blender / mikser

1. Data: 2008-09-04 14:11:02

Temat: blender / mikser
Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka jest różnica między blenderem a tzw. robotem kuchennym, który właściwie
jest mikserem? Co lepiej kupić?
Pozdr.
A.

2. Data: 2008-09-04 14:46:37

Temat: Re: blender / mikser
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:
> Jaka jest różnica między blenderem a tzw. robotem kuchennym, który właściwie
> jest mikserem? Co lepiej kupić?
> Pozdr.
> A.

Jesli nie masz ani jednego ani drugiego, to kup najpierw mikser, a potem
blender. W blenderze mieli sie wszystko na rowna papke, np. zupy
kremowe. W mikserze mozna ustalic "grubosc" mielenia, jak rowniez mozna
uzyc innych wkladek do ubijania czy mieszania. Mikserem zrobisz i kruche
ciasto, i bialka ubijesz, i orzechy zmielesz, a blenderem drinki, zupy
kremowe, pesto, koktajle owocowe, itp. polplynne papki.

MB

3. Data: 2008-09-04 15:15:07

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci

> [...]
> bialka ubijesz, i orzechy zmielesz, a blenderem drinki, zupy kremowe,
> pesto, koktajle owocowe, itp. polplynne papki.

Mikserem zmiele orzechy? A blenderem nie? A siemie lniane tez nim zmiele?

A.

4. Data: 2008-09-04 15:31:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ffiona" <f...@p...onet.pl> wrote in message
> Jaka jest różnica między blenderem a tzw. robotem kuchennym, który
właściwie
> jest mikserem? Co lepiej kupić?
> Pozdr.
> A.

Blender kup sobie taki długi, ręczny a robot swoją drogą polecam Zelmera
Fenomen z sokowirówką. Ma też obieraczkę do ziemniaków - fantastyczna do
młodych - wypróbowałem i sporo innych bardzo przydatnych możliwości, prócz
litrowego miksera ma jeszcze malakser.
Można go kupić na raty rzędu 40zł/miesiąc, więc nawet niezamożne osoby
mogą go nabyć, a w razie awarii łatwo o części - nie takie drogie jak do
tych zagramanicznych...

5. Data: 2008-09-04 16:22:47

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
> wiadomosci

> Mikserem zmiele orzechy? A blenderem nie? A siemie lniane tez nim zmiele?
>
> A.

Jeżeli ma przystawki np. do Kitchen Aida.

6. Data: 2008-09-04 16:45:53

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał

> Mikserem zmiele orzechy? A blenderem nie? A siemie lniane tez nim
> zmiele?

Mikserem niczego nie zmielisz bo mikser nie służy do mielenia tylko
do ubijania, mieszania i wyrabiania.
Blenderem też niczego nie zmielisz, możesz rozdrobnić (na zasadzie
siekania) a stopień rozdrobnienia regulujesz przy pomocy czasu pracy
maszynki - od grubo siekanego do papki.
A "robot kuchenny" to bardzo nieprecyzyjna nazwa, możesz pod nią
spotkać najrozmaitsze urządzenia o różnych zasadach działania
i funkcjach, więc uważnie patrz na szczegóły konkretnego modelu.

7. Data: 2008-09-04 16:54:32

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Mikserem zmiele orzechy? A blenderem nie? A siemie lniane tez nim zmiele?
>
> A.

Blenderem tez zmielisz orzechy. I siemie lniane tez. Mikserem siemie
lniane? chyba nie. Ja uzywam mlynka do kawy w tym celu.

MB

8. Data: 2008-09-04 16:56:26

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Alek wrote:

> [...]
> spotkać najrozmaitsze urządzenia o różnych zasadach działania
> i funkcjach, więc uważnie patrz na szczegóły konkretnego modelu.

Niestey pokrecilam pojecia mikser i malakser (robot kuchenny). To
wszystko, co pisalam o mikserze, to chodzilo mi o malakser, to
urzadzenie z wirujacym nozem.
MB

9. Data: 2008-09-13 23:05:02

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości >
> [...]
> spotkać najrozmaitsze urządzenia o różnych zasadach działania
> i funkcjach, więc uważnie patrz na szczegóły konkretnego modelu.

Blenderem wobec tego rozdrobnię marchewkę i ziemniaki?

A.

10. Data: 2008-09-14 15:24:56

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w
> wiadomości >

> Blenderem wobec tego rozdrobnię marchewkę i ziemniaki?
>
> A.

Blenderem rozdrobnisz ziemniaki surowe, ja tak robie placki
ziemniaczane. Z marchewki zrobi sie packa, z ktorej mozna wycisnac sok.
Z jablek mozna zrobic surowy mus, ktory mozna oslodzic do smaku.

A malakser, czyli robot kuchenny nie zmiele ziemniakow tak drobno, jak
na placki, natomiast posieka np. cebule,czy orzechy, w kawalki, a nie w
packe, jak blender. Malakser ma rowniez wymienne tarki, i wymienne noze,
np. do siekania ugotowanych jajek na jajka faszerowane, czy koperku w
duzych ilosciach do zamrozenia.

Oba te urzadzenia maja odmiene funkcje. Ja uzywam malaksera wielokrotnie
czesciej, niz blendera. A najczesciej uzywam wolnostojacego miksera do
robienia chleba i ciast.

MB

Pytanie do użytkowników Kitchen Aid
pyszny zawsze-sie-udajacy serniczek