ciasto owocowe M. Bassett - help :)

1. Data: 2001-07-12 13:08:27

Temat: ciasto owocowe M. Bassett - help :)
Od: "Monika Mezynska" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.

Na gwaltu rety potrzebuje przepisu, ktory Magda jakis czas temu podawala na
grupie. Przepis byl na proste, acz smaczne ciacho owocowe, pamietam, ze
ciasto piecze sie 60 min, dodaje sie "miekkie owoce", na koncu przepisu byl
komentarz, ze fajnie jest zmieszac np. kilka brzoskwin i garsc malin.

Wiem, jest archiwum, sama je czesto polecam, jednak nie moge tam odnalezc
owego przepisu. :( Slepa jestem, albo cos... :(

Heeeeelp!!! Pamieta ktos...? Magda...?

1. Data: 2001-07-12 13:59:32

Temat: Re: ciasto owocowe M. Bassett - help :)
Od: "Aldik" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mezynska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Wiem, jest archiwum, sama je czesto polecam, jednak nie moge tam odnalezc
> owego przepisu. :( Slepa jestem, albo cos... :(

Nie pamiętałam, ale przepis wziął się i znalazł :)) O to chodzi?
Poniżej kopia odpowiedniego maila:

Chce ci sie drylowac? Jesli tak, to zrob takie szybkie, pyszne ciasto
owocowe, ktore nalezy jesc na cieplo, najlepiej z bita smietana, lub
lodami waniliowymi. Jesli ma sie prostokatna, lub kwadratowa blache z
wysokimi brzegami, to wtedy kroi sie to ciasto w kwadraty, a na srodku
kazdego kladzie kleks bitej smietany.

Ciasto owocowe

110 gr masla
220 gr cukru + 1 lyzka (czesc cukru powinna byc zastapiona cukrem
waniliowym, najlepiej domowej roboty)
2 jajka
160 gr maki
1 lyzeczka proszku do pieczenia
2/3 szklanki wydrylowanych czeresni, wisni lub innych miekkich owocow.

Nagrzac piec do 180C/350F. Mala tortownice (24 cm - 8") wysmarowac
maslem i oproszyc maka. Ubic mikserem maslo i cukier przez 2 minuty,
dodac jajka, make i proszek, ubic 3 minuty. Przelac ciasto do
tortownicy, rowno rozsypac owoce po wierzchu, nie wciskajac, posypac
calosc1 lyzka cukru. Piec 60 minut. Wyjac, ostudzic10 minut w
tortownicy, potem zdjac obrecz i podac na cieplo, mozna z lodami albo
bita smietana. W czasie pieczenia owoce zanurza sie w ciescie, ale nie
opadna na dno, i ciasto bedzie mialo zlotawe "wyspy" pomiedzy kawalkami
zanurzonych owocow. Najlepsza kombinacje jaka dotychczas zrobilam to 3
swieze brzoskwinie i garsc malin.
Magdalena Bassett

--
Pozdry

Aldik

-- Władza to nie tylko to co masz,
-- ale także to co twoi wrogowie sądzą, że masz
-- (Saul Alinsky)

1. Data: 2001-07-12 16:00:58

Od: "Wiedzma" <w...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy to jest ten przepis, o ktory Ci chodzi, ale nie dawno byl na grupie.

Jest zywcem z wiadomosci:

Ciasto owocowe (Magdaleny Basset)

110 gr. masła
220 gr. cukru + 1 łyżka (część cukru powinna być zastąpiona cukrem
waniliowym, najlepiej domowej roboty)
2 jajka
160 gr. maki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2/3 szklanki wydrylowanych czereśni, wiśni lub innych miękkich owoców.

Nagrzać piec do 180C/350F. Mała tortownice (24 cm - 8") wysmarować masłem i oprószyć
mąka. Ubić mikserem masło i cukier przez 2 minuty, dodać jajka, mąkę i proszek, ubić
3 minuty. Przelać ciasto do tortownicy, równo rozsypać owoce po wierzchu, nie
wciskając, posypać calosc1 łyżka cukru. Piec 60 minut. Wyjąc, ostudzic10 minut w
tortownicy, potem zdjąć obręcz i podać na ciepło, można z lodami albo bita śmietaną.
W czasie pieczenia owoce zanurza się w cieście, ale nie opadną na dno, i ciasto
będzie miało złotawe "wyspy" pomiędzy kawałkami zanurzonych owoców. Najlepsza
kombinacje jaka dotychczas zrobiłam to 3 świeże brzoskwinie i garść malin.

Pozdrawiam serdecznie

--
Bożenka
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-07-13 10:11:59

Od: "Monika Mezynska" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aldik" <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
> lodami waniliowymi. Jesli ma sie prostokatna, lub kwadratowa blache z
> wysokimi brzegami, to wtedy kroi sie to ciasto w kwadraty, a na srodku

Tak, o to chodzilo... :)
Tnx. :)

1. Data: 2001-07-14 11:03:37

Od: Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na gwaltu rety potrzebuje przepisu, ktory Magda jakis czas temu podawala na
> grupie. Przepis byl na proste, acz smaczne ciacho owocowe, pamietam, ze

Wczoraj zrobilam, bylo pyyyyyszne. Jeden z gosci (ktory generalnie nie jest
cistolubny)
stwierdzil kilka razy, ze pycha i ze jak mysli "ciasto" to widzi wlasnie cos takiego.

Mniam mniam. Ciasto wchodzi do mojego ulubionego repertuaru.

:-) Monika

1. Data: 2001-07-14 13:45:09

Od: "grazyna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawa jestem, czy do tego ciasta mozn zastosowac takze jagody jako jeden z
mieszanki owocow. Nie rozpadna sie? Czt ktos moze probowal?

1. Data: 2001-07-15 00:33:07

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

grazyna wrote:

> Ciekawa jestem, czy do tego ciasta mozn zastosowac takze jagody jako jeden z
> mieszanki owocow. Nie rozpadna sie? Czt ktos moze probowal?

Jak najbardziej, jako domieszka do brzoskwin - np. 3 srednir brzoskwinie
i 3-4 lyzki jagod. Same jagody dadza za duzo soku.
MB

cykoria
ricotta
margaryny
Raclette - co z tym robic (bez wkupnego)
Pieczen vel klops orzechowy