celebrex+prosba o pomoc (reumatolog???)

1. Data: 2001-08-14 18:20:41

Temat: celebrex+prosba o pomoc (reumatolog???)
Od: "cimeries" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuje informacji o tym leku. Czy istnieje tanszy odpowiednik?

Osoba (kobieta, 21lat) mi bliska od jakichs dwoch miesiecy cierpi na bole
rak i nog, zawsze rano, po przebudzeniu sie przez kilka godzin. Bol odczuwa
jakby w kosciach (nie sa to wiec zadne zakwasy) i jest on na tyle silny i
oslabiajacy, ze nie jest w stanie zrobic podstawowych czynnosci np. odkrecic
wody. Bol z dnai na dzien nasila sie, ostatnio trwal od 8rano do 1 po
poludniu. Osoba ta odwiedzila juz kilku lekarzy min. byla w poradni
reumatologicznej, naczyniowej i endokrynologicznej. Zaden z lekarzy nie byl
w stanie postawic diagnozy i tylko ja zbywal. Rzecz dziala sie w Slupsku.
Mysle, ze powinna miec wykonane kompleksowe badania. Jedyne jakie jej
wykonano to badanie krwi, gdzie niepokojace wydalo mi sie OB 45 (lekarz
zbagatelizowal zupelnie!), odczynnik lateksowy (lekarz stwierdzil jedynie,
ze to moze swiadczyc o wielu chorobach wiec tak naprawde nic to nie mowi)
oraz badanie radiologiczne stawow kolanowych (brak odchylen od stanu
prawidlowego). Skany wynikow badan moge przeslac na priva.
Osoba ta cierpi a lekarze umywaja rece. Mam wiec pytanie, co mozna zrobic?
Gdzie sie zglosic aby wykonac wiecej badan? Moze ktos jest w stanie polecic
jakiegos lekarza? Najchetniej w Gdansku. Moze zglosic sie do tamtejszej
Akademii Medycznej lub szpitala wojewodzkiego? Czy trzeba miec skierowanie
od lekarza pierwszego kontaktu (ktory jest w slupsku) czy mozna od
prywatnego? Naprawde nie mam pojecia co robic a kazdy slupski lekarz wzrusza
ramionami a na pytania o badania w gdansku stwierdza: nic nie wiem.

Co do Celebrexu- znajoma lekarka dala wczoraj w/w przed snem jedna tabletke.
Osoba po przebudzeniu dzisiaj z radoscia stwierdzila, ze po raz pierwszy od
bardzo dawna nic ja nie boli. Wczesniej brala mnostwo lekow przeciwbolowych
i zadne nie przynosily rezultatu. Lek jest jednak bardzoi drogi no i w sumie
nie rozwiazuje problemu bo nadal nie wiadomo co to za choroba.

Prosze o pomoc bo nie wiem co robic. Sprawa wydaje sie byc przewlekla i
bardzo mnie martwi...

Cimeries

2. Data: 2001-08-14 19:26:05

Temat: Re: celebrex+prosba o pomoc (reumatolog???)
Od: "cimeries" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlam troche informacji w sieci. Wszystko wskazuje na reumatyzm.
Najdziwniejsze jest to, ze nie zostala postawiona taka diagnoza przez
lekarza z poradni reumatologicznej w Slupsku.
Moze ktos polecic taka poradnie lub dobrego lekarza w Gdansku?

Cimeries

3. Data: 2001-08-14 22:32:39

Od: "Piotrek" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Możliwe, że dobry będzie również Vioxx (nawet chyba trochę tańszy) (vioxx =
rofekoksyb), a celebrex to celekoksyb. Oba leki jak wynika z nazwy są koksybami. Są
to selektywne inhibitory enzymu cyklooksygenazy typu 2 (COX-2). Poza tym warto przy
takich objawach sprawdzić ASO (poziom antystreptolizyny), czyli przeciwciał które
mogą "atakować" nasze stawy. Norma = poniżej 200. Pozdrawiam

4. Data: 2001-08-15 09:58:06

Od: "Blade Runner" <B...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla samego ASO kluc sie nie warto. Na goraczke reumatyczna to raczej nie
wyglada. Jasna sprawa, ze stan taki wymaga diagnostyki a reumatolog bedzie
juz wiedzial jakie badania zlecic. Tyle, ze u mnie w centralnej Polsce do
reumatologa czeka sie nieraz kilka miesiecy... Prawda jest, ze latex nie
jest badaniem specyficznym, ale zbywanie pacjenta z takimi objawami i OB 45
to jest glupota i rece opadaja... Na zmiany w rtg jest jeszcze za wczesnie.
Co do lekow, to roznica cen rofekoksybu i celekoksybu nie jest duza. W
przypadku tych lekow sprawdza sie powiedzenie, ze jak ktos pyta o cene, to
znaczy ze go nie stac. Moze sprobowac czegos troche tanszego np. Movalis,
Relifex, Aulin ewentualnie Rantudil... Zdarza sie, ze dobor leku
przeciwzapalnego jest sprawa czysto empiryczna...
Pozdrawiam
BR

5. Data: 2001-08-15 10:21:19

Od: "cimeries" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Blade Runner napisał(a) w wiadomości: <9ldh3j$2tcs$1@news2.ipartners.pl>...
>Dla samego ASO kluc sie nie warto. Na goraczke reumatyczna to raczej nie
>wyglada. Jasna sprawa, ze stan taki wymaga diagnostyki a reumatolog bedzie
>juz wiedzial jakie badania zlecic.

