cd."Dlaczego nie toną"

1. Data: 2004-07-19 10:45:27

Temat: cd."Dlaczego nie toną"
Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plecionych nylonowych worków /białych :( / i wczoraj usiłowałam utopić je w
> stawie. Nie chciały cholery iść na dno, chociaż takie ciężkie i z
> determinacją wpychaliśmy je pod wodę. Czarny obłok torfiany z nich się
> unosił do wody, bąbelki powietrza wypływały i nic. Pływają po stawie jak
> jakieś martwe istoty, obwiązane sznurkiem niebieskim, ryby się ich boją.
> Dzisiaj pojechaliśmy do ogrodu. Woda taka zielona, jak była.
> Czy za wszelką cenę trzeba je utopić do końca, czy mogą tak pływać?
> I co zrobić z tym mokrym torfem po dwóch tygodniach?

Witam Aniu!
żeby worki z torfem zatopić wystarczy do wnetrza worka razem z torfrm dodać
jeden lub dwa kamienie a worek uwiązać do brzegu na lince takiej długości aby
worek był zatopiony tuż przy brzegu (łatwiej wtedy o jego usunięcie z oczka po
ok 3 - 4 tygodniach). Tak zamocowane worki można później "wyciskać" np.
grabiami tak trzymanymi aby zęby grabi nie uszkodziły worka. Ten czarny, a w
zasadzie brunatny "obłok" to właśnie te kwasy humusowe wraz z drobinkami torfu
które w niczym nie szkodzą. Takie wyciskanie wraz połączone z "zamieszaniem"
wody z takim obłokiem, przyśpiesza uwalnianie sie do wody kwasów humusowych
odpowiedzialnych za zmianę pH wody. Jeżeli po tych 3 - 4 tygodniach nie
bedziesz widziała różnicy to trzeba operację ponowić, sprawdzając wcześniej pH
wody, powino oscylować między 6,8 a 7,5.

Torf po wykorzystaniu można podsypać pod rosliny rosnące w ogrodzie lub dodać
do kompostownika, ja preferuję ten ostatni sposób.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

2. Data: 2004-07-20 14:22:49

Temat: Re: cd."Dlaczego nie toną"
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:0133.0000085b.40fba647@newsgate.onet.pl...

> [...]
aby
> worek był zatopiony tuż przy brzegu (łatwiej wtedy o jego usunięcie z

Acha, to jednak 4 tygodnie, a nie dwa. Teraz woda jakby bardziej czarna a
mniej zielona :). Nadal mętna. Pewnie nigdy taka już nie będzie jak świeżo z
wodociągu. Dopiero 10 dni minęło. Będę wyciskac te worki, bo nie chce mi się
ich wyciągac i odwiązywać. Karasie się wytarły, więc może w sumie jakość
wody nie jest taka zła. Po prostu filtr by się przydał, co w tym roku już
nierealne.
pozdrawiam cieplutko
Anka

> Pozdrawiam,