chlorek etylu

1. Data: 2002-05-12 22:04:46

Temat: chlorek etylu
Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy Farmaceuci,

Zwracam się do Was z uprzejmą prośbą o podanie kilku faktów związanych ze
związkiem chemicznym niegdyś używanym do
narkozy wziewnej , a mianowicie chlorkiem etylu. Poszukując informacji na
jego temat natknąłem się na kilka przeszkód
związanych moim zdaniem z dość dawnym wycofaniem tego specyfiku.
Jako chemik (nie farmaceuta) rozpatruję chlorek etylu jako zwykły
rozpuszczalnik organiczny jednakże zainteresowały mnie
jego narkotyczne właściwości. Proszę nie podejrzewać mnie o "wąchanie" tej
substancji w pracowni :-) i moje obawy co do skutków tegoż... Pod tym
względem jestem profesjonalistą.
Chciałbym po prostu wiedzieć nieco więcej na temat tej substancji w aspekcie
farmaceutycznym, czyli :
do jakiego rodzaju zabiegów używano chlorku etylu i na jak długo usypiał ?
czy były jakieś skutki uboczne w jego stosowaniu ?
dlaczego został wycofany?

Z tego co udało mi się wyszukać : był zarejestrowany przez F.P. IV jako
Aethylum chloratum.

Bardzo dziękuję,
Lunaak

2. Data: 2002-05-13 17:00:06

Temat: Re: chlorek etylu
Od: "==ADAM==" <s...@s...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> związanych moim zdaniem z dość dawnym wycofaniem tego specyfiku.

wycofany został ze znieczuleń, natomiast jako srodek farmaceutyczny dlaej
istnieje i mozna go kupic w aptece.

> Chciałbym po prostu wiedzieć nieco więcej na temat tej substancji w
aspekcie
> farmaceutycznym, czyli :
> do jakiego rodzaju zabiegów używano chlorku etylu i na jak długo usypiał ?

efekt znieczulenia ogolnego byl utrzymywany tak dlugo, jak dlugo
anestezjjolog skrapiał chlorkiem tampon na twarzy chorego -
najprymitywniejsza narkoza wziewna :)

> czy były jakieś skutki uboczne w jego stosowaniu ?
> dlaczego został wycofany?

jego wady to: latwe przedawkowanie, jest łatwopalny (a raczej jego opary są)
został wycofany bo zostaly wprowadzone nowe ,lepsze, bezpieczniejsze leki.
ale nadal mozna go kupic w aptece (spray) jako np miejscowy znieczulacz (jak
pewnie wiesz, po wylaniu np na skóre gwaltownie paruje, odboierajac cieplo
okolicznym tkankom i daje mile uczucie zimna - a zimno znieczula receptory
bólu...
to samo jest wykorzystywane w stomatologii, do badania zywotnosci zębów -
kulka z waty, na to chlorek - i masz zimną kulkę do badania zębów :))
i glowy nie dam uciac, ale tez chyba chirurdzy uzywaja tez jako
znieczulenia - np przy nacieciu ropni roznego rodzaju...

pozdrawiam

Adam

3. Data: 2002-05-13 17:20:42

Od: "LN" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora