Data: 2004-03-12 13:27:18

Temat: bezmiesna dieta karmiacej
Od: "K.P." <k...@p...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jestem w ciazy, jadam wszystko procz miesa (wyjatek ryby). Jak powinna
wygladac moja dieta jak urodze i bede karmic (co wyeliminowac jako
uczulajace czy niebezpieczne: soja?), co polecacie.
Bede wdzieczna za wszelkie wskazowki.
Kasia

2. Data: 2004-03-12 14:05:55

Temat: Odp: bezmiesna dieta karmiacej
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wygladac moja dieta jak urodze i bede karmic (co wyeliminowac jako
> uczulajace czy niebezpieczne: soja?), co polecacie.

Kasiu. Czy teraz czy później, to to samo. Powinnaś się dobrze i z sensem odżywiać już
teraz.
Nie chcesz jeść mięsa, nie musisz. Z powodzeniem możesz zastąpić je jajkami
(przynajmniej 4 szt dziennie), serem żółtym. Koniecznie masło. Oliwę z oliwek.

Unikaj margaryn i mixów Unikaj oleju. Soi również, jeśli Ci i Twojemu dziecku życie
miłe.
Także dobrze by było wyeliminować z diety pokarmy zawierające gluten oraz
pokarmy na bazie mleka krowiego (!!!!!!!!!!!!!!!). Nie wierz w dobroczynne działanie
mleka krowiego na laktację matki. Bzdura. Od przyswojenia mleka krowiego do
syntezowania
mleka ludzkiego daleka droga. :-)
Pozdrawiam przyszłą mamę,
Janusz.

3. Data: 2004-03-12 14:16:59

Temat: Re: bezmiesna dieta karmiacej
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wygladac moja dieta jak urodze i bede karmic (co wyeliminowac jako
> uczulajace czy niebezpieczne: soja?), co polecacie.

Witaj, to smutne, że nie wiesz jak siebie (i swoje przyszłe dziecko)
obecnie karmić. Jeśli będziesz jadła byle co, to i płód będzie karmiony
niedostatecznie, co może mieć negatywny wpływ na jego prawidłowy rozwój,
a później jest określane, jako wada wrodzona. I w dodatku zdajesz się na
odpowiedzi na grupie dyskusyjnej. Czy od nich ma zależeć zdrowie i
prawidłowy rozwój Twojej ciąży? O tym jak się odżywiać w ciąży powinnaś
porozmawiać z lekarzem w realu, a nie grupą dyskusyjną.
Czy on Ci poradził, abyś nie jadła mięsa?

Tu chodzi o zdrowie Twojego przyszłego dziecka, a nie fanaberie dietetyczne
i gusty smakowe jakie dominują na grupie najczęściej z powodu odchudzania,
co nie musi być jednocześnie zdrowe.
Płód do swego całkowitego rozwoju ma tylko 9 miesięcy czasu i powinnaś
je w pełni wykorzystać, aby mu do jego prawidłowego rozwoju niczego ze
składników odżywczych nie brakowało.
Ale oczywiście zrobisz, co zechcesz. Jeśli się uparłaś nie jeść mięsa
- to nie mam zamiaru Cię przekonywać, żebyć jadła. To Twoja sprawa.

Pozdrawiam
Krystyna

4. Data: 2004-03-12 15:42:33

Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wygladac moja dieta jak urodze i bede karmic (co wyeliminowac jako
> uczulajace czy niebezpieczne: soja?), co polecacie.

Witam serdecznie jestem mamą 2 dziewczynek 4 i 2 letniej.
Dieta w ciąży i podczas laktacji, powinna być urozmaicona i oparta na
produktach nisko przetworzonych.
Warto unikać nadmiaru cukru, białej mąki, produktów nafaszerowanych chemią.
Można jeść poza tym wszystko, na co ma się ochotę, ale w ramach zdrowego
rozsądku.
Ryby to też mięso, więc nie ma w ogóle problemu, choć tez bez przesady z
tymi rybami .
Od 3 trymestru warto ograniczyć mocno mleko krowie - jeśli już, to najlepiej
pić jogurty naturalne, mleko ukwaszone, jeść białe naturalne sery.
Nie należy obżerać się ciągle tym samym, bo to może przyczynić się do
alergii u dziecka.
Jadłospis powinien być prosty, ale urozmaicony, raczej nie jadaj nowalijek,
czy warzyw szklarniowych lub importowanych.
Im prościej, tym lepiej.

O tej porze roku, na pewno warto suplementować kwas foliowy - jeśli nie masz
problemów anemią, to innych witamin nie musisz łykać. Lekarze często
przepisują je hurtowo, wszystkim jak leci.

Najczęstsze alergeny to: mleko, jaja, orzechy, soja, ryby, cytrusy, kakao.
To nie znaczy, że nie można, tego w ciąż jeść - trzeba tylko zachować umiar,
a od 3 trymestru mocno ograniczyć.

I ciekawy dla ciężarnych link:
http://www.abee.linart.pl/flaxseed/omega3-ciaza.htm
Kwasy omega3 są właśnie w rybach i w oleju lnianym.

Sowa

Poza tym, zapraszam cię na pl.soc.dzieci - tam dostaniesz dużo bardziej
rzetelne informacje na temat diety ciężarnej i nie będą one zbawione
ideologicznie. Poza tym sporo tam ciężarówek i kobiet z małymi dziećmi
mających "świeże" informacje i doświadczenia.
Zapraszam serdecznie.

5. Data: 2004-03-12 16:23:20

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 12 Mar 2004 15:16:59 +0100, na pl.misc.dieta, Krystyna*Opty*
napisał(a):

> Witaj, to smutne, że nie wiesz jak siebie (i swoje przyszłe dziecko)
> obecnie karmić.

Nie przejmuj się Krysiu. Przesilenie wiosenne minie i humor Ci się poprawi
(słyszałem, że niedługo smalec ma stanieć:-).

puchaty

Chleb z kefirem
MM na mnie nie działa
pytanko o modyfikację przepisu;)