bóle stawów u czterolatka

1. Data: 2006-11-21 16:14:54

Temat: bóle stawów u czterolatka
Od: "Anka P." <t...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Syn od ok. 5 dni ma silne bóle stawów.
Najpierw był to lewy łokieć. Bolal tak bardzo, że mały nie ruszał
palcami. Chirurg dziecięcy kazał założyć szynę gipsową, która zdjęłam w
poniedziałek, bo.... w sobote syn nie chodził wieczorem z bólu. Bolała
go lewa pięta. W niedzielę nie chodził prawie od 14 po południu, bo
bolało go prawe udo, potem prawe kolano.
W poniedziałek miał silny ból prawego nadgarstka. Dziś leży w łóżku od
15 i stara sie nie ruszać, bo boli go silnie lewe udo bądź biodro (nie
potrafi dokładnie zlokalizować bólu).
Zrobiliśmy wczoraj morfologię. Wyszła idealna. ASO w normie. OB podwyższone.
Pediatra zauważyła wczoraj lekki obrzęk lewego kolana.
Zleciła dziś dodatkowo zrobienie RF i CRP (jutro z rana zrobimy).
Wczoraj kazała oddać mocz do badania bakteriologicznego, a także kał w
kierunku bakterii i grzybów.
Dodam, że syn nie ma apetytu od ok. 10 dni, a zawsze lubił zjeść. Teraz
spadek apetytu jest bardzo widoczny i trwa na tyle długo, że jest to dla
mnie oczywisty sygnał, że coś się dzieje. Szymon czasem narzeka też na
bóle brzucha.
Jutro idziemy na wizytę do reumatologa dziecięcego i USG stawów.
Czy ktoś mi może rozjaśnić jakie znaczenie ma posiew kału czy moczu w
związku z silnymi bólami stawów? Czego można się spodziewać po opisanych
objawach?

Anka P.

2. Data: 2006-11-21 19:46:26

Temat: Re: bóle stawów u czterolatka
Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Tue, 21 Nov 2006 17:14:54 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Anka P., a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Czy ktoś mi może rozjaśnić jakie znaczenie ma posiew kału czy moczu w
> związku z silnymi bólami stawów?

Nie wypowiem sie w temacie przyczyn tego co sie dzieje tylko cytowanego
pytania:
przy silnych infekcjach ukladu pokarmowego lub moczowego moze dojsc do
zaatakowania przez bakterie stawow. Mozliwe jest tez by toksyny produkowane
przez patologiczne bakterie lub grzyby dawaly takie objawy zatrucia.

Robilas morfologie, ale czy byl w niej rozmaz?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

Ból stawów łokciowych