bóle brzucha

1. Data: 2002-12-01 00:43:21

Temat: bóle brzucha
Od: "Kajaa" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie. Wiem, że przez internet nie można postawić konkretnej diagnozy.
Ale może nakierujecie mnie jakie badania zrobić, albo co to prawdopodobnie
może byc ;o)
Więc wszytsko się zaczęlo 2 lata temu na przelomie zimy/wiosny. Nachodziły
mnie starsznie bóle, gdy coś zjadłam. Obojętnie co, ale najgorzej cierpiałam
po mleku i jajkach. Więc ograniczylam ten rodzaj pokarmu. Straciłam apetyt,
zauważylam u siebie dosyc duży spadek wagi. Mialam wtedy 14,5 roku. Schudlam
z 54 kg do 47 kg. Byłam wielokrotnie u lekarzy. Pilam rozne ziólka na
apetyt, miałam robione badania krwi i moczu, USG(badania NIC nie wykazaly),
bralam leki (np. Malox). Lekarka dala mi również skierowanie na gastroskopię
z podejrzeniem wrzodów żołądka. Strasznie sie przestarszyłam i postanowiłam
nie iść ;)) Gdy trochę się ocieplilo, przyszło lato, to bóle brzucha minęły.
Apetyt wrócił, mogłam już wszytsko jeść, było tak jak dawniej. W zeszłym
roku (jesień i przelom zimy i wiosny) bylo podobnie, choć o wiele lżejszym
przebiegu. Nie chudłam, apetyt był, ale bóle brzucha czasem występowaly.
W tym roku (16 lat) znowu pojawiły się bóle brzucha. Latem miałam duży
apetyt, wszytsko jadlam i nic sie nie dzialo. Teraz brzuch mnie nie boli
tylko wtedy gdy zjem naprawde mała porcję. Jeśli zjem normalną porcję,
brzuch już po kilku/nastu minutach zaczyna mnie boleć :(( Są to takie
nudności....wtedy jestem strasznie rozdrażniona, nie potrafię sie skupić.
Nie mam żadnych odruchow wymiotnych, apetyt jest i to duży :)) Nie potrafię
powiedziec po jakich produktach mam te nudności. Czy z tak laicznego opisu
potrafilibyście coś wywnioskować? Może ktoś ma/miał podobne objawy? Lubię
jeść, ale jak tylko zjem, to czuję ,że leży mi coś na żołądku....i za chiwlę
zaczyna mnie nudzić.....i przychodzi rozdrażnienie.... Okropne. Aha...nie
zawsze tak jest, tzn nie po kazdym posilku i nie codziennie (srednio 5/7
dni). Aha biegunek ani zaparć nie mam. Wszystko jest ok, poza tymi
bólami.....one przechodzą po około 3 godzinach od posilku (choc czasem i pół
dnia trzyma). Jakie jeszcze badania muszę wykonać? Z góry dziękuje za
wszystkie odpowiedzi.

3majcie sie gorąco (kaloryfera)
Kajaa

2. Data: 2002-12-01 13:29:08

Temat: Re: bóle brzucha
Od: "Tinue" <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajaa wrote:
> Mam pytanie. Wiem, że przez internet nie można postawić konkretnej
> diagnozy. Ale może nakierujecie mnie jakie badania zrobić, albo co
> prawdopodobnie może byc ;o)

Gastroskopia. Bez tego nic nie stwierdzisz. Ale nie bój się, badanie
nie jest takie najgorsze, zwłaszcza, że możesz poprosić o środki na
zniesienie odruchu wymiotnego.
A jeśli masz nadżerkę albo wrzód to lepiej, żebyś się dowiedziała
wcześniej, niż później.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

3. Data: 2002-12-01 21:08:01

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie badania krwi mialas robione?

Czy transaminazy np. tez?