ciasteczka z płatkami owsianymi

1. Data: 2001-11-04 17:25:31

Temat: ciasteczka z płatkami owsianymi
Od: "empera" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś zna jakiś przepis na ciasteczka z płatkami owsianymi?
empera

1. Data: 2001-11-04 17:39:55

Temat: Ciasteczka babuni
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakis czas temu byl na grupie przepis na ciasteczka babuni.

Ciasteczka owsiane z bakaliami:

500 gram płatków owsianych (górskie najlepsze)
250 gram cukru
125 gr masła
pół łyżeczki proszku do pieczenia
3 jajka (jak wielkie te jajca to 2)
ok. 10 kropelek olejku migdałowego
garstka rodzynek, pokrojone orzechy, migdały, płatki kokosowe

Te ciasteczka przygotowuje się w 15 minut. Należy po prostu wszystkie
składniki wrzucić do miski i dokładnie zagnieśćrazem z bakaliami. Teraz
trzeba dużą blachę wyłożyć sreberkiem do pieczenia i niczym jej nie
smarować, tylko łyżką nakładać ciasteczka w odległości centymetra od
siebie. Prawie nie rosną w piekarniku, dlatego mogą leżeć tak blisko. Ciacha
pieczemy na bardzo jasnozłoty kolor w temperaturze ok. 150 stopni. Piekarnik
gazowy może być troszkę cieplejszy. Wyjmujemy je z piekarnika, gdy lekko
puknięte palcem nie będą kleiste. Cieplutkie powinny być na zewnątrz
chrupiące, a w środku miękkie.
Ciasteczka można długo przechowywać, mają niepowtarzalny smak. Oczywiście
najlepsze były w wykonaniu babci :-)
**************************************

Niestety nie potrafie podac autora, bo nie zanotowalam.

Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-11-04 18:06:54

Temat: Re: Ciasteczka babuni
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bozena <b...@s...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9s3uea$bod$...@j...coi.pw.edu.pl...
> Jakis czas temu byl na grupie przepis na ciasteczka babuni.
>

> Niestety nie potrafie podac autora, bo nie zanotowalam.

To mój, to mój przepis, ale fajnie :-))

Wkn
www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2001-11-04 18:35:07

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To mój, to mój przepis, ale fajnie :-))
>
> Wkn
> www.gotowanie.wkl.pl

No prosze, prosze ;o))))
Czyli moge juz dopisac autora :o))))

1. Data: 2001-11-04 19:39:35

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wkn <w...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9s406r$hbp$...@n...tpi.pl...

> Użytkownik Bozena <b...@s...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:9s3uea$bod$...@j...coi.pw.edu.pl...

> To mój, to mój przepis, ale fajnie :-))

aha, i nie radzę brac takich dużych twardych płatków owsianych, bo ciacha
nie wyjdą, musza być takie troche jakby omączone, cienkie, czasem nawet są
różnej wielkości w paczce.

Wkn

1. Data: 2001-11-04 21:07:19

Temat: Re: ciasteczka z płatkami owsianymi
Od: "Maja Wieckowska" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam wypróbowany przepis ale bardziej na cukierki nie na ciastka ale może to
są ciastka (jak kto chce)

2 szklanki cukru
1/2 kostki margaryny
8 łyżek mleka
5 łyżek kakao
aromat (dowolny)
2 szklanki płatków owsianych
Wszystko (oprócz płatków) gotować stale mieszając. Gdy zagotuje się a cukier
cały się rozpuści odstawić i wsypać płatki i dokładnie wymieszać. Kłaść
porcję łyżeczką do herbaty na blachę (albo na co innego). Poczekać aż
zastygnie. Najlepiej trzymac się ściśle przepisu bo gdy jest za dużo mleka
to ciastka nie chcą zastygnąć i robią się z nich ciągutki. Zawsze te ciacha
robiłam z płatków niemieckich bo polskie były za twarde (może teraż coś się
zmieniło).

Ów! Wreszcie znalazłam czas żeby komuś odpisać. Po tygodniach braku dostępu
do komputera (przez Outcooka) i nadrabianiu zaległości mam chwilkę
przyjemności! Tylko dlaczego taka głodna się zrobiłam?

Pozdrowienia!
Maja

1. Data: 2001-11-04 21:34:06

Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja Wieckowska" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> Mam wypróbowany przepis ale bardziej na cukierki nie na ciastka ale może
> są ciastka (jak kto chce)

Maju, doslownie przed trzema minutami przypomnialam sobie te "owieski " i
az mi slina pociekla, ale pomyslalam, ze poszukam w archiwum wlasnym. I co
widze po synchronizacji ? .......... Przepisik, o ktorym dopier-co
pomyslalam :-)))))))))). Znaczy to telepatia jakas :-)))))))))

Dzieki i jutro robie :-))

