bibliografia a strony internetowe

1. Data: 2003-04-11 10:26:21

Temat: bibliografia a strony internetowe
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich...

Może Ktoś z Was orientuje się jak zaznaczać w tekście i bibliografii
powoływanie się na źródło wywodzące się ze strony internetowej? A może jest
gdzieś miejsce w sieci gdzie można poczytać zasady odnośnie bibliografii z
zakresu naukowej psychologii?

Pozdrwiam i dzięki za wskazówki...

1. Data: 2003-04-11 13:49:45

Temat: Re: bibliografia a strony internetowe
Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Chlebna:
> Może Ktoś z Was orientuje się jak zaznaczać w tekście i bibliografii
> powoływanie się na źródło wywodzące się ze strony internetowej?

Praktykuje sie, o ile wiem, podawanie adresu strony (i ew. autora)
jako 'normalna' pozycja w spisie literatury... itd.

Czarek

1. Data: 2003-04-11 14:21:55

Od: "d.v. \(r\)" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W słonecznym cieniu, na miękkim kamieniu,
użytkownik "cbnet" <c...@w...pl> po krótkim
namyśle nic nie mówiąc powiedział w wiadomości
b76h24$mm9$...@n...onet.pl...
> [...]
>
> Praktykuje sie, o ile wiem, podawanie adresu
strony (i ew. autora)
> jako 'normalna' pozycja w spisie literatury...

i koniecznie daty - gdyż strony sączęsto
aktualizowane, kasowane - więc lepiej mieć
szczegóły w razie późniejszych problemów

1. Data: 2003-04-11 15:10:40

Od: KOMINEK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

w <news:b7658c$7tt$1@inews.gazeta.pl>
Magdalena Chlebna napisał(a):

> Może Ktoś z Was orientuje się jak zaznaczać w tekście i bibliografii
> powoływanie się na źródło wywodzące się ze strony internetowej?

Mysle, ze to zalezy od wymagan promotora ;-)
I mysle takze, ze sam adres danej strony powinien wystarczyc.

--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi i wnioski: k...@k...pl

"Kobiety są błedem natury... z tym ich nadmiarem wilgoci, temperaturą
ciała swiadczącą o cielesnym i duchowym uposledzeniu... są rodzajem
kalekiego, chybionego, nieudanego mezczyzny..." [Sw. Tomasz z Akwinu]

1. Data: 2003-04-11 16:18:27

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> strony (i ew. autora)
> itd.

> i koniecznie daty - gdyż strony sączęsto
> aktualizowane, kasowane - więc lepiej mieć
> szczegóły w razie późniejszych problemów

Dzięki za odpowiedź, a znacie może jakąś publikację gdzie wypisano w
bibliografii stronę internetową. Chodzi mi o konkretne zasady jak taki zapis
powiniene wyglądać - chodzi zarówno o zapis w tekście i potem w części
przeznaczonej w bibliografii.

1. Data: 2003-04-11 17:02:23

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Chlebna pisze w news:b76psj$pvg$1@inews.gazeta.pl

> [...]
> powiniene wyglądać - chodzi zarówno o zapis w tekście i potem w części

Jest taka książeczka "Jak pisać prace z psychologii" Nęcki i
Stockiego. A w niej czytam:

-------------------
Teksty z Internetu. W standardzie APA nie ma jeszcze zasad
cytowania danych z Internetu. Proponujemy więc stosowanie się do
zasad ogólnych, z tym że zamiast wydawcy wpisujemy źródło, dajemy
dwukropek i podajemy dokładny adres strony internetowej, np.
Brandenburger, A.M. i Nalebuff, B.F. (1996). Co=operation.
Źródło: http://tu.adres.
-------------------

Książeczkę wydano w 1999, więc zasady już mogły ulec zmianie.

--
Pozdrowieństwa,
Daga

1. Data: 2003-04-11 17:18:47

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daga <z...@N...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> dwukropek i podajemy dokładny adres strony internetowej, np.
> Brandenburger, A.M. i Nalebuff, B.F. (1996). Co=operation.

Wielkie dzięki, dokładnie o to mi chodziło :).

Pozdrawiam...

1. Data: 2003-04-11 18:45:25

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Chlebna:
> [...]
> zasady jak taki zapis powiniene wyglądać - chodzi zarówno
> o zapis w tekście i potem w części przeznaczonej w bibliografii.

Przyklady z pracy dyplomowej...

- przypis na stronie dla odnosnika w tekscie:
31 http://ii1.ap.siedlce.pl/~florek/zsi/, Sierpień 2002

- pozycja w Literaturze:
http://www.networld.com.pl/nws/aktualnosci/211.html, Lipiec 2002

... nie-psychologicznej.

Czarek

1. Data: 2003-04-11 21:02:17

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet napisał:

> Przyklady z pracy dyplomowej...
>
> .... nie-psychologicznej.

Tak sobie na innej grupie pogadalem z jednym gosciem i wyniklo to, ze i
prace inz. i mgr robi glownie z internetu. Teraz tu. Znaczy sie
skonczyly sie dobre czasy i teraz mozna juz pisac prace a'la Witkacy
(chyba to byl ci on - napisal prace opierajac sie na wymyslonych
tresciach i wymyslonej literaturze - moze byl to Boy-Zelenski, bo chyba
byl wiekszym kawalarzem ;)) tj. zalozyc stronke, napisac tresc i oprzec
na niej prace mgr :).

Flyer

1. Data: 2003-04-12 00:40:13

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer:
> ... Znaczy sie skonczyly sie dobre czasy i teraz mozna
> juz [...] zalozyc stronke, napisac tresc i oprzec na niej
> prace mgr :).

To juz kwestia proporcji.

Czarek

metoda silvy
Tzw. szósty zmysł.
METODA SILVY
do tycztomka - po raz ostatni
dlaczego psychologia rozbiera milosc na kawalki