cena dyplomu ... ?

1. Data: 2002-01-24 19:40:43

Temat: cena dyplomu ... ?
Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

prywatne - platne - zaoczne

panstwowe - darmowe - dzienne

Które uczelnie lepiej kształcą? Zapraszam do dyskusji.

Oliwia

1. Data: 2002-01-24 19:47:32

Temat: Re: cena dyplomu ... ?
Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oliwia"

<...>
> Które uczelnie lepiej kształcą? Zapraszam do dyskusji.

te które sami ukonczylismy... :-/

Marsel

1. Data: 2002-01-24 19:49:28

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> <...>
>

> te które sami ukonczylismy... :-/

I to jest, jak dla mnie zdanie, ktore konczy dyskusje :-))
Bo ciekaw jestem jaki % odpowie inaczej :-))

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@w...pl <|> http://www.wr.pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-01-24 21:20:03

Od: "ika zuzeloth" <i...@i...ciach.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wilczek <w...@i...com> na moim ekranie zjawia się z tekstem:

> I to jest, jak dla mnie zdanie, ktore konczy dyskusje :-))
> Bo ciekaw jestem jaki % odpowie inaczej :-))

Ja bym odpowiedziała inaczej, ale nie chce mi się w tej sprawie
dyskutować ;)
Uważam, że moja uczelnia jest beznadziejna i planuję się przenieść na
inną - tzn do innego miasta, ale kierunek ten sam.

--
ika - umop apisdn

1. Data: 2002-01-24 21:27:48

Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ika zuzeloth" <...>
> Ja bym odpowiedziała inaczej, ale nie chce mi się w tej sprawie
> dyskutować ;)
> Uważam, że moja uczelnia jest beznadziejna <....>

a to jest jedyna mozliwa sensowna alterantywna odpowiedz,
wierze Ci, ta uczelnia jest beznadziejna jezli nie potrafiła nawet wpoic
Ci przekonania o swojej jakości... :-/
Marsel

1. Data: 2002-01-24 21:31:20

Od: "ika zuzeloth" <i...@i...ciach.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel <i...@w...pl> na moim ekranie zjawia się z tekstem:

> a to jest jedyna mozliwa sensowna alterantywna odpowiedz,
> wierze Ci, ta uczelnia jest beznadziejna jezli nie potrafiła nawet
> wpoic Ci przekonania o swojej jakości... :-/

Studiuję na niej 'za karę', za zawalenie lat studiów na innej uczelni. To
jest jeden z powodów dla której tej nie lubię.
Poza tym obiektywnie jest kiepska - w rankingu jest 3 od końca w Polsce.

To jest oczywiście uogólnienie - są tu wartościowi ludzie wśród
pedagogów. Ich szanuję, uczelnię - nie.

--
ika - umop apisdn

1. Data: 2002-01-24 21:40:27

Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ika zuzeloth<...>

zawodzi mnie podwójnie - raz bo dyskutuje o tym , miła nie, a dwa bo sie
wycofuje rakiem... (moze bedzie musiałazostać w tej szkole na drugi rok?)
;-)))

> Studiuję na niej 'za karę', za zawalenie lat studiów na innej uczelni.
> jest jeden z powodów dla której tej nie lubię.

ciekawy powód, nie powiem :)

> Poza tym obiektywnie jest kiepska - w rankingu jest 3 od końca w Polsce.

a na świcie? ;-)

> To jest oczywiście uogólnienie - są tu wartościowi ludzie wśród
> pedagogów. Ich szanuję, uczelnię - nie.

widac ich wpływ na uczelnie jest znikomy, tylko wspołczuć... chyba
wszystkim :-/

pozdrawiam
Marsel

1. Data: 2002-01-24 21:47:29

Od: "stm" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Oliwia" wrote in
> prywatne - platne - zaoczne
> panstwowe - darmowe - dzienne
> Które uczelnie lepiej kształcą? Zapraszam do dyskusji.

Zacznijmy od tego ze uczelnie prywatne nie sa organizacjami non-profit
tylko zwyczajnymi firmami majacymi przynosic zyski.
(czy to dziala - wystarczy popatrzec czym jezdza rektorzy;-)

Nie oznacza to oczywiscie ze poziom wykladow z zalozenia jest niski.
Czesto szkoly zapraszaja do wspolpracy znane nazwiska, z renomowanych szkol
panstwowych,
przyciagajac w ten sposob 'klientow'.
Zdarza sie rowniez ze na liscie wykladowcow sa profesorowie,
ktorzy nigdy nie beda wykladac w danej szkole bedac tylko zacheta dla
kandydatow
majaca zwiekszyc wiarygodnosc 'uczelni', a tzw. 'renoma' szkoly jest
budowana przez odpowiedni PR

Inna sprawa jest ze 'niedzielni' wykladowcy mniej serca wkladaja w wyklady
"miedzy kosciolem a obiadem",
za które dostaja niemale honoraria, traktujac je jako rzemioslo i sposob
zarabiania pieniedzy,
a nie jako powolanie i prace naukowa,
które to z czystym czesto sumieniem uskuteczniaja w macierzystych
uczelniach.