Pozdr.
Adiola

1. Data: 2001-11-05 05:58:42

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dyskusyjnych napisał:9s3uea$bod$...@j...coi.pw.edu.pl...
> Ciasteczka można długo przechowywać, mają niepowtarzalny smak. Oczywiście

to jeszcze raz się dopiszę, bo widzę, że nie jest to najnowsza wersja
przepisu ze strony.
Po upieczeniu ciasteczka są raczej mocno chrupiące, najlepiej je zostawić na
jakieś 3 dni w spokoju, wtedy wciągną wilgoć z powietrza (dlatego jeśli
wsadzicie je do wora foliowego, to zostawcie otwór) i będą przepyszne. :-))

Pozdrawiam
Wkn

1. Data: 2001-11-05 10:43:21

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

empera wrote:

> Czy ktoś zna jakiś przepis na ciasteczka z płatkami owsianymi?

w puszccce sa 3 przepisy:

ciacha owsiane wg. wojmata
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=80

Informacje ogólne:
Rodzaj diety: weganska
Kategoria: desery i lakocie, przekaski, wypieki
Skala trudnosci: **
Czas przygotowania: 1,5 godz
Proporcje podane dla 4osób.

Skladniki:
4 szkl. platków owsianych
5 lyzek miodu/slodu
3/4 szkl. wody
1/3 szkl. oleju
1/2 szklanki rodzynek
1/2 szkl. posiekanych orzechów
dodatki typu: kakao, imbir+gozdziki mielone+cynamon, wiórki kokosowe

Przepis:
zmiksowac miód/slód, olej i wode, dodac pozostale skladniki i odstawic na
10 min. podzielic na kilka czesci potencjalnie zorientowanych na rózne
posmaki (kakao, korzenny, kokosowy albo co tam jeszcze chcecie) wmieszac
odpowiednie dodatki. na wysmarowana tluszczem blache nakladac mase za
pomoca lyzki stolowej. piec okolo 25-30 min. (albo do lekkiego
zabrazowienia)w temp. 180 st.C
Wskazówki i uwagi:
dla nie jedzacych miodu mozna go zastapic slodem jeczmiennym

Nadeslal(a): wojmat [w...@g...pl] , dnia: 2000-07-07
Zródlo: "Kuchnia makrobiotyczna" z modyfikacjami

Ciasteczka owsiane
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=528

Informacje ogólne:
Rodzaj diety: weganska+miód
Kategoria: wypieki
Skala trudnosci: *

Skladniki:
suche skladniki:
6 szkl. platków owsianych
1/2 szkl. maki
2/3 szkl. nasion sezamu
1/2 szkl. wiórków kokosowych

czesc I:
3/4 szkl. wiórków kokosowych
1/2 szkl. cukru
3/4 szkl. wody

czesc II:
1/4 szkl. oleju
1/2 szkl. miodu
1 lyzeczke soli

Przepis:
Suche skladniki dobrze wymieszac w duzej misce.
Dobrze zmiksowac te z I cz. Dodac do niej te z II-ej i wymieszac. Nastepnie
dodac powstala mase do suchych skladników, jeszcze raz dobrze wymieszac.
Uformowac ciasteczka grubosci ok. 1 cm, wylozyc na blache do pieczenia
wysmarowana tluszczem. Piec przez ok. 20 min. w temp. 200 stopni C.

Nadeslal(a): pat , dnia: 2000-09-02
Zródlo: Wegetarianska ksiazka kucharska
[http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~pga/eko/vegebook.htm
l]

ciastka owsiane
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1676

Informacje ogólne:
Rodzaj diety: weganska
Kategoria: wypieki
Skala trudnosci: *

Skladniki:
3/4 filizanki oleju
1 filizanka cukru z daktyli
3/4 filizanki sorgo
1/3 filizanki mleka sojowego
2 lyzeczki wanilii
2 i 1/2 filizanki maki
1/2 lyzeczki proszku do pieczenia
1 lyzeczka soli morskiej
3 filizanki platków owsianych
1/2 filizanki rodzynek
3/4 lyzeckzi cynamonu

Przepis:
Zmieszac olej, slodzik, mleko sojowe i wanilie w jednolita mase. Dodac
pozostale skladniki i dokladnie wymieszac. Piec w temperaturze 195 stopni
przez 10 minut, do chwili, gdy spody ciastek beda przybierac brazowy kolor.
Wskazówki i uwagi:
wychodzi 60 sztuk

Nadeslal(a): Rena [r...@p...pl] , dnia: 2001-02-24
Zródlo: "Ciaza, dzieci i dieta wegetarianska" Michael Klaper, Wyd. Vegan,
Lublin 1996

do wyboru do koloru :)
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-11-09 10:12:33

Od: i...@r...com.pl (Agnieszka Nowak) szukaj wiadomości tego autora

From: Maja Wieckowska <m...@p...fm>

> Mam wypróbowany przepis ale bardziej na cukierki nie na ciastka ale może
> są ciastka (jak kto chce)

[cut]

> [...]
> do komputera (przez Outcooka) i nadrabianiu zaległości mam chwilkę
> przyjemności! Tylko dlaczego taka głodna się zrobiłam?

No jak to przeczytalam, to az mnie zatchnęło... Przecież to ja pisałam,
tylko skąd ja znam ten przepis???? ;-))

--
Maya
When God made man, she was only testing