celebrex+prosba o pomoc (reumatolog???)

następny post »
From: "cimeries" <v...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: celebrex+prosba o pomoc (reumatolog???)
Date: Tue, 14 Aug 2001 20:20:41 +0200

Potrzebuje informacji o tym leku. Czy istnieje tanszy odpowiednik?

Osoba (kobieta, 21lat) mi bliska od jakichs dwoch miesiecy cierpi na bole
rak i nog, zawsze rano, po przebudzeniu sie przez kilka godzin. Bol odczuwa
jakby w kosciach (nie sa to wiec zadne zakwasy) i jest on na tyle silny i
oslabiajacy, ze nie jest w stanie zrobic podstawowych czynnosci np. odkrecic
wody. Bol z dnai na dzien nasila sie, ostatnio trwal od 8rano do 1 po
poludniu. Osoba ta odwiedzila juz kilku lekarzy min. byla w poradni
reumatologicznej, naczyniowej i endokrynologicznej. Zaden z lekarzy nie byl
w stanie postawic diagnozy i tylko ja zbywal. Rzecz dziala sie w Slupsku.
Mysle, ze powinna miec wykonane kompleksowe badania. Jedyne jakie jej
wykonano to badanie krwi, gdzie niepokojace wydalo mi sie OB 45 (lekarz
zbagatelizowal zupelnie!), odczynnik lateksowy (lekarz stwierdzil jedynie,
ze to moze swiadczyc o wielu chorobach wiec tak naprawde nic to nie mowi)
oraz badanie radiologiczne stawow kolanowych (brak odchylen od stanu
prawidlowego). Skany wynikow badan moge przeslac na priva.
Osoba ta cierpi a lekarze umywaja rece. Mam wiec pytanie, co mozna zrobic?
Gdzie sie zglosic aby wykonac wiecej badan? Moze ktos jest w stanie polecic
jakiegos lekarza? Najchetniej w Gdansku. Moze zglosic sie do tamtejszej
Akademii Medycznej lub szpitala wojewodzkiego? Czy trzeba miec skierowanie
od lekarza pierwszego kontaktu (ktory jest w slupsku) czy mozna od
prywatnego? Naprawde nie mam pojecia co robic a kazdy slupski lekarz wzrusza
ramionami a na pytania o badania w gdansku stwierdza: nic nie wiem.

Co do Celebrexu- znajoma lekarka dala wczoraj w/w przed snem jedna tabletke.
Osoba po przebudzeniu dzisiaj z radoscia stwierdzila, ze po raz pierwszy od
bardzo dawna nic ja nie boli. Wczesniej brala mnostwo lekow przeciwbolowych
i zadne nie przynosily rezultatu. Lek jest jednak bardzoi drogi no i w sumie
nie rozwiazuje problemu bo nadal nie wiadomo co to za choroba.

Prosze o pomoc bo nie wiem co robic. Sprawa wydaje sie byc przewlekla i
bardzo mnie martwi...

Cimeries