białka :-(

1. Data: 2002-02-28 06:29:28

Temat: Re: białka :-(/Dobre Ciasto wyszlo
Od: "Deuter" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <M...@w...net> napisał w wiadomości
news:3C7D8AA3.8077E6DF@west.net...
> Zrobilam ponizsze ciasto, bardzo dobre wyszlo. Napewno zrobie jeszcze,
> bo bez zoltek, co obniza cholesterol, a bardzo dobry smak. Uzylam
> cytrynowego olejku i troche skorki cytrynowej zamiast migdalowego,
> pieklam w 180C/350F, szklanki zamienilam na cup, masla stopionego 200
> ml, 3 lyzeczki plaskie amerykanskiego proszku. Pieklo sie 50 minut w
> keksowce. Polecam

Faktycznie jest baaardzo smaczne - moja rodzicielka zrobila mi je na
okolicznosc mojego, czasowego mam nadzieje, kalectwa.
Polecam
--
Deuter
d...@p...onet.pl

1. Data: 2002-02-28 07:02:09

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Faktycznie jest baaardzo smaczne - moja rodzicielka zrobila mi je na
> okolicznosc mojego, czasowego mam nadzieje, kalectwa.

Ja tez zrobilam. Od teraz juz nie mam problemu z bialkami.
Ciasta jest pyszne i takie szybkie :-)
Asia

1. Data: 2002-02-28 23:55:18

Od: Magdalena Bassett <M...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Deuter wrote:
> Faktycznie jest baaardzo smaczne - moja rodzicielka zrobila mi je na
> okolicznosc mojego, czasowego mam nadzieje, kalectwa.
> Polecam

Dzis upieklam to ciasto jeszcze inaczej. Unikamy cholesterolu, stad te poszukiwania:
220 ml jajek z kartonika (jest to bezcholesterowy plyn imitujacy w smaku
cale jajka, skladajacy sie w 99% z bialek) lub 220 ml bialek
220 ml cukru
220 ml maki
175 ml oleju
175 ml sparzonego maku
1 lyzeczka sody
1.5 lyzeczki polskiego proszku
50 ml soku z cytryny
starta skorka z cytryny

Piec rozgrzac do 180C/350F. "Jajka" (lub bialka) ubic z cukrem, dodac
pozostale skladniki, wymieszac. Przelac do keksowki wysmarowanej maslem
i oproszonej maka.
Piec 40 minut lub az patyczek wyjdzie suchy.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-03-01 10:56:42

Temat: Re: białka :-(
Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytania - ile proszku do pieczenia?
> ile masla na wage (3/4 kostki nic mi nie mowi, my mamy inne kostki)
>
> Mam akurat szklanke bialek - przepis mi sie podoba, wiec chcialabym
wyprobowac.
> Dzieki
> MB

Ja znam to ciasto w prosciutkiej wersji:
1 szklanka ( cup?) bialek
1 szklanka cukru
1 szklanka maki
1 szklanka maku (suchego, nie plukanego, nie mielonego)
1 szklanka topionego tluszczu ( maslo, margaryna)
3 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia ( polskiego, oczywiscie)
aromat mogdalowy albo jaki inny wg uznania
godny uwagi jest rowniez wariant:
pol szklanki maku plus cala szklanka wiorkow kokosowych.
Robi sie bardzo prosto robotem: ubic bialka ( tak, na poczatku!) z odrobina
soli i potem dodac reszte, upiec.
Koniecznie daj znac co ci wyszlo! Qd ( w poczcie corki)

1. Data: 2002-03-02 13:13:36

Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "Marzena" <x...@p...onet.pl> zapodała:
: witajcie
: A ja mam przetestowany przepis za CIASTO MAKOWE Z BIALEK. Ciasto jest
: szybkie w przygotowaniu i smaczne.

Wlasnie sobie siedze i zajadam to ciacho. Jest pyszne. Zrobilam jak ktos
sugerowal pol na pol z wiorkami. Naprawde polecam. teraz jak zostana bialka,
to zrobie to ciacho. No i jeszcze dodalam wisnie kandyzowane takie male
opakowanie, efekt jest fantastyczny, w srodku takie male kulki czerwone. Nie
dalam zadnej polewy, bo mi sie nie chcialo robic :-)

Pozdrawiam
Sylwia

Re: Ciasto kruche - oczywiscie
[OT] W sprawie Felicji czyli Kasi
Temat tabu
Nowe forum dyskusyjne o tematyce zywieniowej
pierogi z ryby wedzonej i ziemniakow