bol 'gardla' ale obok

1. Data: 2007-05-25 05:23:03

Temat: bol 'gardla' ale obok
Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

3 dni temu zaczelo bolec mnie gardlo. Poniewaz tantum verde i ibuprom nic
nie dawaly przez caly dzien, to poszedlem do lekarza (internisty) i ten mi
przepisal sol morska do gardla oraz antybiotyk (penicyline) rozpoznajac
zapalenie pochodzenia bakteryjnego (lekko zaczerwienione migdaly).

Problem w tym, ze to nie migdaly mnie bola, a zagladajac sobie w jame i
przyswiecajac latarka zauwazylem, ze jakies 3 niewielkie (0.5cm) bialawe
jakby bable/wrzody mi sie robia obok prawego migdalu. Mowilem mu o tym, ale
nic nie widzial.

To leczenie pomoze, czy tez isc jeszcze raz/do innego?

Zalezy mi, zeby sie nie babrac z tym iles tygodni, poniewaz za tydzien sie
zenie i wole miec tylko i wylacznie slub i wesele na uwadze.

--
Olleo

2. Data: 2007-05-25 05:39:52

Temat: Re: bol 'gardla' ale obok
Od: "d852" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

olleo wrote:

> [...]
> i przyswiecajac latarka zauwazylem, ze jakies 3 niewielkie (0.5cm)
> bialawe jakby bable/wrzody mi sie robia obok prawego migdalu. Mowilem

Moze to afty ?

3. Data: 2007-05-25 05:42:50

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze to afty ?

Co to afty i skad sie biora?
--
Olleo

4. Data: 2007-05-25 05:44:38

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olleo" <o...@s...pl> napisał w wiadomości

> To leczenie pomoze, czy tez isc jeszcze raz/do innego?

Nikt Ci na to nie odpowie, nie widząc o co chodzi i nie badając pacjenta, no
chyba, że wróżka a i tu miałabym wątpliwości. Masz dwa wyjścia, albo po
prostu weź lek i zobacz jaki będzie efekt, albo idź do innego lekarza.
pozdr. A

5. Data: 2007-05-25 05:53:22

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze to afty ?

Czy to jest dobry opis?

http://samozdrowie.interia.pl/zdrowie/slownik_zdrowi
a/news?inf=486357

--
Olleo

6. Data: 2007-05-25 11:17:18

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Maj, 07:23, "olleo" <o...@s...pl> wrote:
> [...]
> przepisal sol morska do gardla oraz antybiotyk (penicyline) rozpoznajac
> zapalenie pochodzenia bakteryjnego (lekko zaczerwienione migdaly).

Samo zaczerwienienie swiadczyloby raczej o infekcji wirusowej (wtedy
antybiotyk nie potrzebny), ale z kolei dalej piszesz, ze zauwazyles
biale naloty/wrzody, a to przemawialoby za infekcja bakteryjna.

> Problem w tym, ze to nie migdaly mnie bola,

Nie mozesz miec tej pewnosci. Mozesz miec rozne doznania bolowe przy
zapaleniu migdalkow.

> a zagladajac sobie w jame i
> przyswiecajac latarka zauwazylem, ze jakies 3 niewielkie (0.5cm) bialawe
> jakby bable/wrzody mi sie robia obok prawego migdalu.
> (...)

Przypuszczam (tylko przypuszczam:), ze masz ropne zapalenie migdalkow.
Najlepiej byloby wykonac wymaz i posiew, i zastosowac odpowiedni,
wycelowany antybiotyk. Ale jesli rozpoczales juz antybiotyk, to
wykonanie posiewu nie wchodzi teraz absolutnie w gre.

> To leczenie pomoze, czy tez isc jeszcze raz/do innego?

Nie wiem, czy pomoze. Tego nikt nie wie :)
Jesli masz watpliwosci co do diagnozy, zawsze mozesz odwiedzic
drugiego lekarza.
Z kolei, jesli juz rozpoczales kuracje, to nie nalezy jej przerywac,
tylko czekac na efekty. Mozesz oczywiscie skonsultowac sie z innym
lekarzem. Trafna diagnoza jest najwazniejsza. Jesli chodzi zas o czas
leczenia, to glowa muru nie przebijesz :(

> Zalezy mi, zeby sie nie babrac z tym iles tygodni, poniewaz za tydzien sie
> zenie i wole miec tylko i wylacznie slub i wesele na uwadze.

Ba...

Gratuluj :) (Slubu, oczywiscie:)

Maja

7. Data: 2007-05-25 11:20:20

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam za 'zjedzone' 'e'. Mialo byc 'gratuluje' , oczywiscie :)

Maja

8. Data: 2007-05-26 10:18:55

Od: "Szymon" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olleo" <o...@s...pl> napisał w wiadomości
> Czesc,

Jeśli można to podłączę się pod pytanie.
Jakiś miesiąc temu zaczęło mnie boleć gardło i miałem gorączke. Diagnoza to
angina ropna. Lekarz przepisał 2 antybiotyki. Gardło przestało boleć, ale
jakieś 2 tygodnie temu znowu zaczęło. Ten sam lekarz powiedział, że są
jakieś czopy na migdałkach i przepisał mi inny antybiotyk, który wybrałem do
końca. Ze dwa dni po wybraniu tabletek gardło znowu zaczęło boleć i boli do
dzisiaj. Płukam gardło tantum verde i wodą utlenioną na zmianę. Co jeszcze
mogę zrobić żeby przestało boleć. Aha gardło boli przy przełykaniu śliny.

Z góry dzięki za odpowiedzi

9. Data: 2007-05-26 11:24:49

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:f35rrg$3aq$1@news.dialog.net.pl...> Czesc,

> [...]
> mogę zrobić żeby przestało boleć. Aha gardło boli przy przełykaniu śliny.

Proponuję kolejną wizytę u laryngologa (może innego, jakiegoś naprawdę
dobrego).
Myślę również, że najrozsądniej byłoby zrobić wymaz z gardła i posiew.
Wymaz można pobrać min.7 dni po zakończeniu kuracji antybiotykowej, a
najlepiej po upływie 10-14 dni bez antybiotyku. Mając w ręku wynik
posiewu wraz z antybiogramem należałoby ponownie udać się do lekarza,
który jeśli uzna za stosowne, przepisze antybiotyk wycelowany na dane
bakterie. Branie ciągle to nowych antybiotyków, w dodatku bez
pozytywnych efektów, NIE jest wskazane.

Maja

10. Data: 2007-05-26 13:49:30

Od: "Szymon" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
s.com...
> [...]

który jeśli uzna za stosowne, przepisze antybiotyk wycelowany na dane
bakterie. Branie ciągle to nowych antybiotyków, w dodatku bez

Ja nie byłem u laryngologa tylko u lekarza pierwszego kontaktu (czy jak tam
się ich inaczej nazywa). Dzięki za odpowiedź, jak nie przejdzie to po
weekendzie przejdę się jeszcze raz.

Szymon

oczyszczanie a dziwne stolce - troche dziwne pytanie
Jak bez lekow obnizyć ciśnienie w 3 minuty..
symetryczne zaniki korowe
tłumaczenie dokumentacji medycznej
Re: dziwna łupiez skory glowy