ciasto na pizzę?

1. Data: 2005-05-18 08:08:06

Temat: ciasto na pizzę?
Od: Madzia <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Potrzebuję przepis na ciasto pod pizzę - sprawdzony przepis.

2. Data: 2005-05-18 13:34:24

Temat: Re: ciasto na pizzę?
Od: "wk" <w...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Madzia <m...@w...pl> napisał(a):

> Witam
> Potrzebuję przepis na ciasto pod pizzę - sprawdzony przepis.

500 gram mąki tortowej przesiać kilka razy, zrobić w środku dziurę, wlać 200
ml mleka, 40 gram pokruszonych drożdży, odstawić na 30 min.
Potem dodać łyzkę cukru, łyzkę przyprawy do kuchni włoskiej kamis, dodać 3
łyżki oliwy z oliwek i ładenie wszystko wymieszać. Uformować kulę, wyciąć w
środku krzyż, posypać mąką i odstawić na kolejne 30 min. Gotowe.

wk

3. Data: 2005-05-18 15:06:14

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wk napisał(a):

> [...]
> łyżki oliwy z oliwek i ładenie wszystko wymieszać. Uformować kulę, wyciąć w
> środku krzyż, posypać mąką i odstawić na kolejne 30 min. Gotowe.

Przyprawe wmieszac do ciasta? A po ch... znaczy po co?

th

4. Data: 2005-05-18 15:15:07

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> Ciasto bardziej aromatyczne, ja uzywam rozmarynu i tymianku, albo ziol
> prowansalskich.

Tyle, ze aromatyczne ma byc to, co na ciescie, a samo ciasto to imho im
prostsze, tym lepsze.

th

5. Data: 2005-05-18 15:22:08

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 18 mai 2005 ŕ 17:06:14, dans <d6flkm$582$1@opal.icpnet.pl> vous écriviez
:

> Przyprawe wmieszac do ciasta? A po ch... znaczy po co?

Ciasto bardziej aromatyczne, ja uzywam rozmarynu i tymianku, albo ziol
prowansalskich.

Ewcia

--
Niesz

6. Data: 2005-05-18 16:06:42

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Tyle, ze aromatyczne ma byc to, co na ciescie, a samo ciasto to imho im
> prostsze, tym lepsze.

Ja mam nowy patent na pieczenie - smaruję blaszkę i ciasto oliwą z
wyciśniętym czosnkiem - ciasto jest wtedy chrupiące, ale pulchne, naprawdę
super.
Poza tym oczywiście włączenie funkcji grill w ostatnich minutach pieczenia
daje bardzo dobry efekt przypieczenia sera.

pozdr

cherokee

7. Data: 2005-05-18 16:48:09

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mercredi 18 mai 2005 ŕ 17:15:07, dans <d6fm59$6go$1@opal.icpnet.pl> vous écriviez
:

> Tyle, ze aromatyczne ma byc to, co na ciescie,

Nie ma tak w kuchni ze cos "ma byc" :)

> a samo ciasto to imho im
> prostsze, tym lepsze.

Akurat ziola wlasnie do ciasta dodaje, bo to co jest na ciescie jest
ostre ze sie by ziol nie poczulo.

U mnie to co "na ciscie" jest ostre. A nie pachnace.

Ewcia

--
Niesz

8. Data: 2005-05-19 07:46:02

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> Akurat ziola wlasnie do ciasta dodaje, bo to co jest na ciescie jest
> ostre ze sie by ziol nie poczulo.
>
> U mnie to co "na ciscie" jest ostre. A nie pachnace.

no i na dodatek "kancik" smakuje wtedy dużo lepiej ;-)
Też dodaję zioła prowansalskie lub bazylię i tymianek do ciasta.

Waldek

9. Data: 2005-05-19 08:22:56

Od: Korniejewowa <m...@S...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Madzia napisał(a) dnia Wed, 18 May 2005 10:08:06 +0200 na grupie pl.rec.kuchnia:

> Witam
> Potrzebuję przepis na ciasto pod pizzę - sprawdzony przepis.

Przepis sprawdzony wielokrotnie. Nawet przez Teściową:)

Składniki: 1 szklanka letniej wody, 2 łyżeczki cukru, pół kostki
drożdży, 3 szklanki mąki, 1 łyżeczka soli, 1 łyżka masła, 3 łyżki
oleju.
W szklance letniej wody rozpuść jedną łyżeczkę cukru i drożdże. dobrze
wymieszaj i odstaw na 15 - 20 minut. Do miski wsyp 2,5 szklanki mąki,
łyżeczkę soli, łyżeczkę cukru, dodaj łyżkę masła i 3 łyżki oleju i wyrób
ciasto - możesz za pomocą miksera, możesz i ręcznie. Jak już pomieszasz
wszystkie składniki, dodaj zawartość szklanki z zaczynem i wymieszaj
ponownie i dokładnie. Wyrobione ciasto przykryj sciereczką i odstaw w
ciepłe miejsce bez przeciągów na pół godzinki. Wstaw piekarnik na
temperaturę 180 stopni i na dolne i górne grzanie. po pół godzinie wysyp
na blat pozostałą pół szkalnki mąki, weź ciasto (będzie się lepić) i
korzystając z podsypanej mąki uformuj nieklejącą się kulę. Następnie tę
kulke staraj się jak najbardziej rękami rozpłaszczyć nadając jej
pożądany kształt i grubość (u mnie ciacho starcza na okrągły blat do
pizzy o średnicy 40-50 cm, dość cienki taki ok. 1 cm). Przygotuj sobie
forme do pieczenia - posmaruj dno masłem i obsyp mąką (nadmiar mąki
wytrząśnij). Ciasto staraj się uformować na kształt formy. jak już
uformujesz wstawiasz do piekarnika nagrzanego na 15 -20 minut. po
wyjęciu z piekarnika posmaruj ciasto z wierzchu olejem (z czosnkiem
lub/i przyprawami), następnie ketchupem lub przecierem pomidorowym z
przyprawami, posyp delikatnie serem (nie za grubo), ułóż składniki jakie
chcesz i wstaw do piekarnika na 10-15 minut (jak się zarumienią
składniki), po czym wyciągnij znowu pizze i posyp ją serem ostatecznie -
grubo i wstaw na czas potzrebny do roztopienia sera. koniec.

Pozdrawiam,

Korniejewowa

10. Data: 2005-05-19 08:34:23

Od: "stokrotka" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
écriviez :

> Ciasto bardziej aromatyczne, ja uzywam rozmarynu i tymianku, albo ziol

I jeszcze koniecznie trochę startej gałki muszkatałowej: jest aromatyczna i
jednocześnie łagodna.

stokrotka

uwaga niebezpiecznie tanie rzodkiewki !!!
Zielona salata jako warzywo
Nietuzinowy pomysł na grilla [pytanko]
Co to moze być ???
kokosanki ale takie wilgotne w środku