borelioza - to jej objawy ?

1. Data: 2004-08-25 14:10:02

Temat: borelioza - to jej objawy ?
Od: "Anonymous" <N...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Od ponad 3 tygodni mam stale utrzymujacy sie stan podgoraczkowy (do 37.6,
przecietnie 37.2-37.4), poza tym problemy zoladkowe, zle samopoczucie i
znaczna sennosc. Co ciekawe, prawie non-stop mam obnizony apetyt ktory
czasami przeradza sie w bardzo silny krotkotrwaly apetyt na zjedzenie
czegos.
Poszedlem do lekarza, po cyklu roznych poczynan wykryto u mnie borelioze.
Jednak zastanawia mnie to ze podobno charakterystyczny jej objaw to tzw.
rumien wedrujacy ktorego u siebie NA 100 % NIE MIALEM (dokladnie sie ogladam
zawsze jak wracam z lasu itp. jesli moge miec kleszcza). Co jeszcze
ciekawsze, nigdy u siebie kleszcza nie znalazlem (w ciagu ostatniego roku),
a jak mowilem, po kazdym spacerze ogladam sie dokladnie.

Mam pare pytan do Grupowiczow:
1. Czy w/w objawy moga byc objawami boreliozy mimo iz nie ma rumienia
wedrujacego ? Jesli tak, to na ktory jej etap one wskazuja ? (chyba ten
pierwszy ale nie ma rumienia!)
2. Czy jest mozliwe zakazenie borelioza w wypadku gdy kleszcze sie
przyczepil i odpadl w czasie do paru godzin ? (bo tylko takie rozwiazanie
widze). Lub czy moze byc ona roznoszona przez np. komary?
3. Ile takie objawy moga sie utrzymywac? Obecnie trwaja juz trzeci tydzien.

Z gory dziekuje za pomoc

2. Data: 2004-08-25 16:57:42

Temat: Re: borelioza - to jej objawy ?
Od: "anka26" <o...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tutaj sporo jest

http://www.spzoz.hajnowka.pl/zakaz/boreli_l.htm

chociaz, czytalem gdzies, ze nie u wszystkich wystepuje rumien. Moja mama
leczy sie aktualnie na borelioze, rumien co prawda miala, ale lekarz tez jej
wspominal, ze nie zawsze wystepuje. Objawy mamy oprocz rumienia to bole
stawow i miesni, głównie nóg. Bierze doxycykline co 12 godzin i tak zdaje
sie, ze przez 6 tygodni.

pozdrawiam
krzysztof

3. Data: 2004-08-25 20:02:59

Od: "Docia" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pare pytan do Grupowiczow:
> 1. Czy w/w objawy moga byc objawami boreliozy mimo iz nie ma rumienia
> wedrujacego ? Jesli tak, to na ktory jej etap one wskazuja ? (chyba ten
> pierwszy ale nie ma rumienia!)

rumień nie musi występować

> 2. Czy jest mozliwe zakazenie borelioza w wypadku gdy kleszcze sie
> przyczepil i odpadl w czasie do paru godzin ? (bo tylko takie rozwiazanie
> widze). Lub czy moze byc ona roznoszona przez np. komary?

mógł cie ugryźć, podrapałeś się, kleszcz odpadł a borelioze sobie
"wdrapałeś".
Możliwe też że borelioze masz od dawna (wcześniej niż rok) a teraz się
uaktywniła.

> 3. Ile takie objawy moga sie utrzymywac? Obecnie trwaja juz trzeci
tydzien.

poszukaj lekarza od chorób zakaźych i zadaj mu wszystkie męczące Cię
pytania. Powinien odpowiedzieć - mój tak zrobił :). Służę namiarami we
Wrocławiu.

pozdrawiam i radzę weź się za nią ostro bo jeśli nie leczona, to zrobi się z
tego poważna choroba i nieciekawe konsekwencje..

D.

4. Data: 2004-08-26 08:09:14

Od: "Mrówka" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anonymous" <N...@n...com> napisał w wiadomości

> Mam pare pytan do Grupowiczow:
> 1. Czy w/w objawy moga byc objawami boreliozy mimo iz nie ma rumienia
> wedrujacego ? Jesli tak, to na ktory jej etap one wskazuja ? (chyba ten
> pierwszy ale nie ma rumienia!)

Nie musi wystepowac rumien.Czy to na pewno borelioza powinno sie stwierdzic
po wynikach badania krwi.

> 2. Czy jest mozliwe zakazenie borelioza w wypadku gdy kleszcze sie
> przyczepil i odpadl w czasie do paru godzin ? (bo tylko takie rozwiazanie
> widze). Lub czy moze byc ona roznoszona przez np. komary?

Ja u swojego syna kleszcza nie znalazlam,podejrzewam ze po prostu go
zdrapal.

> 3. Ile takie objawy moga sie utrzymywac? Obecnie trwaja juz trzeci
tydzien.

Nieleczone,bardzo dlugo.

Lec do lekarza,zrob badania.
My bylismy u dermatologa.