Ponadto oczywiscie, w trybie zaocznym (i to chyba bez wzgledu na forme
wlasnosci szkoly)
ilosc zajec jest bardzo ograniczona. Rzadko zdarzaja sie cwiczenia/laborki,
a jesli juz to z przypadkowo dobranymi magistrami ktorzy musza jakos
zaliczyc prace ze studentami...

Jesli zas chodzi o wymagania to z powodow finansowych szkoly prywatne nie
moga stawiac zbyt wysokiej poprzeczki na egzaminach, zarowno wstepnych jak
semestralnych poniewaz popyt na ich uslugi bylby znikomy.
Zadna firma nie moze pozwolic sobie na to by co pol roku tracic polowe swych
przychodow ;-)
Latwo zauwazyc, ze na wstepie do szkol prywatnych w wiekszosci obowiazuje
tylko rozmowa kwalifikacyjna, z pytaniami niewiele rozniacymi sie od
audiotele badz milionerow.
Potem odsiew na sesji najwyzej10% (to ci ktorych na sile zasponsorowali
rodzice ;-)), ktory zwykle jest uzupelniany naborem wiosennym.
To jest po prostu maszynka do zarabiania pieniedzy,
a ewentualne ksztalcenie zalezne jest przedewszystkim od zdolnosci
indywidualnych
uczeszczajacych doń studentow jak i od tego jak _sami_ potrafią (badz nie)
przyswoic sobie wiedze
Szkola moze co najwyzej pomoc (lub przeszkodzic) ja ukierunkowac...

Mysle, ze duza wine za taki stan rzeczy ponosza zbyt liberalne przepisy i
zbyt slaby nadzor ze strony ministerstwa edukacji, ale mialo nie byc o
polityce... ;-)

Oczywiscie nie generalizujmy, zaraz odezwa sie glosy, ze ta badz tamta
prywatna szkola jest wyjatkowa...;-))
Chetnie poczytam...

pozdroovka

Marek

p.s.
Cholera, ale sie rozpisalem, ale po zaczetej czwartej szkole mam na to
wlasny
bardzo subiektywny poglad.;-))

1. Data: 2002-01-24 21:51:19

Od: "ika zuzeloth" <i...@i...ciach.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel <i...@w...pl> na moim ekranie zjawia się z tekstem:

> zawodzi mnie podwójnie - raz bo dyskutuje o tym , miła nie,

Na złość! :)

> a dwa bo sie
> wycofuje rakiem... (moze bedzie musiałazostać w tej szkole na drugi
> rok?)
> ;-)))

Będę musiała jeszcze do sesji letniej w przyszłym roku. A później fru
fru!

> a na świcie? ;-)

Nie dołuj mnie :(
Albo dołuj, jak Ci to sprawia przyjemność ;)
Ja i tak mam wisielcze optymistyczne samopoczucie.

> widac ich wpływ na uczelnie jest znikomy, tylko wspołczuć... chyba
> wszystkim :-/

Ważne, że mają choć na studentów wpływ i że ci mogą zawsze na nich
liczyć.

--
ika - umop apisdn

1. Data: 2002-01-25 20:01:07

Od: "Andrzej Litewka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Oliwia"
> Które uczelnie lepiej kształcą?

Żadna uczelnia Cię nie wykształci jeżeli kierunek, który obrałaś nie jest
Twoją pasją.
Tylko max. 10 % kończących uczelnie to fachowcy, bo tylko tyle osób studiuje
to co lubi i to co ich pasjonuje.
Zresztą tak jest we wszystkich zawodach gdzie pełno partaczy a tylko mała
garstka to fachowcy.

--
CIACH-aj CYTATY !!!

Psychologia zaocznie
bez tytulu
Eutanazja
www.psychobaza.prv.pl
byc albo nie byc, wiem ze nic nie wiem, mysle wiec jestem i co z tego jak i tak swiatem zadzi pieniadz. a tak naprawde to mam inny problem