ciasteczka cynamonowe

1. Data: 2003-12-10 10:34:16

Temat: ciasteczka cynamonowe
Od: "KS" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Jestem tu po raz pierwszy i normalnie strasznie się ucieszyłam.
Nie tak dawno temu w jakiejs gazecie była ksiązka kucharska na płycie. W
zeszłą sobotę postanowiłam zrobic pierniczki z przepisu własnie z tej płyty.
Niestety w przepisie zapomnieli w składnikach wspomniec o mące i miodzie w
związku z powyzszym nie znałam proporcji. Ale pokusiłam sie. W smaku wyszły
rewelacyjne ale niestety były że tak powiem chrupiące. Załamałam się bo
wyszłam na beztalencie kulinarne przed mężem i jego kolegami. Ale dziś
dowiedziałam się z tej grupy, że pierniczki muszą odlezec swoje by nabrały
miękkości. Tak więc pocieszyłam się troszeczkę bo jest szansa, że wcale ich
nie spierniczyłam, no ale o tym nie mogłam wiedziec bo w przepisie również o
tym zapomnieli wspomnieć.

Tak więc postanowiłam w ramach rehabilitacji w oczach męża i kolegów znowu
dzis upiec ciasteczka.
Czy mogłabym prosić o jakiś łatwy i szybki przepisik na ciasteczka
cynamonowe?
Bedę bardzo wdzięczna.

Kasia

1. Data: 2003-12-10 19:39:21

Temat: Re: ciasteczka cynamonowe
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mogłabym prosić o jakiś łatwy i szybki przepisik na ciasteczka
> cynamonowe?

wklejam Ci przepis , ktory kiedys pojawil sie na grupie
robilam te ciasteczka i polecam
pozdrawiam
Myszka

ciasteczka cynamonowe
125 gram cukru
250 gram mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
aromat rumowy
1 pełna łyżeczka cynamonu
1 jajko
150 gram masła
około 60-70 gram rodzynek
Mąkę, proszek do pieczenia, cynamon wymieszać z cukrem i posiekać z masłem.
Dodać jajo i suche rodzynki i szybko zagnieść.
Można wałkować ciasto, podsypując je mąką, żeby się nie przyklejało do blatu
i wycinać foremkami różne kształty. Albo, jeszcze prościej urywać małe
kawałki ciasta, toczyć z nich kulki, a potem je spłaszczać, żeby
przypominały krążki. Tak jest dużo łatwiej, rodzynki nie wyłażą podczas
pieczenia z ciastek i nie ma niebezpieczeństwa, że pokroimy foremkami te
biedne rodzynki.
Ciasteczka piecze się dość krótko, jakies 10 minut, nie pozwalając, żeby się
przyrumieniły, bo mogą być za twarde. Troche podrosną w piekarniku, więc nie
należy ich kłaść bardzo blisko siebie. Temperatura około 180 stopni,
wyciągamy, kiedy naciśnięte na środku palcem będa się lekko uginać, ale spód
będzie lekko złoty.

1. Data: 2003-12-11 09:25:43

Od: "KS" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wklejam Ci przepis , ktory kiedys pojawil sie na grupie

Bardzo dziękuje

KS

nawilżacze
mielone