białka :-(

1. Data: 2002-02-25 09:44:46

Temat: białka :-(
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wczoraj zrobilam ajerkoniak i zostalo mi 18 bialek. Czy istnieje jakies
ciasto bazujace na bialkach?
Wiem, ze temat bialek byl poruszany po Tlustym Czwartku, ale bezy, kokosanki
(dzieki Wam) juz robilam z bialek po faworkach.
Czy ktos mi pomoze?
Asia

1. Data: 2002-02-25 10:13:01

Temat: Re: białka :-(
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
kokosanki
> (dzieki Wam) juz robilam z bialek po faworkach.

Białkowiec

----
60 dag (3 szklanki) mąki, szklanka białek, szklanka oleju słonecznikowego
lub oliwy, 35 dag (1 1/2 szklanki) cukru, 1/2 szklanki letniego mleka,
łyżeczka proszku do pieczenia, cukier waniliowy lub esencja zapachowa,
tłuszcz i tarta bułka do formy
----
Białka ubić z cukrem. Do piany dodawać stopniowo olej, przesianą mąkę
wymieszaną z proszkiem do pieczenia i mleko, ciągle ubijając. Na końcu można
dodać bakalie. Ciasto wlać do formy wysmarowanej tłuszczem i wysypanej tartą
bułką. Piec w umiarkowanie gorącym piekarniku około 45 min.

Bezowy tort Hiszpański

----
ciasto: 8 białek, 20 dag (niepełna szklanka) cukru kryształu, 20 dag (1
szklanka) cukru pudru, papier do wyłożenia formy, tłuszcz do wysmarowania
papieru; krem: 2 szklanki śmietanki
kremowej, 10 dag ( 1/2 szklanki) cukru pudru, 1/2 laski wanilii lub cukier
waniliowy, 1 łyżeczka żelatyny, 25 dag owoców lub konfitury
----
Trzy jednakowej wielkości tortownice wyłożyć papierem wysmarowanym
tłuszczem. Sporządzić krążki bezowe: Ubić pianę, dodawać stopniowo cukier
kryształ, ciągle ubijając. Sztywną pianę wymieszać z cukrem pudrem, wyłożyć
do tortownicy, wyrównać i piec (suszyć) w letnim piekarniku przy otwartych
drzwiczkach przez 12 godzin. Bezowe krążki można kolejno piec w jednej
tortownicy. Można też upiec małe bezy i połączyć je kremem, formując tort.
Sporządzić krem: ubić śmietanę, dodawać cukier, utłuczoną, przesianą wanilię
lub cukier waniliowy i ubijać. Na koniec dodać żelatynę rozpuszczoną w 3
łyżkach wody. Tort przełożyć kremem, wykańczając nim również boki. Wierzch
tortu można ubrać wyciśniętym kremem, a przed podaniem przybrać owocami.
Gotowy tort odstawić na 2 godziny aby łatwo dał się kroić. Torcik bezowy
doskonały jest również z masą kawową.

Biszkopt na białkach

----
6 białek, 6 dag (3 łyżki) mąki, 12 dag ( 1/2 szklanki) cukru, cukier
waniliowy lub esencja zapachowa, tłuszcz i papier do formy
----
Przesianą mąkę zmieszać z cukrem i cukrem waniliowym. Z białek ubić sztywną
pianę. Dodać mąkę z cukrem, lekko wymieszać. Ciasto wyłożyć do formy
wysmarowanej tłuszczem i posypanej tartą bułką. Piec w umiarkowanie gorącym
piekarniku 30-40 min.

Lukier z białek do dekoracji pierników i mazurków

----
2 białka, 25 dag (1 1/4 szklanki) cukru pudru, 1 łyżeczka octu 6% lub soku
cytrynowego, 1 dag (1 łyżeczka) mąki ziemniaczanej, barwnik naturalny (np. z
marchwi lub owoców)
----
Cukier przesiać do miski, dodać białka, ucierać na pulchną, gładką masę.
Dodać Ocet lub sok cytrynowy i mąkę ziemniaczaną oraz barwnik. Wyciskać
lukier przez tubkę z papieru pergaminowego lub worek foliowy. Ozdabiać nim
mazurki lub pierniczki na choinkę.