Teoretycznie. Reumatolog rowniez zbyl chora. Jakie wiec badania powinny byc
zlecone?

> [...]
>jest badaniem specyficznym, ale zbywanie pacjenta z takimi objawami i OB 45

Mi tez opadly...

> [...]
>Relifex, Aulin ewentualnie Rantudil... Zdarza sie, ze dobor leku
>przeciwzapalnego jest sprawa czysto empiryczna...

Potrzebna jest diagnoza bo mimo wszytko nie sposob leczyc sie samemu, liczac
na przychylnosc znajomej. Jednak bol jest taki, ze osoba ta boi sie klasc
wieczorem.
Z informacji znalezionych w sieci wynika, ze Celebrex jest znacznie
bezpieczniejszym lekiem jezeli chodzi o skutki uboczne dla ukladu
pokarmowego.
Czy jest szansa na calkowite wyleczenie reumatyzmu czy te leki trzeba bedzie
brac latami?
I co z aktywnoscia fizyczna, czy jest w tym stanie przeciwskazane uprawianie
sportu albo rekreacyjnego jezdziectwa, jazdy na rowerze i wiekszego wysilku
fizycznego?

Dzikuje za odpowiedzi i pozdrawiam
Cimeries

6. Data: 2001-08-17 02:22:36

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebna jest diagnoza bo mimo wszytko nie sposob leczyc sie samemu, liczac
> na przychylnosc znajomej. Jednak bol jest taki, ze osoba ta boi sie klasc
> wieczorem.

W zupelnosci sie zgadzam. Nie wydaje mi sie, aby rzeczywiscie cos zrobiono. Ale
i szukanie rozpoznania poprzez internet nie wydaje sie mozliwe.

> Z informacji znalezionych w sieci wynika, ze Celebrex jest znacznie
> bezpieczniejszym lekiem jezeli chodzi o skutki uboczne dla ukladu
> pokarmowego.

Zgadza sie. Jest bezpieczniejszy. Ale ma tez i swoje skutki uboczne. W sensie
dzialania przeciwbolowego wydaje sie, ze VIOXX jest silniejszy ( przy tym samym
jako COX-II inhibitorze ) dzialaniu. No i ten drugi mozna podawac raz dziennie.

Obe leki stosuje na codzien od blisko dwoch lat i choc sa pacjenci, ktorzy
wymagaja dodania innego srodka "przeciwbolowego", to w sumie zdaja one
egzamin . Nie mam wiekszego doswiadczenia z trzecim lekiem MOBICOX.

> Czy jest szansa na calkowite wyleczenie reumatyzmu czy te leki trzeba bedzie
> brac latami?

Mozna praktycznie biorac zatrzymac postepy choroby. Im leczenie choroby
reumatycznej wczesniej rozpoczete i bardziej "agresywnie" prowadzone - tym
rokowanie lepsze.

> I co z aktywnoscia fizyczna, czy jest w tym stanie przeciwskazane uprawianie
> sportu albo rekreacyjnego jezdziectwa, jazdy na rowerze i wiekszego wysilku
> fizycznego?

W ostrym stanie schorzenia, przy obrzeku i silnym bolu ,nie wydaje sie to
mozliwe. Ale jak tylko ostra faza minie i schorzenie sie stabilizuje uprawianie
aktywnosci fizycznej jest bardzo wazne. Nie tylko ze wzgledu na stan psychiczny
chorego !

Nieco gorzej sie sprawy przedstawiaja gdy dojdzie do zniszczenia powierzchni
stawowych przez proces reumatyczny. Tutaj bez wymiany stawow niestety niewiele
sie da zrobic.

Usiluje sie leczyc podajac dostawowo leki takie jak na przyklad "synvisc" , ale
proces jest zmudny i wymaga sporej zrecznosci ze strony lekarza i doskonalej
wspolpracy ze strony pacjenta.

Pozdrawiam

dradam

7. Data: 2001-08-17 15:58:42

Od: "cimeries" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za odpoweidzi. W poniedzialek zglosimy sie prywatnie do reumatologa
w Sopocie. Mam nadzieje ze wykaze sie wieksza kompetencja nzi slupscy
'specjalisci'. Do tego czasu chora bierze Aulin.

pozdrawiam
Cimeries

Refleksoterapia
stymulacja