cel masażu serca

1. Data: 2005-03-11 13:54:19

Temat: cel masażu serca
Od: "Esculape" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś z Was mógłby mi wytłumaczyć na jakiej zasadzie wraca czynność serca
w przypadku udanego masażu serca?
Uciskanie pośrednie (przez mostek) lub bezpośrednie - w czasie operacji ma
na celu wypompowywanie krwi na obwód - to oczywiste, ale w jaki sposób wraca
elektryczna czynność mięśnia sercowego? Mechanoreceptory?

Pozdrawiam,

Esculape

2. Data: 2005-03-11 16:06:39

Temat: Re: cel masażu serca
Od: "Jureks" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Esculape" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Uciskanie pośrednie (przez mostek) lub bezpośrednie - w czasie operacji ma
> na celu wypompowywanie krwi na obwód - to oczywiste,

Jak widać nie takie oczywiste, bo wcale nie o to w masażu serca chodzi.
Głównym celem jest zapewnienie przepływu krwi przez naczynia wieńcowe.
Dlatego właśnie nie wolno go wykonywać zbyt szybko, ponieważ tętnice
wieńcowe napełniają się krwią podczas rozkurczu serca.

3. Data: 2005-03-11 20:42:41

Od: Cosa <mcosa_wytnij_@w_wytnij_pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Fri, 11 Mar 2005 17:06:39 +0100, "Jureks"
<j...@p...pl> napisał coś takiego:

> [...]
>Dlatego właśnie nie wolno go wykonywać zbyt szybko, ponieważ tętnice
>wieńcowe napełniają się krwią podczas rozkurczu serca.

Jednakowoż odrobina rzutu na obwód też by się przydała :)
Cóż z tego że serce nienajgorsze skoro na górze tylko pień wytrzymał...
--
Cosa
"Pokolenia dziedziczyły pocałunek drogą tradcji ustnej"

4. Data: 2005-03-11 21:55:20

Od: "Esculape" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dlatego właśnie nie wolno go wykonywać zbyt szybko, ponieważ tętnice
> wieńcowe napełniają się krwią podczas rozkurczu serca.
Fizjologicznie tak, kiedy pracuje mięsień, ale w asystolii albo w
zatrzymaniu serca w skurczu ta informacja nie jest chyba przydatna...
Zresztą pytałem o co innego :)

jak to teraz jest z dentystami
Badanie gęstości kości u dziecka??
pekajaca skora piet
plastyka krocza - szukam dobrego specjalisty
Zapalenie zatok przynosowych