Masa z piany zaparzanej

----
3 białka, sok z połowy cytryny lub szczypta kwasku cytrynowego
rozpuszczonego w łyżce wody, 30 dag (1 szklanka i 3 łyżki) cukru, 1/2
szklanki wody, łyżka octu
----
Z wody, cukru i Octu zagotować syrop. Ubić pianę z białek i delikatnie
połączyć z gorącym syropem. Masę ubijać na parze; aż zgęstnieje. Gęstą masę
ostudzić i doprawić sokiem z cytryny
lub kwaskiem cytrynowym. Można też dodać dowolny dodatek smakowy, np. kawę,
kakao, świeże zmiażdżone owoce lub przecier owocowy.

tyle znalazłam, niestety nie przetestowane

Wkn

1. Data: 2002-02-25 11:18:49

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Lukier z białek do dekoracji pierników i mazurków
> Masa z piany zaparzanej
> tyle znalazłam, niestety nie przetestowane

Dziekuje bardzo.
Jeszcze nie wiem na co sie zdecyduje, ale jak juz cos zrobie to zdam relacje.
Asia

1. Data: 2002-02-25 15:07:17

Od: "Sylwia & Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osoba znana jako "Wkn" <w...@w...pl> zapodała:

: Białkowiec

: tyle znalazłam, niestety nie przetestowane

No to ja testowalam bialkowca. Tez mam wiecznie problem z bialkami. Do
bialkowca dodalam bakalie i skorke pom. i wyszedl po prostu pyszny keks.
Polecam. :-)

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2002-02-25 16:05:05

Od: "Marzena" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie
A ja mam przetestowany przepis za CIASTO MAKOWE Z BIALEK. Ciasto jest
szybkie w przygotowaniu i smaczne.

1 szkl. maki
1 szkl. bialek
1szkl. cukru
1 szkl. maku - calego, przeplukanego, nie gotowac, nie mielic
3/4 (trzy czwarte) szkl. magaryny
proszek do pieczenia
olejek migdalowy

Bialka ubic na sztywno, dodac cukier i reszte skladnikow, rozpuszczona
margaryne wlac na koncu. Upiec w foremce keksowce. Po upieczeniu polukrowac.

1. Data: 2002-02-25 18:37:49

Od: Magdalena Bassett <M...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Marzena wrote:

> [...]
> margaryne wlac na koncu. Upiec w foremce keksowce. Po upieczeniu polukrowac.

Mam pytania - ile proszku do pieczenia?
ile masla na wage (3/4 kostki nic mi nie mowi, my mamy inne kostki)

Mam akurat szklanke bialek - przepis mi sie podoba, wiec chcialabym wyprobowac.
Dzieki
MB

1. Data: 2002-02-26 06:55:58

Od: "Marzena" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszku do pieczenia 2 male lyzeczki, margaryne 200 dkg.
Pozdrawiam
Marzena

1. Data: 2002-02-26 07:23:16

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <M...@w...net> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
[...]
> Mam pytania - ile proszku do pieczenia?
> ile masla na wage (3/4 kostki nic mi nie mowi, my mamy inne kostki)

W przepisie, ktory ja znam i jest bardzo podobny do podanego,
dla tych proporcji skladnikow trzeba uzyc cala kostke margaryny,
czyli 250 g i 2 plaskie lyzeczki proszku do pieczenia.
Bardzo wskazany jest dodatek bakalii: smazonej skorki pomaranczowej,
rodzynkow lub orzechow (co kto lubi); ja zawsze ich dodaje.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-02-26 08:28:19

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze nie wiem na co sie zdecyduje, ale jak juz cos zrobię to zdam relacje.
> Asia

Wczoraj zrobiłam białkowiec z duza ilością rodzynek i cukru waniliowego -
bardzo dobry. Dzięki za przepis
Mam jeszcze szklaneczkę białek, więc po pracy zrobię makowiec podany dalej :-)

Asia

1. Data: 2002-02-28 01:40:51

Temat: Re: białka :-(/Dobre Ciasto wyszlo
Od: Magdalena Bassett <M...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam ponizsze ciasto, bardzo dobre wyszlo. Napewno zrobie jeszcze,
bo bez zoltek, co obniza cholesterol, a bardzo dobry smak. Uzylam
cytrynowego olejku i troche skorki cytrynowej zamiast migdalowego,
pieklam w 180C/350F, szklanki zamienilam na cup, masla stopionego 200
ml, 3 lyzeczki plaskie amerykanskiego proszku. Pieklo sie 50 minut w
keksowce. Polecam
Acha, mak przelalam na sicie wrzatkiem po odmierzeniu i poczekalam, az
wystygnie. Zupelnie zapomnialam polukrowac, ale i tak bylo dobre.
Magdalena Bassett

Marzena wrote:
> polukrowac.

Re: Ciasto kruche - oczywiscie
[OT] W sprawie Felicji czyli Kasi
Temat tabu
Nowe forum dyskusyjne o tematyce zywieniowej
pierogi z ryby wedzonej i ziemniakow