boli szczęka/ucho??

1. Data: 2006-01-29 20:47:06

Temat: boli szczęka/ucho??
Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
mam taki mały problem.
gdy otwieram szerzej buzię na wysokości ucha a dokładnie w tej "dziurce"
przy uchu która tworzy sie po otwarciu buzi mnie strasznie boli!

nie wiem co może być przyczyną - zawiało? wątpię... noszę czapkę :(

ewentualnie do jakiego lekarza mam się zgłosić?
laryngologa czy ogólnego?
bardzo proszę o odpowiedź

2. Data: 2006-01-29 21:20:59

Temat: Re: boli szczęka/ucho??
Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

mufaska pisze 29-01-2006 21:47:
> [...]
>
> nie wiem co może być przyczyną - zawiało? wątpię... noszę czapkę :(
>
> ewentualnie do jakiego lekarza mam się zgłosić?

Poszukaj dentysty zajmującego się problemami stawów
skroniowo-żuchwowych. Masz problemy z otwarciem ust? Wrażenie, że coś
"przeskakuje" w stawie przy otwieraniu?
Przyczyną (jeśli to faktycznie staw) może być np. zbyt szerokie otwarcie
(ziewanie chociażby), wady zgryzu, brak lub starcie bocznych zębów,
uraz, stres (zgrzytanie zębami lub ich zaciskanie)...

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

3. Data: 2006-01-29 21:27:12

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> gdy otwieram szerzej buzię na wysokości ucha a dokładnie w tej "dziurce"
> przy uchu która tworzy sie po otwarciu buzi mnie strasznie boli!
Ta "dziurka" to tylna część stawu skroniowo-żuchwowego.
To może być staw, albo jakiś proces zapalny w przewodzie słuchowym (ropień,
czyrak).

> nie wiem co może być przyczyną - zawiało? wątpię... noszę czapkę :(
Jeżeli staw, to przyczyną mogą być zaburzenia okluzji (zgryzu), stres, uraz
albo stan zapalny.

> ewentualnie do jakiego lekarza mam się zgłosić?
> laryngologa czy ogólnego?
Do laryngologa (najprawdopodobniej) trzeba mieć skierowanie (chyba, że
idziesz prywatnie). Do rodzinnego też możesz pójść (chociaby po
skierowanie). No i oczywiście do stomatologa.

4. Data: 2006-01-29 22:35:11

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Jan 2006 22:27:12 +0100, Radosław Rossa napisał(a):

dzięki za odpowiedź!
czyrak to chyba nie jest bo czasem mi się to zdarza i tym razem czuję
"inaczej"

może to i od stresu.. wydaje mi się, że przy takim właśnie zagryzaniu coś
chrupnęło...
lekarz coś pomoże czy po prostu odczekać....?

5. Data: 2006-01-30 06:24:42

Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> lekarz coś pomoże czy po prostu odczekać....?
Pomoże. Jakbyś chciał wiedzieć jak - mój post z 23.01.2006 do tematu "Ból
ucha przy nagryzaniu" z 22.01.2006

6. Data: 2006-01-30 15:27:31

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Jan 2006 07:24:42 +0100, Radosław Rossa napisał(a):
> Ból
> ucha przy nagryzaniu

dzięki

7. Data: 2006-01-31 21:49:00

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Jan 2006 07:24:42 +0100, Radosław Rossa napisał(a):
> Pomoże. Jakbyś chciał wiedzieć jak - mój post z 23.01.2006 do tematu "Ból
> ucha przy nagryzaniu" z 22.01.2006

oj to na pewno od zęba nie jest...
poczekam i zobaczę co mi powie d.

Swędząca blizna po cesarce